Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، برآبادی مسئول حوزه پژوهش و مطالعات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: ٢٣ آذر به عنوان آغاز هفته ملی پژوهش نامگذاری شده و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با حضور وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مراسم ویژه گرامیداشت هفته پژوهش را با تمرکز بر دستاورد‌های پژوهشی خراسان جنوبی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او افزود: در این مراسم که ۲۳ و ۲۴ آذر در موزه ملی ایران برگزار می‌شود، رونمایی از ۵ جلد کتاب پژوهشی جدید در حوزه‌های مردم شناسی، گردشگری و باستان شناسی استان یکی از ویژه برنامه‌های این مراسم است.

برآبادی گفت: با توجه به ثبت مهارت ساخت و نواختن دوتار خراسانی در میراث جهانی یونسکو از یکی از هنرمندان شاخص خراسان جنوبی که در حوزه پژوهش، ساخت و نواخت این ساز فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده تقدیر می‌شود.

 مسئول حوزه پژوهش و مطالعات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان  ادامه داد: در حاشیه برگزاری این مراسم نمایشگاهی از دستاورد‌های پژوهشی استان در روز‌های ۲۳ و ۲۴ آذر دایر است که جمعی از هنرمندان و پژوهشگران خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور دارند.

او گفت: این هنرمندان و پژوهشگران در زمینه‌های گیاهان دارویی و طب سنتی، احیاء نساجی سنتی (حوله بافی، مله بافی، برک بافی)، احیاء عروسک‌های محلی، فرهنگ زعفران، البسه محلی، آیین شب یلدا و کف زنی، نمایش معماری و فرهنگ روستایی، انتشارات پژوهشی در زمینه‌های مختلف مردم شناسی، باستان شناسی، گردشگری، میراث فرهنگی و دستاورد‌های خود را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری موزه ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۳۸ میلیارد تومان اعتبار ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی، علی مستوفیان درگفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: باتوجه‌به اینکه خراسان شمالی نیاز به جذب اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری، کارگاه‌های صنایع‌دستی و مرمت بنا‌های تاریخی دارد، با پیگیری‌های صورت‌گرفته این اعتبار جذب شد.
وی گفت: از محل این اعتبار اقداماتی، چون ساماندهی و مرمت بنا‌های مهم تاریخی، احداث و تکمیل موزه‌ها، ایجاد سیستم حفاظتی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، مطالعه ایجاد مجتمع‌های گردشگری، مطالعه و شناسایی زیرساخت‌های موردنیاز محور‌های گردشگری انجام می‌شود.
به گفته مستوفیان جذب اعتبارات ملی می‌تواند به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری برای ارائه خدمات مناسب و ماندگاری مسافر کمک کند.
تاکنون ۷۱۳ اثر تاریخی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از این تعداد ۵۲۵ اثر تاریخی، ۵۳ اثر طبیعی، ۱۰۹ اثر ناملموس و ۲۶ اثر منقول تاریخی است.

دیگر خبرها

  • ۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند
  • بازدید افزون بر ۳۰ هزار گردشگر از موزه‌های خراسان شمالی
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری
  • رونمایی از لوح ثبت ملی آیین پخت سمنوی سادات البرز
  • نسبت نمایشگاه کتاب تهران با گردشگری ادبی چیست؟
  • ثبت ۴ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی
  • رونمایی از کتاب هم نفس در ایذه
  • جذب ۳۸ میلیارد تومان اعتبار ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی