Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن حاجی میرزایی روز  شنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش آموزی، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش افزود: ماموریت آموزش و پرورش این است که انسان ها را برای یک زندگی شرافتمندانه و اینکه از حقوق خودشان دفاع کنند و از هویت، ارزش ها و باورهای خود حمایت کنند، آماده کند.

حاجی میرزایی افزود: پژوهش جزء تفکیک ناپذیر ماموریت آموزش و پرورش و یک ضرورت مهم و جدی است؛ چون حیات ما و تحقق همه ماموریت های ما بدون پژوهش امکانپذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تغییرات زیادی در جامعه بروز می کند و خروج از استیصال، بیهودگی و یاس که از عوارض مواجهه با این تغییرات است، بدون پژوهش امکان پذیر نیست.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: دانش آموز ما مترقی و پژوهنده است و باید آنان را به این شیوه تربیت کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید از کودکی فطرت آنان را که با پرسشگری شکل می گیرد، تقویت کرد. ما باید استمرار دهنده این مسیر باشیم. اینکه دیوار خانه و مدرسه و دیوار مدرسه و جامعه برداشته شود تا دانش آموز در بطن جامعه مناسبات خود را تعریف کند.

وی افزود: ما در پیگیری این هدف مصمم هستیم؛ حتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز این ماموریت آمده است و معتقد هستیم همه دانش آموزان و معلمان باید پژوهشگر باشند. بدنه آموزش و پرورش میدان فراخی برای همه سوالات و تحقیقات است و باید این موقعیت بی نظیر را پاس داشت و به عنوان یک مسیر خوب از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: باید به همه بخش های آموزش و پرورش روح پژوهشگری و پرسشگری داده شود؛ چون با این اقدام مدرسه، خانه و جامعه آباد می شود. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای انجام فعالیت های پژوهشی و حمایت بیشتر از پژوهشگران نیازمند فرهنگ سازی هستیم، گفت: پژوهشگری یک فرهنگ است و برای پژوهشگر بودن باید پژوهشی بودن را یاد گرفت.

وی تصریح کرد: در اختیار داشتن دانش آموزان و پیوند با مقوله تربیت و پیوند با خلاقیت در مسیر زندگی، میدان بزرگی برای پژوهیدن است و هر موضوعی در مدرسه می تواند موضوع مهمی برای پژوهش باشد.

وزیر آموزش و پرورش از دانش آموزانی که کارهای تحقیقاتی انجام می دهند خواست از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

وی گفت: شما بهره و حظ این کارهای پژوهشی را بیشتر از جامعه می برید و قطعا در این مسیر موفقیت و سربلند خواهید شد.

مراسم تجلیل از ٢٠ نفر از پژوهشگران و فناوران برتر دانش آموزی با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مدرسه پسرانه نمونه دولتی فرهنگ برگزار شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش آموزش و پرورش پژوهشگران سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه می‌توانید خبر‌های زیر را ببینید:
- قدردانی از کارکنان سپاه در سامان
- جلسه قرارگاه شهید سلیمانی در اردل
- حضور دانش آموزان سامانی در اردوی دور روزه حاج قاسم
- غرق شدن کودک در فلارد
- شورای آموزش و پرورش لردگان
- شورای آموزش و پرورش بلداجی
- نواخته شدن زنگ سلامت در لردگان
- پاکسازی ورودی شهر لردگان با مشارکت دانش آموزان
- مسابقه نقاشی به مناسبت روز زمین پاک در کیان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی
  • زنگ سلامت در ۳۰۰۰مدرسه کهگیلویه وبویراحمد نواخته شد
  • برپایی نمایشگاه مشاغل آموزش و پرورش