Web Analytics Made Easy - Statcounter

کورش یزدان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت اجرای آیین نامه امنیت شغلی کارگران شاغل در مشاغل غیرمستمر اظهار داشت: خوشبختانه در راستای ارتقای سطح امنیت شغلی این گروه از کارگران که البته ذیل تبصره یک ذیل ماده ۷ قانون کار نیز تکلیف شده است، آیین نامه ای در سال گذشته توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آیین نامه امنیت شغلی کارگران مشاغل غیرمستمر در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب شده و در نوبت تصویب در هیأت وزیران قرار دارد، گفت: مشاغل غیرمستمر مربوط به کارگاه‌هایی است که برای انجام ماموریتی خاص ایجاد شده و ماموریت آنها در تاریخ معینی به اتمام می رسد. پروژه های سدسازی، راه‌سازی، ساخت کارخانه و نظایر آنها، از جمله مشاغل غیرمستمر هستند.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار با بیان اینکه پس از تصویب و نهایی شدن  آیین نامه در هیأت وزیران، شاهد ساماندهی وضعیت کاری کارگران مشاغل غیرمستمر خواهیم بود، افزود: در این آیین نامه حداکثر مدت موقت برای کارهایی که ماهیت آنها جنبه غیرمستمر دارد، ۳ سال تمام در نظر گرفته شده است. یعنی اگر این گروه از کارگران بیش از سه سال در یک پروژه حضور داشته باشند، باید تا اتمام پروژه در همان پروژه بکار گرفته شوند و امکان قطع همکاری وجود ندارد. 

یزدان تاکید کرد: با تصویب آیین نامه امنیت شغلی در مشاغل غیرمستمر، قرارداد کار کارگرانی که به صورت متوالی یا متناوب در این دسته از مشاغل حضور دارند،  پس از گذشت ۳ سال از تاریخ ایجاد آن کار، دائمی محسوب خواهد شد و کارگران باید تا اتمام کار در پروژه حضور داشته باشند؛ بنابراین کارفرمایان و پیمانکاران نمی‌توانند بعد از سه سال و قبل از پایان پروژه، بدون دلیل موجه نسبت به اخراج کارگر اقدام کند.

وی ادامه داد: این آیین نامه در زمان مسئولیت وزارت آقای ربیعی با مشارکت شرکای اجتماعی و طی انجام گفتگوهای کارشناسی تهیه و تدوین شده که با تصویب در هیأت وزیران اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حدود ۱۹ ماه پیش و در تیرماه سال گذشته، با جلسات مشترک وزارت کار، نمایندگان کارگری و کارفرمایی آیین نامه ساماندهی شغلی کارگران مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای تدوین و به دولت فرستاده شد که پس از ارجاع به کمیسیون اجتماعی دولت و تصویب در این کمیسیون، در صف بررسی در هیأت دولت قرار دارد.

کد خبر 4796822 محمد جندقی

منبع: مهر

کلیدواژه: مشاغل غیرمستمر قرارداد کار امنیت شغلی بودجه 99 کل کشور لایحه بودجه قیمت دلار بانک مرکزی ایران بنزین طرح ملی مسکن مالیات اوپک وزارت جهاد کشاورزی قیمت یورو قیمت بنزین لایحه بودجه سال 99 کل کشور وزارت صنعت معدن و تجارت صادرات غیرنفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی، ناصر فخرموحدی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان‌شمالی افزود: این فرصت‌های شغلی با پرداخت تسهیلات در قالب تبصره ۱۸، تبصره ۱۶ و مشاغل خانگی در استان ایجاد شده است.
وی گفت: نظارت بر نحوه اجرای طرح‌ها و هزینه کرد تسهیلات پرداخت شده، بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که شیوه نامه نظارت بر عملکرد طرح‌ها صادر شده است تا مورد رصد قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی بر راستی آزمایی طرح‌های اشتغال نیز تاکید و اضافه کرد: ایجاد شغل باید بتواند به معیشت و درآمد شهروندان کمک کند.
فخرموحدی با اشاره به اینکه بانک‌ها محدودیت‌های پرداخت تسهیلات را اعلام کنند، گفت: بانک‌ها باید موانع و محدودیت‌های موجود برای عدم پرداخت تسهیلات شناسایی و به شکل مکتوب اعلام کنند تا مراتب به شبکه بانکی اطلاع‌رسانی شود.
وی با بیان اینکه مشکلات بسیاری از واحد‌های تولیدی تنها مشکلات مالی نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از این واحد‌ها مشکلات مدیریتی و حقوقی نیز دارند که رفع موانع و فعال سازی مجدد آنها در سال جاری به صورت جدی دنبال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال به تصویب هیأت وزیران رسید
  • تعطیلی پنجشنبه‌ ها شامل کارگران هم می‌ شود ؟
  • بررسی درخواست تعداد ۲۴۱۳ متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور
  • ۲ پروژه در میامی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • ۲ پروژه در دامغان افتتاح می‌شود
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل بخش خصوصی و کارگران می‌شود؟
  • جهت‌گیری در تعرفه صادرات و واردات، حمایت از تولید است
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • ۱۳ هزار فقره تسهیلات بانکی به مردم استان سمنان پرداخت شد