Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگو دولت نوشت: ما اشتباه کردیم، باید مسئله تحریم را برای مردم به‌طور شفاف تبیین می‌کردیم، اما به‌دلیل عدم سوءاستفاده دشمنان امکان تشریح وضعیت را برای مردم نداشتیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی ربیعی، سخنگوی دولت در یادداشتی نوشت: در دوره اخیر به حاکمیت رسیدن یک گروه ضد ایرانی در امریکا، سیاست‌های مداخله گرانه امریکا و نفت خواهی از منطقه و مقاومت ما منجر به تحریم شدید ایران شده است که در طول تاریخ هیچ کشوری چنین تحریمی را تجربه نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اثر این تحریم چنان بود که وقتی فروش نفت به شدت کاسته شود قطعاً سیاست‌های اقتصاد توزیعی پاسخگو نبوده و از جهت دیگر اندازه اقتصاد ایران به‌علت فقدان سرمایه‌گذاری رشد نکرده و در نتیجه فشار بر طبقات پایین جامعه افزایش می‌یابد.

این روزها ضرورت اقناع افکار عمومی را به‌کرات می‌شنویم. اینکه باید جامعه برای افزایش قیمت بنزین اقناع می‌شد. من هم معتقدم که ما اقناع نکردیم اما موضوع اقناع مورد نظر من اقناع جامعه درباره تحریم است. چندی پیش آقای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری نکاتی درباره سختی فروش نفت گفت که دیدیم مخالفان دولت چه هیاهویی بر سر آن ایجاد کردند. در حالی که این تنها شمه‌‌ای از مشکلاتی است که تحریم ایجاد کرده و جامعه حق دارد و باید بداند.

معتقدم ما اشتباه کردیم، باید مسئله تحریم را برای مردم به‌طور شفاف تبیین می‌کردیم، اما به‌دلیل عدم سوءاستفاده دشمنان امکان تشریح وضعیت را برای مردم نداشتیم و نتیجه اینکه مخالفان دولت آن را دستمایه اتهامات ناروا علیه دولت قرار دادند. مخالفان دولت از تحریم‌ها خشنودند که دولت تحت فشار قرار می‌گیرد، مخالفان نظام خشنودند که تحریم‌ها نظام را هدف قرار می‌دهد و حتی گروه‌های وابسته به امریکا می‌گویند «مردم در خیابان‌ها علیه تحریم شعار نمی‌دهند، بلکه علیه نظام شعار می‌دهند.»

رخدادهای تلخ اخیر محصول سیاست غلط اطلاع‌رسانی (در حقیقت «اطلاع نرسانی») درباره تحریم‌ها بود.

تحریم‌ها به درستی یک «جنگ تمام عیار» توصیف شده‌‌اند اما ما ملتزم به این تشبیه یا استعاره «جنگ» نیستیم. اگر تحریم‌ها یک جنگ تمام عیار وحداکثری است باید در مقابل ملت را به شکل حداکثری بسیج کرد. باید هدف ما تولید رضایت حداکثری باشد. اما ما در عمل به بسیج حداقلی معطوف شده‌‌ایم نه بسیج ملی. بسیج ملت الزاماتی دارد: برگزاری انتخابات در حد و تراز انتخابات مجلس نخست، گفت‌و‌گو با مردم وتبدیل همه رسانه‌ها و بخصوص رسانه ملی به رسانه‌‌ای که آینه تمام نمای ملت با همه سلایق فکری باشد، گشودگی اجتماعی و سیاسی، دیپلماسی فعال، عدم مداخله در زندگی خصوصی مردم، ایجاد احساس مشارکت نه فقط پای صندوق رأی بلکه در همه سطوح و پیشا و پس‌از صندوق رأی، مبارزه با تجرید ایران از نظام مالی وبانکی جهانی که اتهام تروریسم وپولشویی در رأس آن قرار دارد.

سیاست کتمان وانکار‌گرایی واقعیت تحریم بزرگترین تجلی «خود تحریمی» است و باعث می‌شود تحریم‌ها نه به جانب تحریمگران که به جانب حاکمیت فرافکنی شود. رویکرد انکار گرایانه در قبال تحریم باعث محرومیت از یارگیری ایران درسطح افکار عمومی جهانی می‌شود.

اعتماد مهم‌ترین رکن سرمایه اجتماعی است. اعتماد در سطح اجتماعی در دل سازمان‌های مدنی تولید می‌شود. اعتماد در سطح مناسبات دولت _ ملت با «دادن» یعنی با واگذار کردن و با اعتماد کردن به مردم تولید می‌شود. ما به ملت باوری نوین نیاز داریم که تحریم‌ها را پشت سربگذاریم. یعنی باید مقاومت بر ضد تحریم‌ها را به جامعه واگذار کنیم. جامعه را دور نزنیم وبه مردم نگوییم مردم ما بدون شما و برای شما و به نیابت از شما با تحریم‌ها مقابله می‌کنیم.

واقعیت این است که برخی جریان‌های تندرو در عمل از تحریم‌ها استقبال می‌کنند و این استقبال عملی گاه بیانی آشکار می‌یابد. روشن است که بدون اتخاذ «سیاست حقیقت درباره تحریم‌ها» دولت نمی‌تواند بر آن همدستی اعلام نشده میان تحریمگران و سوءاستفاده‌کنندگان از تحریم غلبه کند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد قرآن کریم کانون های مساجد فعالیت های مسجدی کانون های مساجد مسجد خطبه نماز جمعه سامانه فهما علی ربیعی ربیعی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۸۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نشست هم‌اندیشی مسئولان و مدیران حراست واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با حضور سعید رازقی رئیس دانشگاه اسلامی استان بوشهر و هادی دشتی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این نشست با اشاره به کسب چند رتبه متوالی برتر کشوری توسط حراست این دانشگاه در چند سال اخیر بیان کرد: امام رضا علیه‌السلام در حدیثی می‌فرماید: «هرکس در مقابل خوبی مردم تشکر نکند، از خدای عزوجل تشکر نکرده است.»، تمجید و تعریف از عملکردی افراد و مجموعه، علاوه بر جلسات مختلف باید در حضور آن شخص و مجموعه باشد تا ضمن تشویق روحی موجب رضایتمندی و بهبود بیشتر عملکرد شود.

