Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: کنگره آمریکا به سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی این کشور یک ماه مهلت داد درباره نقش محمد بن‌سلمان، شاهزاده سعودی در قتل جمال خاشقچی شفاف‌سازی کنند.
به گزارش خرداد به نقل از گاردین، لایحه هزینه‌های سالانه نظامی روز چهارشنبه با رای اکثر نمایندگان مجلس آمریکا به تصویب رسید و پس از گذر از پیچ جلس سنا باید به امضای دانلد ترامپ برسد تا تبدیل به قانون شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بحث‌های منتهی به تصویب لایحه، بندهای تنبیهی مربوط به دولت عربستان به دلیل داشتن نقش در قتل خاشقچی حذف شد و گفته می‌شود جرد کوشنر، داماد رئیس‌جمهوری آمریکا به نمایندگی از کاخ سفید نقش اصلی را در حذف این بندها ایفا کرده است.
اما در نسخه نهایی لایحه بندی گنجانده شده است که بر اساس آن، مدیر اطلاعات ملی باید در بازه زمانی ۳۰ روز گزارش رسمی مربوط به قتل روزنامه‌نکار سعودی را در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول آماده کند. ماه آوریل دولت آمریکا ورود ۱۶ تبعه سعودی را به خاک ایالات متحده به دلیل دست داشتن در قتل خاشقچی ممنوع کرد؛ از جمله سعود القحطانی، از نزدیک‌ترین دستیاران ولی‌عهد سعودی. این هفته هم نام کنسول پیشین عربستان در استانبول به فهرست افزوده شد.
جینا هاسپل، مدیر سیا در گزارش دسامبر ۲۰۱۸ پشت درهای بسته در سنا اعلام کرد تقریبا اطمینان دارد قتل خاشقچی به دستور مستقیم محمد بن‌سلمان انجام شده است. نتیجه گزارش آزمونی است بر استقلال مرکز اطلاعات ملی که مدیر پیشین آن دن کوتس تابستان برکنار شد و جوزف مگوایر وظایف او را در ماه‌های اخیر انجام می‌دهد.
بروس ریدل، افسر ارشد پیشین سیا و کارشناس عربستان سعودی معتقد است خانم هاسپل به احتمال زیاد گزارش دست داشتن بن‌سلمان در قتل خاشقچی را به شکل شفاهی در سنا ارائه می‌دهد و خبری از گزارش مکتوب نخواهد بود. به این ترتیب، دست دولت برای مسئول دانستن بن‌سلمان یا نادیده گرفتن نقش او باز خواهد بود.
ممکن است برکنار شدن کوتس از مدیریت اطلاعات ملی بی‌ارتباط با درخواست‌های ترامپ درباره پرونده خاشقچی نبوده باشد. هر چند مدیر فعلی کار خود را خوب می‌داند اما او و رئیس سازمان سیا بعید است کاری خلاف میل رئیس جمهوری آمریکا انجام دهند.
منبع: همشهری آنلاین برچسب ها: بن‌سلمان ، خاشقچی ، قتل خاشقچی

منبع: خرداد

کلیدواژه: بن سلمان خاشقچی قتل خاشقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک به سعودی‌ها؛ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان

ستاره تیم فوتبال انصر عربستان به دنبال جدایی از این تیم است.
 
 بعد از انتقال کریستیانو رونالدو به النصر عربستان بعد از جام جهانی ۲۰۲۲، در تابستان گذشته ستاره‌های مطرح دنیا با عقد قرارداد‌های سنگین راهی فوتبال عربستان شدند.
 
یکی از این بازیکن آیمریک لاپورت مدافع سابق منچسترسیتی و تیم ملی اسپانیا بود که بعد از فتح سه‌گانه با سیتیزن‌ها راهی عربستان شد و به تیم النصر پیوست. این در حالیست که حالا خبر رسیده این بازیکن به فکر ترک این کشور است.
 
با تایید بسیاری از رسانه‌های مطرح اسپانیایی مدافع تیم ملی اسپانیا در تلاش است تا در تابستان از النصر جدا شود و راهی کشور خود شود. گفتنی است مدیران النصر به دنبال حفظ او هستند، اما در صورت جدایی وی آنها به سراغ خیمنز مدافع تیم اتلتیکو مادرید خواهند رفت.

منبع: ایرنا

tags # کریستیانو رونالدو سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • شوک به سعودی‌ها؛ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان
  • پروژه پر سروصدای «نئوم» عربستان سعودی آب رفت!
  • شوک به سعودی‌ها؛‌ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان
  • پروژه «خط» عربستان سعودی در حال سقوط
  • شوک رونالدو به فوتبال عربستان