Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@06:14:21 GMT

واکنش معاون روحانی به استیضاح وزرا

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۹۲۱۶

واکنش معاون روحانی به استیضاح وزرا

حسینعلی امیری با بیان اینکه مهم برای دولت، برگزاری یک انتخابات پرشور و باشکوه است گفت: تاکید رئیس جمهور این است که دولت باید در انتخابات یک مجری بی طرف باشد.

به گزارش مشرق، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، در مورد اظهارات اخیر خود در برنامه «دستخط» که گفته بود «از مجلس دهم راضی هستیم ...گاهی برخی نمایندگان که خیلی با دولت همراه و همکار هستند و تحت عنوان لیست دولت وارد مجلس شدند به من گله می کنند و می پرسند پس کی می خواهید سازماندهی کنید و برای مجلس آینده برنامه ریزی کنید»، گفت: این سخن یک مقدمه‌ای دارد و مقده آن این است که مصاحبه کننده از من پرسید که در همه دولت‌ها برای هم سو کردن مجلس بعدی برنامه ریزی کردند ما هم شنیدیم دولت شما هم دارد برنامه ریزی می‌کند که با خود هم سو کند من پاسخ دادم نه، تاکید آقای رئیس جمهور این است که دولت باید یک مجری بی طرف باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: دولتمردان نقشه مجلس یازدهم را می‌کشند درخواست محاکمه «زنگنه» در نمازجمعه تهران +عکس

وی ادامه داد: من گفتم که این خبری که دولت دارد تلاش می‌کند مجلس هم سویی با خود بوجود آورد اساس ندارد، بعضی از نمایندگان مجلس که با ما خوب هستند ـ البته همه نمایندگان با ما خوب هستند ـ از ما می پرسند شما نمی خواهید برنامه ریزی داشته باشید که من هم می‌گویم آقای رئیس جمهور تاکید دارند دولت باید یک مجری بی طرف باشد.

وی اضافه کرد: مهم برای دولت، برگزاری یک انتخابات پرشور و باشکوه است و اینکه همه سلایق داخل نظام هم در انتخابات دارای کاندیدا باشند.

امیری در پاسخ به این سوال که آیا این مساله که دولت با تغییر سه وزیر دیگر باید رای اعتماد مجدد از مجلس بگیرد برایش نگران کننده نیست؟ بیان داشت:‌ ان‌شالله به آنجا نمی رسد، ما همیشه گفتیم سوال استیضاح و تحقیق و تفحص حق نمایندگان مجلس است و برای ما هم مسئله عجیب و غریبی نیست، نمایندگان سوال می کنند و وزرا در مجلس حضور پیدا می‌کنند و به سوالات پاسخ می دهند و اگر ابهامی و آنها باشد ابهام را رفع می کند بنابراین شرایط اصل ۱۳۶ که به آن اشاره کردید به آنجا نمی‌رسد و امیدواریم این موضوعات حل و فصل شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: طبیعتاً خود نمایندگان مجلس هم می‌دانند چه زمانی از حقوق خود استفاده کنند در شرایطی که نیاز به وحدت داریم و همه باید مشکلات کشور را حل کنند طبیعتاً این شرایط از منظر نمایندگان مورد عنایت قرار می‌گیرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین استیضاح مجلس شورای اسلامی روحانی حسینعلی امیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم

حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: دیروز مجلس اشکالات شورای نگهبان در خصوص لایحه ساماندهی اجاره بها را مرتفع ساخت و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر این مهم را مصوب کند.

به گفته وی مجلس نیز تحقیق و تفحصی در دستور کار داشت که بیشتر به عملکرد دولت قبل بر می‌گردد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: وزارتخانه‌های مختلف و ذیربط مکلف شدند که حداقل ۵ هنرستان وابسته و جوار را مبتنی بر ظرفیت‌های خود ایجاد کنند.

وی افزود: همچنین در خصوص کمبود دارو‌ها نیز مصوبه‌ای وجود داشت تا تخلفات به قوه قضاییه ارسال نشود. کمبود‌ها و کم کاری‌هایی در موضوع دارویار وجود دارد که البته جرم نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور