Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-20@00:59:41 GMT

طلب 40 هزار میلیارد تومانی قرارگاه خاتم از دولت

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۸۴۱۱

به گزارش صدا و سیما، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر سیما با بیان اینکه این قرارگاه متعلق به مردم و برای کمک رسانی به دولت است، اظهار داشت: قرارگاه به دنبال کسب سود نیست و با وجود تحریم‌ها و رکود اقتصادی این حجم اقدامات را انجام می‌دهد.

وی درباره سهم قرارگاه از بودجه دولت گفت: در بودجه ۹۸ به این قرارگاه دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که تنها ۳۰ درصد ان محقق شد و در بودجه ۹۹ نیز همین رقم در نظر گرفته شده و در واقع رقمی که به قرارگاه اختصاص می‌یابد معمولا اسمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد گفت: در سه دهه فعالیت، قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) با به کارگیری جوانان متخصص و انقلابی با همکاری شرکت‌های بخش خصوصی و در تعامل نزدیک با دولت‌ها اقدامات موثری در توسعه زیرساخت‌های کشور و قطع وابستگی به کشور‌های خارجی داشته و امروز، در تمامی عرصه‌های فنی مهندسی به خودکفایی رسیده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) افزود: خودکفایی کشور در بنزین و گازوئیل با احداث ستاره خلیج فارس در بندرعباس، فاز‌های مختلف پارس جنوبی، نصب سکو‌های پارس جنوبی، طرح توسعه منابع آب و خاک غرب کشور محقق شد.

وی ادامه داد: در کنار این اقدامات، قرارگاه خدماتی برای محرومیت زدایی در مناطق محروم داشته است که بر این اساس، تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان در قالب ۱۵ هزار طرح عمرانی، اجتماعی و فرهنگی داشته ایم و در کمک رسانی در بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله پیشتاز بوده ایم.

محمد درباره نظارت دستگاه‌های مربوطه بر عملکرد مالی و پرداخت مالیات قرارگاه گفت: چیز‌هایی که می‌گویم را تابحال نشنیده اید.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) درباره شفافیت مالی ارگان متبوعش گفت: فعالیت ما کاملا و دائمی از طرف دیوان محاسبات و شرکت های حسابرسی رسمی رصد می شود، حتی مالیاتمان را مرتب می پردازیم و جزء خوش حسابان هستیم.

وی عنوان کرد: با وجود ۴۰ هزار میلیارد تومان طلب از دولت، اما اجرای پروژه‌ها با قوت در مسیر توسعه زیرساخت‌ها و عمران و آبادانی کشور ادامه دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در باره محرومیت زدایی قرارگاه از کشور تاکید کرد: جهادسازندگی را خیلی زود حذف کردند و این خیانت بزرگی به کشور بود.

محمد با بیان اینکه تعامل با دولت یکی از دستورالعمل‌های مجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) است، به افق آینده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) اشاره و تصریح کرد: اجرایی کردن توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به سپاه برای توجه و رسیدگی به مردم، قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نقشه راه قرارگاه، توجه جدی به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مرتبط با عرصه‌های فعالیت سازندگی قرارگاه از جمله این اقدامات است.

وی افزود: فعالیت خود را در حوزه‌های خاصی محدود نمی‌کنیم بلکه در هر حوزه‌ای که به پیشرفت کشور کمک می‌کند وارد خواهیم شد.

محمد تصریح کرد: بیشتر مجموعه‌های زیر نظر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) از سال ۲۰۰۷ مشمول تحریم‌های شده‌اند، اما با وجود محدودیت‌ها، توانسته‌ایم با اقدامات گسترده، تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۸۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه برای ارتقای شاخص‌های آبرسانی روستایی در استان هزینه شده که موجب افزایش پنج درصدی بهره‌مندی روستاها از آب شرب سالم و پایدار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی آبفا، محمد فرهاد اظهار کرد: در ابتدای کار دولت، شاخص بهره‌مندی آب شرب روستایی در استان ۷۶ درصد بود که با اقدامات انجام شده طی این مدت، این شاخص به ۸۱ درصد ارتقا یافته است.

وی افزود: در دولت سیزدهم تاکنون ۵۴ روستای جدید تحت پوشش خدمات شرکت در حوزه آب شرب قرار گرفته و تنش آبی در ۱۰۰ روستا نیز برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه عملیات اجرایی آبرسانی به ۳۶۸ روستای استان نیز در حال انجام است، گفت: از این تعداد ۹۹ روستا از محل اعتبارات ملی، ۸۸ روستا از محل اعتبارات استانی، ۱۲ روستا از محل اعتبارات خیرین آبرسان و ۱۶۹ روستا از محل طرح جهاد آبرسانی تأمین اعتبار شده است.

فرهاد خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه برای ارتقای شاخص‌های آبرسانی روستایی در استان هزینه شده که موجب افزایش پنج درصدی بهره‌مندی روستاها از آب شرب سالم و پایدار شده است.

کد خبر 745555

دیگر خبرها

  • ‌اقدامات ‌سپاه در کمک به سیل زدگان ‌سیستان و بلوچستان
  • صبر و استقامت شهید حجازی در برابر مشکلات ستودنی بود
  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است
  • اقدامات نیروی زمینی سپاه جهت کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها
  • آغاز رژه روز ارتش در کرمانشاه به صورت پیاده و موتوری