Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:00:42 GMT

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۸۹۸۰

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

استان سمنان در هفته گذشته (از شانزدهم تا بیست و دوم  آذر ۹۸) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود

اقتصادی

علیرضا آشناگر استاندار سمنان روز چهارشنبه در دیدار با مهرالله رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سالن جلسات فرمانداری سمنان گفت: ۷۰ درصد مدرسه‌های موجود در این استان شامل مدرسه‌های فرسوده، تخریبی و نیازمند بازسازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: پایین‌ترین نرخ تورم ماهانه در بین استان‌های کشور، با هفت دهم درصد، مربوط به سمنان است.

نادرمالکی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان روز دوشنبه در نشست تبیینی، اطلاع‌رسانی و خبری در قالب شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری گفت: بودجه استان با افزایش مناسب، از رتبه سی و یکم کشور در گذشته به رتبه بیست و هفتم از مجموع اعتبارت ملی، استانی و هزینه‌ای و عمرانی ارتقا یافت.

مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا،  ابراز داشت: ۹۵ دفتر پیشخوان دولت به منظور تسهیل و تسریع در ارائه خدمات، جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های اجرایی و حرکت به سوی دولت الکترونیک در روستاهای استان فعال است.

علی‌ اکبر عرب عامری مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان روز دوشنبه در نشست تبیینی، اطلاع‌رسانی و خبری در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: مصرف بنزین در این استان از ابتدای اجرای طرح سهمیه‌ بندی تا پایان روز پانزدهم آذر امسال ۲۵ درصد کاهش یافت.

سید عباس دانایی فرماندار سمنان روز چهارشنبه در نشست شورای اداری و کمیته برنامه ریزی شهرستان سمنان در سالن اجتماعات فرمانداری، گفت: مجموع بودجه شهرستان برای امسال ۴۰۳ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال بود که ۳۰ درصد از این میزان به مقدار ۱۱۲ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال تخصیص یافت.

محمدرضا ناصری معاون مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان روز دوشنبه در نشست تبیینی، اطلاع‌رسانی و خبری در قالب شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری گفت: ۴۴۰ پرونده تخلف پس از آغاز طرح اصلاح قیمت و سهمیه‌بندی بنزین در شهرستان‌های این استان در قالب گشت مشترک دستگاه‌های متولی تشکیل شد.

اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: تعداد بیمه‌بگیران بیکاری در استان نسبت به سال‌های گذشته، به دلایل مختلف از جمله مشکلات واحدهای تولیدی، افزایش یافت.

حسن آل‌بویه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۴۵ واحد صنعتی راکد این استان از سال ۹۷ تاکنون به چرخه تولید بازگشت.

علی اصغر مجد فرماندار دامغان روز چهارشنبه‌ در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۹۷۴ نفر از خسارت دیدگان سیلاب این شهرستان از ۱۴۵ میلیارد ریال تسهیلات دولتی مسکن بهره‌مند شدند و خسارت به آن ها پرداخت شد.

بهروز اسودی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان شنبه گذشته در نشست شورای معادن سمنان در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان گفت: ۷۹ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن از ابتدای سال ۹۸ تا پایان آبان در این استان وصول شد.

عبدالرضا میقانی فرماندار مهدیشهر روز پنجشنبه در جلسه پیگیری مصوبات توسعه مهدیشهر در سالن غدیر استانداری سمنان گفت: ۱۸ کلاس باید به ظرفیت فضای آموزشی در این شهرستان برای جلوگیری از دوشیفته‌شدن مدارس اضافه شود.

مراد خادم مدیرکل امور عشایری استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: بازسازی ایل راه‌های استان در مناطق قشلاقی و ییلاقی ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.

عباس رستمی مدیرکل استاندارد استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۴۰۰ مورد بازرسی استاندارد از نازل‌های سوخت در ۲۰ روز گذشته همزمان با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین و اصلاح مصرف سوخت در استان سمنان انجام شد.

سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز دوشنبه در نشست تبیینی، اطلاع‌رسانی و خبری در قالب شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: تامین و عرضه ۲۵ هزار تن کود شیمیایی برای رفع نیاز کشاورزان استان برنامه‌ریزی شده و اکنون ۱۵ هزار تن آن تامین و توزیع شده است.

همایش طلاب و روحانیان کارآفرین روز شنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور و تجلیل از طلاب کارآفرین استان سمنان از دیگر خبرهای اقتصادی استان سمنان در هفته گذشته بود.

فرهنگی و سیاسی

حبیب‌الله خجسته‌پور رییس ستاد انتخابات استان سمنان روز دوشنبه در نشست تبیینی، اطلاع‌رسانی و خبری در سالن مدیریت بحران استانداری گفت: ۱۵۷ نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان سمنان داوطلب شدند.

مجتبی نورمحمدی مسوول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سمنان گفت: بنا به درخواست‌های مکرر شرکت‌کنندگان، آزمون سراسری حفظ قرآن کریم برای داوطلبان زیر ۱۰ سال به صورت شفاهی برگزار می‌شود.

مهدی جمال مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: سه  اثر ارزشمند شامل «تاسیسات نفت خوریان سمنان»، «پل راه آهن بزرگ بنه کوه» و «پل راه آهن کوچک بنه کوه شهرستان گرمسار» در فهرست میراث صنعتی کشور ثبت شد.

برگزاری کنسرت موسیقی «گذار» توسط گروه موسیقی وارش سمنان شامگاه پنجشنبه ۲۱ آذر ۹۸ در تئاتر شهر فرهنگسرای کومش و برگزاری نخستین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال روز چهارشنبه با حضور دانشجویان، مهمانان کشوری، از مهمترین خبرهای فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اولین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه های تهران، شیراز، تربیت مدرس، دانشگاه دامغان و دانشگاه الزهرا (س) به میزبانی دانشگاه دولتی دامغان و برگزاری یادواره ۹۶ شهید بهداشت و درمان استان سمنان روز یکشنبه در پارک موزه دفاع مقدس شهر سمنان، مهمترین رویدادهای فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اجتماعی

سفر یک‌روزه سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرق استان سمنان به منظور افتتاح و بازدید از چند طرح بهداشتی ودرمانی از مهمترین رویدادهای استان در هفته گذشته بود.

اصر سلمانپور معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود در گفت و گو با ایرناابراز داشت: تصادف زنجیره‌ای بامداد یکشنبه در جاده شاهرود- میامی ۹ مصدوم به جا گذاشت.

علی آقا یحیایی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سمنان شامگاه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: تصادف دو دستگاه تریلی ولوو و کامیونت ایسوزو در محور دامغان به سمنان ۲ کشته و یک مصدوم برجا گذاشت.

عباس قندالی رییس آتش نشانی گرمسار شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: یک کارگر افغان در آتش‌سوزی اتاق کارگری یک واحد دامداری در گرمسار جان خود را از دست داد.

 سرهنگ سید رضا علوی فرمانده انتظامی شهرستان دامغان شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: حادثه درون شهری در دامغان، منجر به مرگ یک جوان ۲۲ ساله و مصدومیت سه سرنشین خودرو شد.

سرهنگ عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: ماموران پلیس شهرستان سرخه ۱۹ تن خوراک دام قاچاق به ارزش حدود یک و نیم میلیارد ریال کشف کردند.

سرهنگ تقی کبیری رییس پلیس راه استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: واژگونی اتوبوس مشهد-تهران در محور دامغان به سمنان چهار مصدوم برجا گذاشت.

نمایشگاه تخصصی فناوری‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان سمنان توسط موسسه مردم‌نهاد چیستا پویان کومش و معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان در مجتمع نقش جهان برگزار شد.

ورزش

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره ورزشی سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان سمنان به همت هیات ورزش‌های همگانی شهرستان با معرفی برگزیدگان و تجلیل از برگزارکنندگان روز پنجشنبه در سالن جلسات فرمانداری سمنان و برگزاری مسابقات کیوروگی تکواندو قهرمانی شهرستان شاهرود با هوگوی الکترونیکی دررده سنی خردسالان ،نونهالان و نوجوانان در سالن ورزشی کوثر این شهرستان از مهمترین خبرهای ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود.

برچسب‌ها سمنان فرهنگی خبرگزاری رسانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان فرهنگی خبرگزاری رسانه سمنان فرهنگی خبرگزاری رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۸۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص خبرهای جعلی از خبرهای واقعی با سواد رسانه‌ای + فیلم

محمد صادق افراسیابی کارشناس سواد رسانه با بیان اینکه واقعیت اخبار را فقط از یک رسانه نباید جویا شد گفت: تشخیص خبر‌های جعلی از خبر‌های واقعی با درنظر گرفتن چند تکنیک و داشتن سواد رسانه‌ای امکان پذیر است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • تداوم بارش‌های اردیبهشتی در سمنان/ بارندگی ۵۰.۳ میلی‌متری در پرور
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • صدرنشینی تارگت در مسابقات لیگ تیراندازی سمنان
  • تشخیص خبرهای جعلی از خبرهای واقعی با سواد رسانه‌ای + فیلم
  • افتتاح پایگاه سلامت مدارس در شاهرود
  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد
  • بازگشایی سالن هیئت تیراندازی در کرمان
  • کارکنان توانا از مهمترین ابزار‌های یک سازمان هستند