Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مقایسه بازارهای مختلف حکایت از رشد ۵.۲ درصدی بازار سهام و افت ۲.۸ و ۲.۶ درصدی بازارهای دلار و طلا دارد.

 

 مقایسه عملکرد بازارهای سهام، ارز و سکه در سال جاری بیانگر این است که بازار سهام در این مدت با ۹۰ رشد، بیشترین سود را نسبت به بازارهای ارز و سکه نصیب خود کرده است. این در حالی است که در این مدت بازار ارز (دلار) با افت ۳ درصدی و بازار سکه با کاهش ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصدی مواجه بوده‌اند. این گزارش می‌افزاید: در هفته‌ای که بازار سرمایه افزایش ۵.۲ درصدی و بازار ارز(دلار) و بازار سکه به ترتیب کاهش ۲.۸ و ۲.۶ درصدی را نصیب سرمایه فعالان خود کرده‌اند.

همچنین نگاهی به معاملات بورس اوراق بهادار در هفته گذشته نشان می‌دهد در این مدت تعداد ۲۲۱۲۱ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۱۳۳۵۵ میلیارد ریال در بیش از ۲ میلیون و ۶۷۱ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و شاخص بورس هم در این مدت با ۱۶۸۵۹ واحد افزایش، رشد ۵.۲۳ درصدی را به ثبت رساند.

این در شرایطی است که در هفته گذشته گروه‌های بیمه و صندوق‌های بازنشستگی به جز تامین اجتماعی با ۱۴.۲ درصد، زراعت و خدمات وابسته با ۱۳.۴ درصد، ماشین‌آلات و تجهیزات با ۱۰.۸ درصد، خرده‌فروشی به جز وسائل نقلیه با ۱۰.۳ درصد و ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی با ۹.۷ درصد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص بورس داشته‌اند و در مقابل دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش با ۵.۱ درصد، محصولات کاغذی با ۳.۶ درصد، استخراج سایر معادن با ۲ درصد، استخراج زغالسنگ با ۱.۹ درصد و رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن با ۰.۲ درصد بیشترین اثر منفی را در این مدت بر نماگر بازار سهام از خود به جا گذاشته‌اند.

 ایبِنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار سرمایه ارز سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام شل در پروژه ال‌ان‌جی ساخالین به گازپروم رسید

دولت روسیه تصمیم گرفته است سهام اندک شرکت شل در پروژه ساخالین ال‌ان‌جی را به قیمت یک میلیارد دلار به غول دولتی گازپروم بفروشد و از تصمیم قبلی خود برای واگذاری این سهام به شرکت نواتک، برگشت.

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در فرمانی در سال ۲۰۲۲، اعلام یک شرکت دولتی تازه تاسیس، حقوق و تعهدات شرکت «سرمایه گذاری انرژی ساخالین» که شرکت اداره کننده پروژه نفت و گاز ساخالین ۲ است را بر عهده می گیرد.

شرکتهای شل، میتسویی و میتسوبیشی ژاپن، سهامداران اقلیت در شرکت «سرمایه گذاری انرژی ساخالین» بودند و بزرگترین سهامدار آن، گازپروم بود.

شرکت شل ۲۷.۵ درصد در پروژه داشت، اما قبلا اعلام کرده بود که از ساخالین ۲ خارج می‌شود. پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، شل در اوایل سال ۲۰۲۲ اعلام کرد از شراکت سهام با گازپروم و نهادهای مرتبط، از جمله سهام ۲۷.۵ درصدی خود در تاسیسات گاز طبیعی مایع ساخالین ۲، سهام ۵۰ درصدی خود در توسعه نفت سالیم، و سرمایه گذاری انرژی گیدان، خارج خواهد شد.

سال گذشته، نواتک برای خرید سهام شل در پروژه ساخالین ۲ درخواست داد. این شرکت تولیدکننده و صادرکننده ال‌ان‌جی، از دولت روسیه خواست تا با پرداخت به شل و اجازه دریافت پول در یک حساب خارجی، موافقت کند.

گزارش‌هایی که در آوریل ۲۰۲۳ منتشر شد، از این حکایت داشت که پوتین با درخواست نواتک برای پرداخت یک میلیارد دلار (۹۴.۸ میلیارد روبل) به شل برای سهام ۲۷.۵ درصدی این شرکت در پروژه ساخالین ۲ ال‌ان‌جی، موافقت کرده است. اما اکنون دولت روسیه با صدور حکمی دستور داده است این سهام توسط گازپروم خریداری شود و دستور قبلی برای خرید سهام شرکت شل توسط نواتک را بدون ارائه هیچ دلیلی باطل کرد.

طبق گزارش روزنامه روسی ودوموستی، نواتک، مشارکت خود در پروژه ساخالین را دارای ریسکهای قانونی بالایی، دانسته است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، سال گذشته، تحریم‌های آمریکا، پروژه صادرات ال‌ان‌جی آرکتیک ۲ نواتک را هدف گرفت و جدول زمانی اولین صادرات محموله‌های ال‌ان‌جی از این پروژه را به تاخیر انداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدهی بازارهای مختلف در سال ۱۴۰۲ چقدر بود؟
  • بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات
  • دستگیری ۱۸۷ سارق در کرمانشاه طی نیمه اول تعطیلات نوروزی
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمایه
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمای
  • سهام شل در پروژه ال‌ان‌جی ساخالین به گازپروم رسید
  • گوگل از عملکرد خود در اروپا دفاع می کند
  • ۵۲ درصد ظرفیت سدهای کشور پُر آب شد/ کاهش ۱۷ درصدی ورود آب به سدها
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • بایرلورکوزن برای ویکتور بونیفیس قیمت تعیین کرد: دست کم 55 میلیون یورو!