Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حاجی میرزایی گفت: باید هیچ کاری جز از مسیر پژوهش صورت نگیرد تا پژوهش جا بگیرد. تاریخ انتشار: 10:53 - 23 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۶۶۱۴

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در جشنواره پژوهش‌های دانش آموزی و تجلیل از دانش آموزان و پژوهشگر و خلاق برتر اظهار کرد: اگر بپرسید ماموریت آموزش و پرورش چیست؟ باید بگوییم آموزش و پرورش آدما را برای زندگی کردن آماده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندگی شرافتمندانه که در آن بتواند از هویت ارزش‌ها و باورهایشان حمایت کند و به دیگران متکی نباشند را به آن‌ها آموزش می‌دهیم.

وی بیان کرد: اگر این یک ماموریت را جدی بگیریم، پژوهش جز تفکیک ناپذیر تحقق این ماموریت است. برای مجموعه آموزش و پرورش این امر یک ضرورت است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: حساسیت ما بدون پژوهش مسیر نیست. در معرض تغییرات گسترده‌ای هستیم و این تغییرات آرایش اجتماعی را تحت تاثیر قرار می‌دهد فهم این تغییرات و خروج از استیصال نیازمند عزم جدی است.

بیشتر بخوانید: جز ۱۰ کشور جهان در حوزه نانو و زیست فناوری هستیم

وی گفت: پژوهش برای ما همانند اکسیژن است. حساسیت آموزش و پرورش در گروه پژوهش است. مفهوم دانش آموز همه ما را به خطا انداخته است. ولی وجه دیگر این دانش آموزان این است که مترقی هستند و تحقق آن نیازمند دستیابی به حد معینی از تربیت است.

حاجی میزرایی افزود: فطرت دانش آموزان ما با پرسش‌گری شکل می‌گیرد و ما باید بتوانیم استمرار این مسیر باشیم. اینکه دیوار‌های مدرسه برداشته شود، می‌تواند دانش آموز را در بطن جامعه قرار دهد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: نباید برخی از دانش آموزان پژوهنده باشند، بلکه همه بدنه آموزش و پرورش باید پژوهنده باشند.

وی افزود: باید بتوانیم به همه بخش‌های آموزش و پرورش روح پژوهشگی و روح پرسشگری را آموزش دهیم. از مدرسه؛ خانه و جامعه آباد می‌شود.

حاجی میرزایی افزود: این کار نیازمند فرهنگسازی است، پژوهشگری یک فرهنگ است و یک دانش نیست، برای پژوهشگر بودن باید پژوهندگی را یاد گرفت.

حاجی میرزایی تاکید کرد: باید هیچ کاری جز از مسیر پژوهش صورت نگیرد تا پژوهش جا بگیرد.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پژوهش پژوهش وزیر آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۸۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی دانش آموزان رامسری از شهرداری این شهرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، به مناسبت سالروز شهادت شهید باکری و روز شهردار، جمعی از دانش آموزان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامسر باهمراهی با حضور در شهرداری رامسر از تلاش‌های  شهردار رامسر و همکارانشان قدردانی کردند.

رحمت الله حسینعلی ثانی مدیر آموزش و پرورش رامسر در این دیدار گفت: این دانش آموزان به نمایندگی از ۱۴ هزار دانش آمور و نوآموز رامسری حضور یافتند تا مراتب قدرشناسی خودشان را بابت خدمات به مردم اعلام نمایند.

وی اظهار داشت: انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین آموزش و پرورش و شهرداری رامسر حکایت از اهمیت توجه به کودکان و نسل آینده ساز و رویکرد یک برنامه ریزی بلند مدت و خردمندانه می‌باشد.

وی تصریح نمود: با اقدامات شهردار و مجموعه شهرداری، شهر کاملا دگرگون شده است و این تحول درحوزه‌های زیرساختی و حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی مشهود است و رامسر جزو شهردوستدار کودک در سطح کشور است.

شهردار رامسر نیز در این دیدارگفت:باهمکاری آموزش و پرورش، شورای اسلامی شهر کتاب شهردردستان من تهیه و دربین ۵ هزاردانش آموز مقطع ابتدایی توزیع می‌گردد و این کتاب بطور نمادین تقدیم جمعی از دانش آموزان دبستان شهید قربانی شد.

علی امینی شاد افزود: تمرین فرهنگ زندگی شهری بارویکردشهر دوستدار کودک و شهر هوشمند آغاز شده است.

وی گفت:زندگی درعصر تکنولوژی و ارتباطات با زندگی در گذشته تفاوت‌های چشمگیری داشته و باید فرهنگ سازی و حفظ اصالت فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد.

شایان ذکر است در پیک الگوی شهروندی که جزو شهر‌هایی است که برای اولین بار درکشور این کتاب ارزشمند به چاپ رسیده مباحثی، چون پسماند و بازیافت، ترافیک و حمل و نقل، اخلاق شهروندی، خدمات ایمنی و آتش نشانی، زیبا سازی ومنظر شهری، فضای سبز و محیط زیست، فرهنگ آپارتمان نشینی، قصه تالاب‌ها باتوجه به عضویت ۹۰ درصد کشور‌های جهان در کنوانسیون بین المللی تالاب‌ها وجود دارد

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحان شبه نهایی غیرقانونی نیست
  • تکالیف مهارت محور جایگزین پیک نوروزی دانش‌آموزان می‌شود
  • بهار دربهار مدارس کرمان ۱۹ فروردین ماه
  • قدردانی دانش آموزان رامسری از شهرداری این شهرستان
  • ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان استان کرمان افتتاح شد
  • شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل و جذب آن‌ها در نظام آموزشی
  • شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل و جذب آنها در نظام آموزشی
  • بازماندگان از تحصیل چهره به چهره شناسایی و جذب نظام آموزشی می‌شوند
  • بازماندگان از تحصیل چهره به چهره شناسایی وجذب نظام آموزشی می شوند
  • شناسایی چهره‌ به چهره بازماندگان از تحصیل و جذب آنها در نظام آموزشی