Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@18:18:42 GMT

اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۶ نفر را نجات داد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۹۱۲۴

اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۶ نفر را نجات داد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه به نقل از مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی این دانشگاه گزارش داد: در نهصدو شصت و یکمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی این دانشگاه، بدن مرحوم "محمد پزشکی جوارشک" ساکن مشهد پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی در بیمارستان منتصریه این شهر تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های این بیمار مرگ مغزی به مرد ۴۷ ساله ساکن تربت‌حیدریه و یک زن ۴۷ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند  و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند زده شد.

وی ادامه داد: کبد مرحوم پزشکی جوارشک در بیمارستان منتصریه مشهد به یک زن ۶۰ ساله ساکن این شهر پیوند شد.

وی گفت: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست بدن وی نیز به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) این شهر ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است، هم‌اکنون شمال شرق کشور را زیرپوشش دارد.

برچسب‌ها مشهد علوم پزشکی خراسان رضوی اهدای عضو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد علوم پزشکی خراسان رضوی اهدای عضو مشهد علوم پزشکی خراسان رضوی اهدای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سیدعلی مظفرپور گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۳۳۶۳۰ بیمار در بخش اورژانس مراکز آموزشی و درمانی تابعه این دانشگاه ویزیت شدند. از این تعداد ۲۵۲۶۴ نفر از مراجعه‌کنندگان به صورت سرپایی درمان شده و ۸۳۶۶ نفر نیز بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: این آمار نسبت مراجعین سال گذشته که ۲۳۷۸۵ نفر بود، ۴۲ درصد افزایش یافت. و در این مدت، ۴۴۶۹ مسافر به مراکز درمانی تابع این دانشگاه مراجعه کردند که ۱۰۹ نفر نیازمند پذیرش و بستری در مراکز درمانی بودند.

وی ادامه داد: در مدت طرح سلامت نوروزی، ۱۶۳۵ عمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی بابل انجام گردید.

مظفرپور اذعان داشت: در طی طرح سلامت نوروزی، ۱۰۶۹۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ گرفته شده است که ۲۴۸۳ تماس منجر به اعزام آمبولانس شد. ۷۹۴۱ مورد مشاوره، ۲۶۶ تماس هم متاسفانه مزاحمت بوده است.

این مسئول افزود: اورژانس ١١۵ بابل در این مدت ۲۶۶۸ ماموریت انجام داد که ۱۰۰۹ ماموریت شهری، ۱۶۲۲ ماموریت جاده‌ای، ۱۹ ماموریت بین مراکز درمانی و ۱۸ ماموریت در ایستگاه سلامت بوده است. از کل ماموریت‌های انجام شده ۲۲۰۹ ماموریت غیرتصادفی بوده و ۴۵۹ ماموریت تصادفی بوده است.

وی بیان داشت: لازم به ذکراست از شروع طرح سلامت نوروزی ۲۸۹۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی، صورت گرفته است که ۱۸۷ مورد اخطار بهداشتی داده شد و ۴۰ مورد به مراکز قضایی معرفی شده است.

 مظفرپور گفت: در مراکز جامع سلامت شهری و روستایی نیز ۵۹۰۶ ویزیت توسط پزشکان عمومی و دندانپزشکان و ۲۵۷۳ مورد مراقبت مادران صورت گرفته و ۳۵۱۱ مورد واکسیناسیون انجام شده است.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید
  • آمار پایین اهدای عضو در کشور
  • اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد
  • ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار