Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: تا الان ۲۹ سهمیه برای المپیک ۲۰۲۰ کسب شده است که یک سهمیه تیمی و بقیه انفرادی بوده است. ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ ورزشی رشته های ورزشی نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کیکاووس سعیدی سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» در پاسخ به این سوال که بودجه سال جدید کمیته ملی المپیک آن چیزی بوده که مدنظر این کمیته بوده یا آنها بیشتر از این مبلغ درخواست داشته‌اند، اظهار داشت: ما معمولا در هر سال دو ردیف بودجه‌ای داریم، یک ردیف اصلی است و یک ردیف متفرقه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در سال 98 همین دو ردیف را داشتیم بدین صورت که ما 58 میلیارد تومان ردیف اصلی داشتیم و یک ردیف متفرقه 14 میلیارد و 400 میلیون تومان داشتیم، یک ردیف دیگری هم از محل درآمد هزینه دولت به میزان 18 میلیارد تومان داشتیم. 

وی ادامه داد: در سال آینده که سال المپیک است و با توجه به افزایش قیمت ارز و افزایش هزینه‌های مربوط به اعزام کاروان به المپیک 2020 توکیو درخواست کمیته ملی المپیک این بود که مبلغ بودجه ردیف کمک‌های ما افزایش پیدا کند که خوشبختانه با حمایت سازمان برنامه و بودجه و دولت محترم افزایش بودجه را شاهد بودیم و یکی از ردیف‌های ما تحت عنوان کمک به برنامه ویژه المپیک 18 میلیارد و 400 میلیون تومان تبدیل به 30 میلیارد تومان شد. البته بودجه مسیرهای دیگری را هم باید طی کند و وقتی تبدیل به قانون شد ما می‌توانیم روی آن حساب کنیم، فعلا در حد لایحه است و بستگی به مجلس شورای اسلامی دارد تا در بررسی‌های کمیسیون‌های تخصصی انجام می‌دهد تا نهایی شود و بعد از تصویب در صحن علنی تبدیل به قانون می‌شود و به کمیته ملی المپیک ابلاغ می‌شود و آن موقع می‌توانیم روی داشته‌هایمان حساب کنیم.

سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک درباره ناراحتی کمیته پارالمپیک در خصوص عدم افزایش بودجه‌ این کمیته تصریح کرد:  واقعیت این است که ورزش جانبازان و معلولان ما و کمیته پارالمپیک نیازمند حمایت بیشتر است و یک واقعیت است که بعد از بازی‌های المپیک بلافاصله بازی‌های پارالمپیک شروع خواهد شد و دغدغه‌های این عزیزان قابل درک است و من هم تصور می‌کنم باید منابع خاصی دیده شود تا کاروان پارالمپیک اعزام شود. این سوءتفاهمات بودجه‌ای بود که عنوان شد چرا برای کمیته ملی المپیک 30 میلیارد تومان لحاظ شده و برای پارالمپیک لحاظ نشده است. ما این ردیف را از قبل داشتیم اما با توجه به کارشناسی‌های صورت گرفته این رقم 40 درصد افزایش پیدا کرده است اما معتقدیم که بودجه پارالمپیک هم افزایش پیدا کند.

سرپرست دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص اینکه گفته می‌شود افزایش بودجه پارالمپیک صفر درصد بوده است، خاطرنشان کرد: باید این عزیزان این موضوع را دنبال کنند و بحث مباحث بودجه مسیر خودش را دارد و در رسانه مشکلی حل نمی‌شود و با تعامل سازمان برنامه و بودجه، دولت و مجلس بودجه موردنیاز پارالمپیک دیده شود و ما هم همین اعتقاد را داریم. این عزیزان زحمت می‌کشند و کار شبانه‌روزی می‌کنند، آقای خسروی‌وفا سال‌های سال برای ورزش جانبازان و معلولان زحمت کشیدند و مطمئناً با پیگیری‌های خوبی که خواهند داشت، امیدواریم که نگرانی‌های این عزیزان برطرف شود و بودجه مناسبی برای آنها پیش‌بینی شود. 

وی در پاسخ به این سوال که حقوق 5 میلیون تومانی که قرار بود به حساب ورزشکارانی که سهمیه المپیک کسب کردند، واریز شده است؟ اظهار کرد: این بودجه از سوی وزارت ورزش و جوانان تصویب شد و مقرر شد برنامه‌‌ای تدوین شود تا مکانیسم پرداخت کمک هزینه ورزشی برای قهرمانان عزیز پرداخت شود، بر این مبنا که ماهانه متوسط 5 میلیون تومان از ابتدای تیرماه 98 تا اواخر تیرماه سال 99 پرداخت شود، این آیین‌نامه در جلسه ستاد عالی بازی‌ها تصویب نهایی می‌شود و در دو برنامه 6 ماهه و به مبلغ 30 میلیون تومان  پس از ابلاغ آن به فدراسیون‌های مربوطه در اختیار قهرمانان عزیزمان قرار خواهد گرفت. 

سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انتظار  کسب چند سهمیه برای المپیک دارند؟ گفت: تا الان 29 سهمیه کسب شده است که  یک سهمیه تیمی و بقیه انفرادی بوده است.  تا پایان اردیبهشت‌ماه سال 99 پیش‌بینی شده که بعضی از رشته‌های ما بتوانند سهمیه‌هایشان را کسب کنند، فرایند کسب سهمیه برای بعضی از رشته‌های ورزشی خاص است و برای المپیک این دوره به طور مثال رشته‌های مثل تکواندو و کاراته و... باید در چندین دوره مسابقات شرکت کنند، این امید را داریم که این رشته‌ها سهمیه‌های‌شان را بگیرند، بقیه رشته‌ها هم مثل والیبال و فوتبال سهمیه بگیرند. ما امیدواریم که بعد از چند دهه تیم فوتبال کشورمان هم سهمیه المپیک را کسب کند. 

کمیته ملی المپیک اختصاص 30 میلیارد تومان برای المپیک 2020 توکیو را تکذیب کرد

 

انتهای پیام/ 

R39383/P/S27,3,33/CT11 واژه های کاربردی مرتبط کمیته ملی پارالمپیک | NPC کمیته ملی المپیک

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیته ملی پارالمپیک NPC کمیته ملی المپیک کمیته ملی پارالمپیک NPC کمیته ملی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اخبار ورزشی ۴ اردیبهشت

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین اخبار و رویداد‌های ورزشی سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در بسته زیر بخوانید.   زمان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان دیدار‌های تیم ملی فوتبال ایران با هنگ کنگ و ازبکستان را اعلام کرد.   بلژیک مقهور هنرنمایی دانش‌آموزان والیبالیست ایران تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در سومین بازی گروهی خود در رقابت‌های دانش آموزان جهان - صربستان، از سد بلژیک هم گذشت.   بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن تیم‌های ملی زنان و مردان قایقران کشورمان با کسب چهار سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ فرانسه عصر امروز به میهن بازگشتند.   دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در سال ۲۰۲۳ نتایج آزمایش ورزشکاران پاورلیفتینگ در مسابقات داخلی و خارجی سال ۲۰۲۳ اعلام شد.   پس از قهرمانی در اسکودتو؛ مسئولان اینتر به زودی با طارمی دیدار می‌کنند مسئولان باشگاه اینتر میلان ایتالیا به زودی با طارمی دیدار می‌کنند تا بلیط وی را برای حضور در تست پزشکی تهیه کنند.   اهداف پروازی جهانی قطر؛ نماینده المپیکی ایران به مرحله پایانی تراپ نرسید ملی‌پوش تیراندازی ایران که پیش از این سهمیه المپیک خود را قطعی کرده است، در رقابت‌های تراپ قطر هفتم شد و از صعود به فینال باز ماند.   صعود گلنور اصفهان به لیگ برتر بسکتبال ایران بازی پنجم مرحله نیمه‌نهایی لیگ بسکتبال دسته یک حرفه‌ای آقایان ایران بین تیم‌های گلنور و مهگل برگزار شد.   مصاف جوانان ایران با میزبان در هاکی روی یخ قهرمانی آسیا تیم هاکی روی یخ زیر هجده سال پسران ایران امروز در نخستین رقابت خود در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا به مصاف تیم ملی ازبکستان می‌رود.   اعلام شرایط انتخاب ملی پوش کشتی فرنگی در ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان شرایط انتخاب ملی پوش ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی را اعلام کرد.   نتایج نمایندگان ایران در روز نخست اسکواش قطر جونیور روز نخست مسابقات اسکواش قطر جونیور با پیروزی نمایندگان کشورمان همراه بود.   پس از تاریخ سازی در ژیمناستیک؛ اینچه درگاهی: سهمیه المپیک حاصل یک کار گروهی بود رئیس فدراسیون ژیمناستیک در مورد کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ گفت: این اتفاق حاصل یک کار گروهی بود.    

دیگر خبرها

  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع تکواندوی آسیا
  • عبادی‌پور: تیم ملی جای بچه‌بازی نیست!
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۴ اردیبهشت
  • سهم ۶۴ درصدی طرحهای عمرانی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اشنویه
  • اعزام کاروان‌های المپیک و پارالمپیک به پاریس با پرواز داخلی
  • واکنش IOC به حضور ژیمناست‌ ایرانی در المپیک پاریس
  • واکنش کمیته بین المللی المپیک به حضور ژیمناست‌ ایرانی در المپیک پاریس + عکس
  • کسب سهمیه المپیک پاریس توسط مهدی الفتی
  • کشفیا: در والیبال نشسته بیشتر از آقایان به بانوان توجه کردیم/ دلایل ناکامی در انتخابی المپیک شناسایی می‌شود