Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-16@22:47:59 GMT

اظهارات لاریجانی درباره مجمع مجالس آسیایی

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۸۹۰۷

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، علی لاریجانی پیش از عزیمت به کشور ترکیه برای حضور در دوازدهمین مجمع مجالس آسیایی در جمع خبرنگاران گفت: سفر به ترکیه برای حضور در مجمع مجالس کشورهای آسیایی انجام می شود. در چند دهه اخیر، شاهد جهش قابل ملاحظه کشورهای آسیایی در حوزه های علم، فناوری، تجارت و روش های حل مسائل سیاسی بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نمونه این گونه ارتباطات در سال های گذشته بین دولت ها و مجالس کشورهای آسیایی ملاحظه و سازوکارهایی در حوزه های اقتصاد، امنیت و علم فراهم شده که شانگهای نمونه ای از آن در عرصه روابط بین دولت های آسیایی است.


وی ادامه داد: مجمع مجالس آسیایی در سال های اخیر، تلاش های خوبی برای ایجاد فرصت های تجاری، علمی و همچنین رایزنی در حوزه مسائل امنیتی و امنیت پایدار فراهم کرده است و در این اجلاس نیز همین تفکر دنبال خواهد شد؛ چرا که رویکرد قرن معاصر ، توجه به تاثیرگذاری کشورهای آسیایی است.


رئیس قوه مقننه افزود: مجمع مجالس آسیایی فرصت رایزنی برای بهتر شدن روابط اقتصادی بین کشور ها و گسترش انواع همکاری ها با توجه به سنخیت کشورها با یکدیگر است.
 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مجمع مجالس آسیایی لاریجانی امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۸۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آملی لاریجانی: دنیا فهمید که صبر ایران حدی داشت

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آملی لاریجانی روز دوشنبه همچنین افزود: ما این اقدام را که با شجاعت نیروهای مسلح خصوصاً سپاه پاسداران به انجام رسید به ملت عزیز، فرماندهی کل قوا، سپاه پاسداران و نیروهای مسلح تبریک عرض می‌کنیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نوعی تغییر راهبردی در سیاست‌های دفاعی نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد: ما به نظام کودک کش اسرائیل این تذکر را دادیم که من بعد هر کجا منافع ما و یا شخصیت‌های ما را مورد حمله قرار دهد مستقیماً با آنها برخورد می‌کنیم.

آملی لاریجانی با برشمردن خویشتن‌داری جمهوری اسلامی در خرابکاری‌ها و اقدامات شرارت آمیز متعدد اسرائیل گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی به جهان این نکته را تفهیم کرد که صبر جمهوری اسلامی حدّی داشته و البته قدرت نظام جمهوری اسلامی هم عیان شده است هرچند صهیونیست‌ها و هم‌ پیمانانش، خواسته‌اند این ضربات را کم‌رنگ نشان دهند، اما خودشان می‌دانند که ضربه خورده‌اند وگرنه این‌همه دستپاچگی نداشتند.

وی افزود: بحمدالله قدرت نظام جمهوری اسلامی در این مرحله دارای بازدارندگی بسیار بالاست هم در سطح منطقه‌ای و هم در سطح جهانی و این قدرت را هم نشان داده است ما به سپاه غیور پاسداران، به فرماندهی کل قوا و هم به همۀ مردم عزیزمان تبریک عرض می‌کنیم و امیدواریم که این قدرت هر روز فراتر رود و بتواند دشمنان نظام جمهوری اسلامی و دشمنان مسلمین را ان شاء الله سر جای خود بنشاند، رژیم صهیونیستی گمان می‌کرد خیلی مقتدر است و آن گنبد آهنین‌اش نسبت به این حملات مانع و بازدارنده است که الحمدلله روشن شد که این‌چنین نیست.

این مدرس عالی حوزه علمیه قم با ابراز امیدواری نسبت به پایان ظلم به مردم غزه و شکست هر چه سریعتر رژیم صهیونیستی افزود: خداوند ان شاء الله به همه مسلمین و مردم ما عزت دهد و مردم مظلوم غزه را از این ظلم عجیبی که در طول تاریخ شاید از موارد نادر باشد، نجات دهد چون در واقع رژیم صهیونیستی از تمام خطوط قرمز حقوق بشری عبور کرده و اعمالی انجام داده که تصورش برای انسان مشکل است، زنان، مردان و کودکان تحت فشار چنین ظلمی گسترده با آن مظلومیت شهید می‌شوند. امیدواریم که این ظلم هر چه زودتر پایان یابد و در اینجا هم شکست اسرائیل قطعی شود.

دیگر خبرها

  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • جزییات اجرای پروژه های برون مرزی در حوزه برق و آب
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • مصوبات مجلس در «لایحه تجارت» منجر به رونق اقتصادی می‌شود
  • آملی لاریجانی: دنیا فهمید که صبر ایران حدی داشت
  • آملی لاریجانی: قدرت جمهوری اسلامی عیان شده است
  • واکنش علی لاریجانی به عملیات «وعده صادق» + عکس
  • توئیت معنادار علی لاریجانی درباره حمله به اسرائیل + عکس
  • توئیت معنادار علی لاریجانی درباره حمله سپاه پاسداران به اسرائیل
  • خیران فارس ۱۳۶ تفاهم نامه به ارزش ۵۴۳ میلیارد تومان منعقد کردند