Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@20:58:01 GMT

ترامپ: پیروزی جانسون، پیام‌آور پیروزی من است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۸۵۹۴

ترامپ: پیروزی جانسون، پیام‌آور پیروزی من است

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: پیروزی نخست‌وزیر انگلیس در انتخابات بزرگ روز پنجشنبه حاکی از شانس خوب پیروزی او در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا خواهد بود.

به گزارش ایمنا، دونالد ترامپ، به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: می‌خواهم این پیروزی بزرگ را به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس تبریک بگویم. به نظر من این می‌تواند پیام آور آنچه در کشور ما رخ خواهد داد، باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب محافظه‌کاران انگلیس به رهبری جانسون توانست در انتخابات پارلمانی روز پنجشنبه در مقابل حزب کارگر پیروز شود، آن هم در انتخاباتی که روند بریگزیت برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برآن سایه انداخته بود.

ترامپ نیز در حال حاضر برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی مبارزه می‌کند؛ انتخاباتی که به دوقطبی‌ترین رقابت انتخاباتی در آمریکا در دهه‌های اخیر تبدیل شده است.

ترامپ و جانسون عمدتا یک سبک سیاسی غیرمتعارف و سیاست‌های دیپلماتیک خود رای را دنبال می‌کنند.

در سال ۲۰۱۶ میلادی رای‌دهندگان انگلیسی در رفراندومی از خروج کشورشان از اتحادیه اروپا حمایت کردند و این تصمیم کمی پیش از آن اتخاذ شد که رای‌دهندگان آمریکایی در اقدامی غیرمنتظره ترامپ را برای ورود به کاخ سفید در مقابل هیلاری کیلینتون انتخاب کردند.

منبع: ایسنا

کد خبر 401010

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ترامپ دونالد ترامپ آمریکا بوریس جانسون انگلیس بریتانیا انتخابات آمریکا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از نعمت شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین را متوقف کند، باید استعفا دهد.

براساس گزارش القدس العربی، این در نشست خبری روز چهارشنبه در دانشگاه مطرح شد که بار‌ها با هو کردن دانشجویان قطع شد.

 جانسون تظاهرات در حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه را «نفرت و یهودستیزی» توصیف کرد و از نعمت شفیق، رئیس دانشگاه خواست در صورت پایان ندادن به تظاهرات استعفا دهد.

 جانسون همچنین بر لزوم دستگیری دانشجویانی که از پایان دادن به تظاهرات خودداری می‌کنند، تاکید کرد و بر لزوم استفاده از اختیارات جو بایدن رئیس‌جمهور برای همگرایی گارد ملی در صورت عدم کنترل تظاهرات در محوطه دانشگاه تاکید کرد.

در ۱۸ آوریل، دانشجویان طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا در اعتراض به ادامه سرمایه‌گذاری‌های مالی دانشگاه در شرکت‌های حامی اشغال فلسطین و «نسل‌کشی» در غزه دست به تحصن زدند.

 بعدها، تظاهرات دانشجویان طرفدار فلسطین به سایر دانشگاه‌های پیشرو در آمریکا مانند نیویورک، ییل، موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه کارولینای شمالی گسترش یافت.

دانشجویان در دانشگاه‌های دیگر آمریکا روز چهارشنبه در اعتراض‌ها به حمله اسرائیل به نوار غزه تحصن خود را آغاز کردند.

دانشجویان دانشگاه براون در رود آیلند و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) به سایر دانشگاه‌ها از جمله کلمبیا پیوستند تا خواستار آتش‌بس در غزه شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند
  • سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد