Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-16@08:50:28 GMT

عزم جدی «تپولا» برای تجدید ارزیابی دارایی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۹۰۲۷

عزم جدی «تپولا» برای تجدید ارزیابی دارایی‌ها

پول نیوز - در حالی «تپولا» در دو نوبت مجزا درخواست افزایش سرمایه از محل های مختلف داده بود که چنین امکانی پیش از ثبت افزایش سرمایه قبلی وجود ندارد. از همین رو، گزارش جدید با تغییرات روانه کدال شد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «مهندسی مرآت پولاد» قصد دارد سرمایه 126 میلیارد ريالی کنونی خود را به 603 میلیارد ريال افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است 45 میلیارد ريال از محل واریزی نقدی، 30 میلیارد ريال از محل مطالبات حال شده و 404 میلیارد ريال از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، انجام شود.

«تپولا» هدف از این افزایش سرمایه 379 درصدی را در 7 مورد ذکر کرد.

اصلاح ساختار مالي و کاهش ريسک مالي خروج از شمول ماده 141 قانون تجارت کاهش اتکاپذيري جريانات نقدي به تسهيلات مالي دريافتي وکاهش هزينه مالي بهبود سرمايه در گردش و تقويت جريانات نقدي در پشتيباني خط توليد کاهش ظرفيت خالي توليد کاهش زيان انباشته موجود بهبود نسبت مالکانه و افزایش رقابت پذيري شرکت

شایان ذکر است که این شرکت بالغ بر 159 میلیارد ريال زیان انباشته دارد که معادل 1.2 سرمایه اسمی است.

شایان ذکر است که «تپولا» برآورد کرده با انجام افزایش سرمایه در سال 99 به سود خالص دست می یابد اما؛ همچنان برای سال 98 زیان پیش بینی کرده است.

 نکته جالب توجه این است که این شرکت پیش از این درخواست افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را داده بود اما؛ در آن زمان میزان آن 513 میلیارد ريال بود؛ در حالی که اکنون به 404 میلیارد ريال تقلیل یافته است.

البته پیش از این نیز درخواست افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران داده بود که مطابق قوانین تا زمانی که افزایش سرمایه شرکتی ثبت نشده باشد، نمی تواند مبادرت به افزایش سرمایه دیگر کند. به همین دلیل شرکت گزارش توجیهی برای افزایش سرمایه ترکیبی از دو محل مازاد تجدید ارزیابی و مطالبات حال شده و آورده نقدی را تهیه نماید. به عبارت بهتر، پس از وقفه ای طولانی، دو افزایش سرمایه پیشنهادی را در یک قالب ارائه کرد و مشکل قانونی آن را مرتفع ساخت. بنابراین، اکنون می تواند با خیالی آسوده در انتظار مجوز سازمان بورس بنشیند.

با توجه به قیمت 437 تومانی هر سهم «تپولا»، با فرض واریز ۱۰۰ تومان حق تقدم ها و تصویب کل میزان افزایش سرمایه پیشنهادی، قیمت تئوریک سهم در حدود 103 تومان خواهد بود؛ بنابراین، از نظر قیمت پس از افزایش سرمایه جذاب است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تاپ کدال سازمان بورس افزایش سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای سپاهان از بازار بورس!

به گزارش "ورزش سه"، این می تواند یک خبر خوب برای باشگاه سپاهان باشد چرا که هیئت واگذاری با افزایش سرمایه شرکت‌های بزرگ فولادی و یک بانک نیمه دولتی که از نمادهای شاخص‌ساز در بورس هستند، موافقت کرد.

بر اساس اعلام معاونت حقوقی ریاست جمهوری، هیئت واگذاری در جلسه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ به ریاست سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با افزایش سرمایه چند شرکت بورسی اثرگذار در شاخص و یک شرکت سهامی خاص موافقت کرد.

بر این اساس، شرکت فولاد مبارکه (سهامی عام) نیز که با نماد «فولاد» در بورس شاخص‌ساز است، افزایش سرمایه ۲۸ همتی داشت و از ۸۰ به ۱۰۸ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته رسید. سرمایه شرکت سهامی خاص فولاد شادگان نیز از ۲۰۰ به یک هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.

این می تواند خبر خوبی برای سپاهان باشد که بودجه خود را از کارخانه فولاد مبارکه دریافت می کند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۳ درصدی تخصیص اعتبار طرح‌های آبرسانی مازندران
  • بودجه وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • ۶۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی خراسان رضوی تخصیص یافت
  • تخصیص ۶۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی خراسان رضوی
  • پیش‌بینی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای بخش عمرانی
  • لزوم ارایه راه‌حل برای معرفی تجدیدپذیرها به حوزه صنایع
  • ابزار جدید برای شناسایی ارزهای دیجیتال تقلبی و بدون پشتوانه
  • خبر خوش برای سپاهان از بازار بورس!
  • موانع و چالش‌های افزایش سرمایه شرکت‌ها
  • ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای خط انتقال آب زمینی و هوایی ناحیه صنعتی نیر