Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@18:27:19 GMT

مرگ ۷۰ نفر ناشی از حوادث کار در ۸ ماه سالجاری

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۹۱۸۰

مرگ ۷۰ نفر ناشی از حوادث کار در ۸ ماه سالجاری

ایسنا/مازندران مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در هشت ماهه سالجاری ۷۰ نفر (همگی مرد) بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشت.

به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی درباره این خبر اظهار کرد: براساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در ۸ ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان ساری  با ۱۳ نفر، آمل و نور هر کدام با ۹ نفر و چالوس با ۷ مورد بیشترین و شهرستان محمودآباد با یک مورد فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی تصریح کرد: براساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۲۵ نفر، برق گرفتگی با ۱۷، اصابت جسم سخت با ۱۴ و سوختگی و سایر موارد هر کدام  با ۷ مورد در رتبه بعدی قرار دادند. 
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: براساس تفکیک ماه مرداد با ۱۳ و اردیبهشت با ۱۲ بیشترین و فروردین با ۴ مورد کمترین آمار فوتی در آن به ثبت رسیده است.
عباسی گفت: سنین ۳۱ تا ۴۰ سال با ۲۰ مورد بیشترین فوتی و کمتر از ۲۰ سال با یک فوتی کمترین آمار را داشتند.
وی با بیان اینکه  ۵۵ نفر متاهل و مابقی مجرد هستند، افزود:  از کل فوت شدگان حوادث کار در ۸ ماه سالجاری ۵ نفر دارای ملیت غیر ایرانی هستند.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد: براساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان  ۶۴۹ مصدوم (۶۱۱ مرد و ما بقی زن) ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴درصد افزایش داشته است.
عباسی با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، یادآور شد: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ درصدی نزاع و درگیری در مازندران

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی آمار معاینات انجام شده نزاع، سال گذشته در استان را ۱۹ هزار ۲۵۷ نفر (۱۲ هزار ۵۵۲ نفر مرد و ما بقی زن) اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشت.

عباسی تصریح کرد: بر اساس گزارش ارسالی از مراکز استان، بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندورود با عدد ۳ هزار ۱۳۱، بابل با عدد ۲ هزار ۲۹۱ و نوشهر، چالوس با عدد هزار ۹۵۲ نفر و کمترین نزاع در شهرستان سوادکوه با عدد ۳۷۱ نفر ثبت شده است.

وی گفت: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان، خرداد با ۲ هزار ۴، مرداد با هزار ۱۸۳۴ و تیر با هزار ۷۲۷ به ترتیب بیشترین و بهمن ماه با هزارو ۳۱۷ نفر کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضائی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

این مقام اجرایی استان یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پایین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

کد خبر 6085034

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • پزشکی قانونی : سال گذشته ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • افزایش ۵ درصدی نزاع و درگیری در مازندران
  • کنگره بین المللی سلامت اربعین برگزار می‌شود
  • محورهای کمیته پزشکی قانونی کنگره سلامت اربعین تصویب شد
  • ثبت ۱۴۰۳ مورد پرونده ناشی از حوادث کار در آذربایجان غربی
  • افزایش ۱۸ درصدی مصدومین ناشی از گزش سگ در مازندران
  • تشکیل هزار و ۴۰۳ پرونده حوادث کار در آذربایجان‌غربی
  • ۱۴۰۳ پرونده ناشی از حوادث کار در آذربایجان‌غربی تشکیل شد