سعید رازقی با تأکید بر اینکه علاوه بر استان بوشهر، سازمان مرکزی از عملکرد حراست استان بوشهر رضایت‌مندی کامل دارد، افزود: این مهم به‌دلیل عدم بروز کوچک‌ترین تنش، حادثه و چالش در استان بوشهر و میزبانی از چندین برنامه مهم و بزرگ کشوری با بهترین هماهنگی و میزبانی و بدون مشکل بوده است.

وی با تأکید بر اینکه میان مدیران و مسئولان حراست دانشگاه آزاد اسلامی با رئیس دانشگاه، اخوت و همبستگی مطلوبی وجود دارد، افزود: این موضوع موجب شده تا امور با دقت و سرعت بهتری پیش برده شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر تبیین کرد: فعالیت‌های حراست و حفاظت فیزیکی در همه زمان‌ها همواره خاص و ویژه بوده است، اما اقدامات این مجموعه مهم، در برخی زمان‌ها مشهودتر و ضروری‌تر نمود پیدا کرده است، به‌عنوان مثال در فتنه‌های سنوات گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر هیچ‌گونه تنش و ناهنجاری ایجاد نشد.

رازقی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های کنونی جامعه موضوع حجاب و عفاف است، توضیح داد: موضوعات فرهنگی در حقیقت عرف جامعه است، اما چیزی که باید به آن توجه کرد اینکه گا‌هی مرکزیت مسائل فرهنگی نادیده گرفته می‌شود.

وی تبیین کرد: اتفاقات، چالش‌ها و تغییرات در حوزه فرهنگی خیلی ملموس و قابل لمس نیست؛ اما در بلندمدت بر همه حوزه‌ها اثرگذار خواهد بود، در حقیقت می‌توان با این نمونه مطلب چنین توضیح داد که حوزه فرهنگی مانند درختی در آب قرار داشته، همگان قسمت بیرون زده از آب را می‌بینند؛ اما بخش اصلی این درخت، همان ریشه‌ای بوده که در زیر آب نهفته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه برای اخذ نتایج سودمند فرهنگی باید در جایی که دیده نمی‌شود، سرمایه‌گذاری کرد، افزود: نسل گذشته، نسل فضای حقیقی و نسل امروز، نسل فضای مجازی است که ورود نسل قدیم به این فضا، تعارض ایجاد کرده و اگر این تعارض مدیریت نشود، به مرور، زاویه و از هم گسیختگی آن بیشتر خواهد شد.

رازقی با تأکید بر اینکه باید با تحلیل دقیق استراتژیک نسبت به مسئله فرهنگ و حجاب و عفاف واکنش نشان داد، خاطرنشان کرد: فضای مجازی یکی از بستر‌های مهمی است که به تناسب سودمندی، ضربات مهلکی را به جامعه وارد کرده و نیازمند اصلاحات بی‌شماری در کشور است؛ چراکه مسیر جامعه را به سمت انحرافات پیش برده است.

وی با تأکید بر اینکه، ریشه فرهنگ در عرف است، یادآور شد: متأسفانه جامعه در مسائل فرهنگی به سمت ضد عرف در حال طی مسیر است که این عادی‌سازی، به‌کُندی و به‌عنوان جنگ نرم در حال وقوع است که باید با برنامه‌های جذاب مانع این روند شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه استاد قانون‌گریز در دانشگاه آزاد اسلامی جایی نخواهد داشت بر لزوم نظارت بیشتر تأکید و خاطرنشان کرد: استادان برای دانشجویان، الگو و نماد هستند و بدون تردید تأثیر کلام، لحن گفتار، پوشش، رفتار و اعمال استادان تا سالیان سال بر روح و روان دانشجویان اثرگذار باقی خواهد ماند.

رازقی تشریح کرد: تجربه نشان داده که اثرگذاری ساعت‌ها کار فرهنگی به اندازه یک ساعت از زمانی که استاد به بیان نکات تربیتی در کلاس اختصاص می‌دهد، نیست و اگر امروز جامعه و نسل جوان دچار آسیب شود، قطعاً آینده تک‌تک ما با مخاطرات مواجه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیات شجاعانه نیروی مردمی سپاه علیه رژیم جعلی و کودک‌کُش صهیونیستی عنوان کرد: این عملیات علاوه بر شکستن هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی و متحدانش، بازتاب خبری آن برکات بسیاری برای کشور همراه داشت که موجب غرور و مباهات است و خرسندیم از اینکه این «وعده صادق» محقق شد و می‌طلبد وجهه‌های مهم آن برای نسل جوان بازگو شده تا ضمن امیدآفرینی، مسیری مدخلی برای اعتلا و اقتدار بیش از پیش اسلام، ایران و ایرانی در جهان باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • ژیم صهیونیستی سر عقل بیاید و دچار اشتباه دیگری نشود
  • اهمیت مسئله جمعیت به درستی در جامعه تبیین شود
  • ابعاد معنوی شخصیت شهید قرنی باید برای مردم تبیین شود
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم
  • رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند | دولت با گفتمان ایدئولوژیک، درکی از مشکلات ندارد
  • آزاد ارمکی: رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند
  • نشست اعضای شورای اطلاع رسانی استان با دستور کار تبیین شعار سال