Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@07:40:22 GMT

ناف کشورمان را با نفت بریده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۸۵۰۲

ناف کشورمان را با نفت بریده‌اند

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی؛ مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و ششمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی که پیش از ظهر امروز برگزار شد گفت: وقتی امروز به رتبه های جهانی کشورمان از بعد پتانسیل های موجود نگاه میکنیم میبینیم که در بسیاری از دارایی ها در رتبه های یک تا پنج قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علیرغم این دارایی ها و پتانسیل ها امروز در بسیاری از موضوعات دست به گریبان با مشکلات هستیم و باید بپرسیم چرا امروز آلودگی های ما بیشتر شده است چرا امروز درگیر آلودگی خاک بوده و این نوع آلودگی هم به انواع آلودگی های مان اضافه شده است.

جمالی نژاد گفت: چرا حس تعلق شهروندان به شهرها و روستاها کم شده است. چرا امروز برخلاف این همه پتانسیل هنوز عملکردهایشان اینگونه که باید بازدهی نداشته است.

معاون وزیر کشور ادامه داد: ما عنوان کرده ایم که شوراهای شهر و روستاها می توانند در افزایش امنیت ملی و اجتماعی تأثیرگذار باشند اما این تأثیرگذاری را برای مثال در جنوب شرق کشور نمی بینیم.

وی خاطرنشان کرد: من هفته ای نیست که با اعضای شوراها در ارتباط نباشم اما چرا هنوز در دیدارها و ملاقات ها آن کارکرده که باید از شوراها ببینیم را نمی‌بینیم.

جمالی نژاد گفت: نقد جدی ما این است که ما امروز نیاز به یک باز اندیشی در حوزه های کاری مان داریم و باید بار دیگر شهرها را مرور کرده و اقداماتمان را هم مرور کنیم.

معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: امروز باید به سراغ پی بردن به علت های واقعی مشکلات برویم و باید بگویم که متأسفانه اکثر پژوهش ها و علوم ما وارداتی است.

وی ادامه داد: نمی گویم واردات علم و دانش چیز بدی است زیرا علم جویی و دانشجویی نه بعد مکان دارد و نه بعد زمان به گونه ای که می گوییم زگهوراه تا کور دانش بجوی و از سوی دیگر می گوییم اگر علم در چین هم باشد باید برویم و آن را بجوییم.

جمالی نژاد گفت: اما آن چیزی که ایراد محسوب می شود واردات محور بودن صرف است و آنجایی اصل مشکل شروع می شود که نتوانیم علم وارداتی را بومی سازی کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات ما این است که متأسفانه هنوز به نفت وابسته این و ناف اقتصاد و‌ تصمیماتمان را به نفت و فروش آن گره زده ایم.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: استدعای من این است که در حوزه مدیریت شهری انسانهای عاشق و جوانان مشتاق را درگیر کنید برای ساخت از نوی شهرها.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: امنیت ملی فروش نفت آلودگی خاک معاون عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی تیم ملی والیبال وارد ایران شد +عکس

مائوریسیو موتا پائز، سرمربی برزیلی – فرانسوی تیم ملی والیبال ایران بامداد امروز (چهارشنبه پنجم اردیبهشت) وارد تهران شد.

به گزارش مشرق، مائوریسیو موتا پائز، نهم اسفندماه سال ۱۴۰۲ برای هدایت تیم ملی والیبال مردان ایران در سال ۲۰۲۴ با فدراسیون والیبال به توافق رسید.

این مربی برزیلی – فرانسوی، ساعت چهار بامداد امروز (چهارشنبه پنجم اردیبهشت) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد تهران شد و صبح امروز با سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال دیدار و درخصوص برنامه‌های تیم ملی والیبال کشورمان گفت‌وگو می‌کند.

پائز از ساعت ۱۱ صبح با حضور در سالن آزادی فدراسیون در تمرینات تیم ملی والیبال کشورمان شرکت خواهد کرد.

تمرینات تیم ملی والیبال ایران که از شنبه ۱۸ فروردین با حضور ۱۶ بازیکن جوان آغاز شده بود و از روز چهارشنبه ۲۸ فروردین با ورود محمد فلاح، محمد ولی‌زاده، شهروز همایونفرمنش، مهدی مرندی، محمدرضا حضرت‌پور، محمدطاهر وادی و میثم صالحی وارد فاز جدیدی شده بود، از امروز با کادر فنی کامل پیگیری می‌شود تا مردان والیبال ایران خود را برای حضور شایسته در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ آماده کنند.

بازیکنان لژیونر هم پس از بازگشت به ایران با نظر پائز استراحتی کوتاه خواهند داشت و در کمترین زمان ممکن به اردوی تیم ملی اضافه می‌شوند.

پیمان اکبری، علی فتاحی، نوید مشجری، عبدالرضا علیزاده، امیر ملک‌زاده و پویا عزیزی به عنوان مربی، محمدامین شاکری (آنالیزور)، توحید اصغری (بدنساز)، علی حدادی (فیزیوتراپ) و محمدناصر نقره‌ای به عنوان ماساژور دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال کشورمان در اردو هستند.

همچنین مارسلو، بدنساز تیم ملی والیبال کشورمان روز دوشنبه دهم اردیبهشت به جمع مردان والیبال ایران در تهران خواهد پیوست و لئوناردو دستیار برزیلی پائز نیز روز جمعه ۱۴ اردیبهشت وارد تهران خواهد شد.

لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از اول خردادماه در کشورهای برزیل و ترکیه آغاز می‌شود که به عنوان آخرین مرحله صعود به المپیک پاریس، حساسیت و اهمیت این رقابت‌ها را در این سال به حداکثر خود رسانده است.

منبع: فدراسیون والیبال

دیگر خبرها

  • سرمربی تیم ملی والیبال وارد ایران شد +عکس
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای اهواز بر مدار آلودگی / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت