Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق پیش بینی سازمان برنامه و بودجه کشور از عملکرد بودجه سال جاری، بالغ بر 61 هزار میلیارد تومان از محل سایر منابع (صندوق توسعه ملی و اوراق و ...) عملکرد وجود دارد که 29 هزار میلیارد آن از صندوق برداشت شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص‌های مهم بودجه سال 98 و لایحه سال 99 منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس بودجه کل کشور برای سال اینده 14 درصد نسبت به قانون امسال افزایش دارد.

طبق جدول علاوه بر ارقام مصوب قانون بودجه سال 98 پیش بینی عملکرد سال جاری نیز درج شده و تغییرات آن نیز گنجانده شده است که البته عمده ارقام آن همان مصوبه سران قوا است.

درآمدهای نفتی از مصوب 153 هزار میلیارد تومان مجلس به 60 هزار میلیارد تومان طبق مصوبه سران قوا کاهش یافت و پیش بینی عملکرد نیز همین رقم در نظر گرفته شده است.

سقف منابع عمومی به 386 هزار میلیارد تومان کاهش یافت و مقرر شد که 76 هزار میلیارد تومان آن از 4 منبع تامین شود که عمده آن طبق عملکرد 8 ماهه بودجه سال 98 از محل صندوق توسعه ملی پوشش داده شد.

در 8 ماهه اول امسال، 29300 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای بودجه برداشت شده و از محل مدیریت دارایی‌های دولت تقریبا صفر بوده است. طبق جدول فوق، 61 هزار میلیارد تومان از سایر منابع (صندوق توسعه ملی، مدیریت دارایی‌های دولت، حساب ذخیره ارزی و افزایش فروش اوراق مالی اسلامی) عملکرد پیش بینی می‌شود.

طبق مصوبه سران قوا، 38 هزار میلیارد تومان مازاد بر فروش اوراق بودجه (43 هزار میلیارد تومان) در نظر گرفته شد که در مجموع 81 هزار میلیارد تومان می‌شود که عملکرد 8 ماهه نیز 34 هزار میلیارد تومان است. یعنی دولت برای جبران کسری خود باید تا پایان سال 47 هزار میلیارد تومان اوراق بفروشد. سازمان برنامه و بودجه کشور پیش بینی کرده از محل انتشار اوراق مالی که حدود 44 هزار میلیارد تومان مصوب مجلس است فراتر رفته و آن را به 54 هزار میلیارد تومان تا پایان سال برساند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و توزیع هدفمند اعتبارات، مبنای عمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان باشد

 آیت‌الله مصطفی محامی   در دیدار با رئیس و جمعی از معاونان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دارای چند محور مهم کاری است که نیازمند عقلانیت و تدبیر، همت و پیگیری و نیز دقت نظر است.

وی افزود: بخش اول کار آمایش نیازهای سیستان و بلوچستان تهیه جدول نیازمندی‌ها و سپس پیگیری برای جذب بودجه است که البته هر کدام از این کارها سخت و نیازمند تلاش و همت است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: خوشبختانه در چند سال گذشته بر اساس تعاملات و همکاری خوب مسوولان استانی، عنایت رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور وضعیت اختصاص بودجه خوب بوده اما نیاز ما بیشتر از این‌هاست.

آیت الله محامی ادامه داد: محور دوم کار توزیع عادلانه بودجه در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان است که معیار توزیع می‌تواند نیازمندی، تاثیرگذاری پروژه و توان دستگاه در اجرای پروژه باشد و در این جهت نیازمند عقلانیت و تدبیر هستیم که در رشد و آینده استان بسیار مهم است چرا که گاهی دوستان تلاش کرده و بودجه‌هایی هم به استان می‌آید اما هدر می‌رود و از این قبیل پروژه‌ها در سطح استان مشاهده می‌کنیم.

وی گفت: امیدواریم نتیجه خدمات و زحمات دستگاه‌های مختلف در زندگی مردم لمس شود و مردم نتیجه این زحمات را در سفره خود احساس کنند و عامل امیدواری بیشتر آن‌ها به خدمات بیشتر مسوولان است و مسوولان باید با کار خود در میان مردم امید آفرینی کنند نه اینکه تنها حرف بزنند و البته واقعیات هم باید به طور دقیق برای مردم بیان شود و بزرگنمایی صورت نگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برنامه‌های خوبی در سازمان تربیت بدنی ارتش پیش‌بینی شده است
  • پیش بینی بودجه عمرانی ۳ میلیاردی برای سازمان هواپیمایی
  • ◄ لیست پروژه های حمل ونقلی که در سال 1403 بودجه گرفتند+جدول
  • کارمندان بخوانند؛ رییس سازمان برنامه درباره حقوق ۱۴۰۳ کارمندان چه گفت؟
  • جذب و توزیع هدفمند اعتبارات، مبنای عمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان باشد
  • جزئیات بودجه شهرداری همدان در دسترس شهروندان قرار گرفت
  • مهم‌ترین تغییرات بودجه ۱۴۰۳ از زبان ریاست سازمان برنامه و بودجه؛ بودجه بخش سلامت به ۴۰۸ همت رسید | برنامه هفتم به‌زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه دار شد؟ | توضیحات مهم رئیس سازمان برنامه و بودجه
  • قانون برنامه هفتم به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • اعتبار ۴۰۰۰ میلیاردی طرح انتقال آب‌های زیرزمینی در خراسان شمالی