Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@15:29:14 GMT

اغتشاشات در مشهد با سرمایه اجتماعی مدیریت شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۹۳۰۴

اغتشاشات در مشهد با سرمایه اجتماعی مدیریت شد

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به اینکه در قضایای اخیر سوال این بود که چرا مشهد کمتر درگیر اغتشاشات شد، گفت: واقعیت این است که با استفاده از سرمایه اجتماعی توانستیم اغتشاشات را مدیریت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار یعقوبعلی نظری صبح امروز در چهارمین مجمع تخصصی بهداشت و درمان سپاه که در هتل گلشن رضوی برگزار شد، اظهار کرد: از نگاه کلان در سپاه امام رضا(ع) به موضوع بهداشت و درمان سه محور اساسی را در دستور کار خود داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه امام رضا(ع) آمادگی رزم در حوزه بهداشت و درمان را مولفه اساسی و محور اول برشمرد و بیان کرد: این مولفه را به صورت مستمر در نظر داریم و در رزمایش‌ها نیز عملکرد خود را باید مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ ناحیه بسیج و لشکر قدیمی پنج نصر را در خراسان رضوی داریم، خاطرنشان کرد: موضوع بهداشت و درمان باید به صورت مستمر و موثر اجرا شود و تمامی پاسداران عزیز ما باید در بخش‌های مختلف آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

سردار نظری خاطرنشان کرد: محور دوم ما خدمت بهداشت و درمان به خانواده است، اگر بخواهیم آمادگی خود را در مأموریت‌های سپاه به خوبی انجام دهیم، باید به این محور مهم توجه کنیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه کسب سرمایه اجتماعی محور سوم ما است، ابزار کرد: در این محور وظیفه ما خدمت به عموم جامعه است، قریب به سه سال و ۶ماه است که مأموریت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را در حاشیه مشهد و خراسان رضوی داریم.

وی افزود: محورهای ذکر شده نگاه فرماندهی به حوزه بهداشت است، خوشبختانه در این سه محور فعال هستیم.

سردار نظری با اشاره به اینکه در قضایای اخیر سوال این بود که چرا مشهد کمتر درگیر اغتشاشات شد، متذکر شد: واقعیت این است که با استفاده از سرمایه اجتماعی توانستیم اغتشاشات را مدیریت کنیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: اعتقاد داریم با سرمایه اجتماعی که در طول زمان به دست می‌آید، می‌توانیم در تمامی صحنه‌ها فضاها را مدیریت کنیم.

وی‌ اضافه کرد: اگر جامعه‌ای دارای سرمایه اجتماعی نباشد و یا تدبیر و استفاده از آن را بلد نباشند در کوچک‌ترین میدان در مقابل دشمن شکست می‌خورند.

سردار نظری با تأکید بر این مطلب که اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی تکیه بر مردم است، متذکر شد: جوهره نظام جمهوری اسلامی معنویت و حضور مردم است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: تلاش داریم تا سرمایه اجتماعی موجود را افزایش دهیم زیرا بعد از توکل و توسل از خداوند و امام رضا(ع)، سرمایه اجتماعی می‌تواند پاسخگوی مشکلات باشد.

وی با اشاره به اینکه بستر بهداشت و درمان زمینه خوبی برای افزایش سرمایه‌های اجتماعی است، بیان کرد: اگر سرمایه‌های اجتماعی را از دست بدهیم، نمی‌توانیم صحنه‌ای را مرتبط با نظام اسلامی مدیریت کنیم.

سردار نظری با تاکید بر این مطلب که پایه قدرت در نظام مقدس اسلامی مردم هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه بدنه مردم تحت تاثیر عملیات روانی استکبار بوده و به همین علت معترض هستند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) یادآور شد: اگر در بحث بهداشت و درمان به خوبی مدیریت و ساماندهی انجام شود، در صحنه‌های مختلف نظام اسلامی بیمه می‌شود و تاثیر عملیات روانی دشمن کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در شرایط حساسی هستیم، عنوان کرد: خوشبختانه از لحاظ فکری و ماهیتی قدرت و توان نظام مقدس جمهوری اسلامی بالا است.

سردار نظری افزود: اگر خدمت مستمر در حوزه بهداشت و درمان به عموم مردم صورت بگیرد، تولید سرمایه اجتماعی اتفاق می‌افتد و می‌توانیم توطئه‌های دشمنان را از زاویه مردم خنثی کنیم.

انتهای‌پیام/70068

منبع: فارس

کلیدواژه: جمهوری اسلامی سرمایه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ریشا» شیر باغ وحش مشهد تلف شد

«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد که زاده همین مکان بود، پس از حدود ۲ ماه از رسانه‌ای شدن حال وخیمش، شب گذشته تلف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، اطلاعیه مشترک ادارات کل حفاظت محیط زیست و دامپزشکی خراسان رضوی خبر از تلف شدن ریشا بر اثر بیماری دارد.

براساس اطلاعیه صادره ادارات کل نامبرده، بنا به ضرورت تشخیص علت مرگ این گونه حیات وحش، نمونه برداری و عملیات کالبد گشایی صبح امروز با حضور نمایندگان ادارات کل دامپزشکی، محیط زیست و مسوولان باغ وحش مشهد انجام شده و آزمایشات لازم اخذ شده که نتایج پس از بررسی های پاتولوژی و کارشناسی به اطلاع خواهد رسید.

‌شیر باغ وحش مشهد سوء‌تغذیه ندارد/ درمان 3 هفته‌ای ضدانگلی حیوان آغاز شد‌شیر باغ وحش مشهد گرسنه نیست، بیماری انگلی دارد و در حال درمان است"بیماری انگلی" علت لاغری شیر باغ وحش مشهد

گفتنی است؛ اواخر بهمن ماه 1402 تصویری از شیر نر 9 ساله لاغر اندامی از باغ وحش مشهد در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و گمانه زنی فعالان فضای مجازی و محیط زیست در خصوص سوء تغذیه این حیوان را به همراه داشت. اما بررسی تیم متخصص با حضور 9 دامپزشک در همان زمان نشان داد که میزان گلبولهای سفید کروی شکل در بدن این گونه، اندکی زیاد و نشان دهنده وجود عفونت است، ضمن اینکه در زمان انجام معاینات، شیر دچار دفع مدفوع بود.

طبق اعلام مسئولان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در همان زمان ، بر اساس نتایج حاصل از معاینات تخصصی، درمان آنتی بیوتیکی، استفاده از پروبیوتیک‌ها، استفاده از او.آر. اس به همراه غذای کنترل شده برای این حیوان لحاظ شد و این روند تا واپسین روزهای اسفند ماه ادامه داشت تا اینکه ادامه حال نامساعد ریشا در نهایت منجر به تلف شدن این گونه ارزشمند شد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • «ریشا» شیر باغ وحش مشهد تلف شد
  • ثبت بیش از ۳۳ هزار شکایت در سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت
  • اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند
  • انجام ۱۳ مورد عمل جراحی در ایام نوروز در بیمارستان امام حسین هریس
  • سازمان ملل: اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده موافقت نکرد
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک زاده موافقت نکرد
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز + فیلم
  • سفر وزیر بهداشت به قم/ عیادت عین اللهی از بیماران
  • افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد