Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، دوچرخه‌های بیدود تعدادی ایستگاه در بخش‌های مختلف شهر تهران داشت و همیشه تعدادی دوچرخه نارنجی در ایستگاه‌ها موجود بود و شهروندان می‌توانستند در صورت ثبت‌نام از آنها استفاده کنند. اما دیگر مدتی است از آنها خبری نبوده و ردی از آنها پیدا نیست.

پیش از اتفاقات آبان‌ ماه ۹۸ نیز اختلافاتی بین شرکت خصوصی «پاک چرخ ایرانیان» معروف به شرکت بیدود و شهرداری تهران ایجاد شده بود و شنیده می‌شد که این شرکت به دلیل مشکلات مالی قادر به ادامه اجرای این طرح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت «پاک چرخ ایرانیان» در سال ۱۳۹۶ به عنوان اولین و تنها مجری انحصاری دوچرخه های اشتراکی هوشمند با نام تجاری «بیدود» با بررسی نیازهای جامعه و با رویکرد حرکت به سمت شهری هوشمند فعالیت خود را در زمینه حمل و نقل پاک با هدف کاهش آلودگی هوا، کمک به محیط زیست، افزایش سلامت شهروندی و کاهش ترافیک در تهران آغاز کرد.

حالا مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تلاش شهرداری و مسئولان شرکت بیدود برای یافتن راه حلی برای رفع مشکلات این دوچرخه‌های اشتراکی خبر می‌دهد و به ایسنا می‌گوید: البته شرکت بیدود اعلام کرده که دچار مشکل مالی شده است.

یوسف حجت می‌گوید: این شرکت اعلام کرده که به طور میانگین روزانه از هر دوچرخه یک یا دو مرتبه استفاده می‌شد. در حالی که باید روزانه ۷ تا ۸ مرتبه از هر دوچرخه استفاده شود تا برای شرکت به‌صرفه باشد.

حجت در پاسخ به این سوال که آیا این شرکت پیش از اجرای این طرح برآورد مالی نداشته است، توضیح می‌دهد: ما در این  مورد از مسئولان شرکت سوال کردیم و آنها اعلام کردند که در مطالعات مالی خود اشتباه کردند و حالا در مرحله ضرر هستند.

او می‌گوید: در تهران هیچ مدل حمل و نقلی بدون یارانه نمی‌تواند به خوبی کار کند به همین دلیل شهرداری تهران سالانه برای اتوبوس و مترو یارانه‌های زیادی پرداخت می‌کند. بعید می‌دانم که الان شهرداری به این شرکت یارانه بدهد. چراکه شهرداری برنامه‌ای برای ارائه یارانه به دوچرخه‌های اشتراکی ندارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار می‌کند: دوچرخه‌های اشتراکی (بیدود) در این مدت عملکرد خوبی داشتند و الان هم در حال برگزاری جلسات مشترک برای تهیه و تدوین راه حلی برای رفع مشکلات هستیم.

حجت در مورد سرانجام ودیعه مردم که نزد این شرکت باقی مانده است هم می‌گوید: این شرکت باید پول مشترکان را به آنها برگرداند.

تاکید مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره لزوم بازگرداندن ودیعه شهروندان در حالی است که تعدادی از شهروندان به همشهری آنلاین عنوان کرده‌اند که شرکت بیدود، تماس آنها را برای پیگیری ودیعه ۱۵۹ هزار تومانی پاسخ نمی‌دهد و جوابگوی تماس‌های تلفنی آنان نیست. تلاش‌های خبرنگار همشهری آنلاین نیز برای برقراری ارتباط با این شرکت بی نتیجه ماند.

همشهری آنلاین آمادگی دارد پاسخ مدیریت شرکت «پاک چرخ ایرانیان» درباره نحوه عودت ودیعه ۱۵۹ هزار تومانی شهروندان را منتشر کند.

کد خبر 469914

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۸۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تملک مغازه‌های قبرستان نو در گام نهایی/ ۷۰ مغازه تخریب شد

محمد رمضانی،مدیر منطقه هفت شهرداری قم  با اشاره به برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای ساماندهی و بهسازی قبرستان نو اظهار داشت: این فضای ۵ هکتاری در جوار حرم مطهر وجود دارد که با اجرای طرح‌های ساماندهی، به محیط باز شهری تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۳۲ باب مغازه برای این پروژه باید تملک شود، ابراز کرد: وظیفه تملکات این پروژه با منطقه هفت شهرداری بوده که خوشبختانه تا امروز ۱۲۳ مغازه تعیین تکلیف شده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با تأکید بر اینکه برای ۹ باب مغازه باقی‌مانده نیز ماده ۸ دریافت شده است، مطرح کرد: تا امروز ۷۰ مغازه تخریب‌شده و ۱۰ مغازه نیز در روز‌های آینده تخریب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش مدیریت شهری تعیین تکلیف و اتمام تملکات این پروژه تا پایان فروردین یا در بدترین شرایط نهایتاً نیمه نخست اردیبهشت‌ماه است و مالکان اگر همراهی مناسبی داشته باشند تا پایان فروردین‌ماه تملکات پروژه به اتمام می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی در پایتخت
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی درپایتخت
  • اعلام شرایط حضور جوانان و بزرگسالان در مسابقات قهرمانی پیست بانوان ایران
  • ضرورت احیای دوچرخه سواری در تهران
  • مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
  • احیای دوچرخه‌سواری در پایتخت
  • تملک مغازه‌های قبرستان نو در گام نهایی/ ۷۰ مغازه تخریب شد
  • بازارچه دست‌فروشان تهرانسر، توسعه می‌یابد
  • ثبت‌ نام اولیه دوچرخه‌های اشتراکی بایدو رایگان شد