Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@13:06:51 GMT

قیمت پیشنهادی مالکان مسکن ۴۰ درصد پایین آمد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۸۵۴۸

رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: اکنون کسی نمی‌تواند قیمت نجومی برای واحد خود تعیین کند؛ قیمت‌های قطعی حدود هفت درصد و قیمت‌های پیشنهادی حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است و عمده همکاران ما از کار کردن بر روی فایل‌های نجومی خودداری می‌کنند.

«مصطفی‌ قلی خسروی» در گفت‌ و گو با ایرنا با بیان اینکه توهم‌های قیمتی فروکش کرده است، گفت: بازار مسکن ظرفیت مشخصی دارد؛ جهش حدود ۲۰۰ درصدی قیمت‌ها در دو سال گذشته توان متقاضیان را پایین آورده و به همین دلیل متغیرهایی که اخیرا در اقتصاد کشور پدید آمده نتوانسته بر بازار مسکن تاثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با کاهش فایل‌های نجومی در دفاتر املاک شاهد گرم شدن بازار هستیم؛ به طوری که در نیمه اول آذر ماه تعداد قراردادهای شهر تهران حدود سه برابر شده و با توجه به پیشران بودن بخش مسکن در رونق‌دهی به اقتصاد، این خبر خوبی برای کشور محسوب می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: در ۱۷ روز ابتدای آذرماه ۹۸ بیش از ۵ هزار و ۵۰۸ فقره قرارداد خرید و فروش ملک در شهر تهران منعقد شده که نسبت به ۱۷ روز ابتدای آبان ماه امسال ۱۸۱ درصد و نسبت به زمان مشابه پارسال ۸ درصد رشد یافته است.

قلی خسروی اظهار داشت: در بخش اجاره نیز در ۱۷ روز ابتدای آذرماه ۹۸ تعداد ۶ هزار و ۸۲۶ اجاره‌نامه در شهر تهران به امضا رسیده که نسبت به زمان مشابه ماه قبل و سال قبل به ترتیب ۲۷ درصد و یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

رشد ۷۲ درصدی ماهیانه معاملات در کشور

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران تصریح کرد: به دنبال افزایش قراردادهای خرید و فروش مسکن که در دو ماه اخیر در شهر تهران منعقد شده است، معاملات در کل کشور نیز افزایش یافت؛ به طوری که در ۱۷ روز ابتدای آذرماه ۹۸ بیش از ۲۴ هزار و ۵۶۵ قرارداد خرید و فروش ملک در کل کشور به امضا رسیده که نسبت به همین زمان در ماه قبل ۷۲ درصد افزایش و نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در ۱۷ روز ابتدایی آذرماه، ۲۶ هزار و ۱۸۸ اجاره‌نامه در کل کشور امضا شده که نسبت به ۱۷ روز ابتدای ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۳۲ درصد و ۱۷ درصد رشد یافته است.

افزایش نرخ بنزین بر قیمت نهایی مسکن تاثیرگذار نیست

رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره تاثیر تغییر نرخ بنزین بر بازار ملک گفت: قیمت مسکن متاثر از نرخ ارز و شرایط اقتصاد کلان در سال ۹۷ دچار رشد قابل توجهی شده و افزایش مجدد قیمت‌ها امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: با وجود اینکه تغییر نرخ بنزین بر قیمت تمام شده آهن‌آلات و دستمزد اثر گذاشت، اما بر قیمت نهایی مسکن تاثیرگذار نبود.

به گفته قلی خسروی، مالکانی که تصور می‌کنند با افزایش نرخ بنزین می‌توانند خانه‌های خود را بالاتر از عرف منطقه به فروش برسانند در اشتباه هستند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران ضمن توصیه به متقاضیان واقعی برای نهایی کردن خرید خود تا قبل از ماه‌های پایانی سال گفت: به هر حال اقتصاد کشور معمولا با تغییر سال دچار تورم می‌شود و بازار مسکن هم از این قاعده مستثنی نیست. لذا ممکن است در سال آینده افزایش قیمت در حد شاخص تورم را در بخش املاک داشته باشیم که این مقدار سود برای فعالیت‌های سوداگرانه مناسب نیست اما خریدارانی که مسکن را به قصد سکونت خریداری می‌کنند خرید خود را انجام دهند. البته مجددا تاکید می‌کنم که در آینده نزدیک رشد افسارگسیخته قیمت‌ها را در بازار مسکن متصور نیستیم.

لینک کوتاه: asriran.com/002x0A

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قیمت مسکن اجاره بها قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۸۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

اسفند سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با ساعت‌های طولانی چانه زنی برای تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۳ برگزار شد. در نهایت دستمزد حداقل بگیران ۳۵ درصد و سایر سطوح ۲۲ درصد افزایش یافت. به این ترتیب حق اولاد از ۵۳۷ هزار تومان به ۷۱۶.۶۰۰ تومان افزایش یافت. بن خوار و بار از ۱.۱ میلیون تومان به ۱.۴ میلیون تومان و حق مسکن بدون تغییر ۹۰۰ هزار تومان حق تأهل ۵۰۰ هزار تومان برای اولین بار برای کارگر خانم و آقا در نظر گرفته شد.

پس از اعتراض نمایندگان کارگری نسبت به نادیده گرفته شدن عدد سبد معیشتی و ترک جلسه مصوبه بدون امضا جامعه کارگری مصوب شد.

در ادامه تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تأمین رضایت جامعه کارگران، شورای عالی کار در این هفته چندین جلسه داشت. بر اساس سخن برخی از اعضای شورای عالی کار افزایش حق مسکن در مصوبه حداقل مزد ۱۴۰۳ محتمل است و این عدد حدود ۳۰ درصد برآورد می‌شود.

اما نکته مهم این است که بین فاکتور‌های تعیین کننده عدد دریافتی کارگران اعم از حق عائله‌مندی، خوار و بار و… تنها حق مسکن است که پس از تصویب در شورای عالی کار برای اجرا باید به تصویب هیأت دولت نیز برسد. در صورت تصویب در هیأت دولت برای اجرا از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاوران املاک متخلف زاهدان
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ حق انتخاب با مشتری است سامانه خودنویس یا مشاور املاک؟
  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟
  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • برای خرید مسکن باید این 10 نکته را بدانید+ نکات کلیدی در تنظیم مبایعه‌ نامه
  • اعتصاب‌های گسترده یونان را فلج کرد
  • افزایش قیمت مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران
  • فوری | مالکان پرسپولیس و استقلال مشخص شدند