Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه ایرلند اعلام کرد، نتیجه انتخابات سراسری اخیر انگلیس به روند تلاشها طی چند روز آینده برای احیای دوباره دولت ایرلند شمالی بعد از یک وقفه سه ساله در این روند کمک خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نظام اجرایی ایرلند شمالی که تحت کنترل حاکمیت انگلیس قرار دارد، مبتنی بر اشتراک قدرت اجباری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روی کار آمدن این سیستم یکی از بخش های کلیدی یک توافق صلح مربوط به سال 1998 که به حدود سه دهه خشونت و درگیری در ایرلند پایان داد بوده است اما در سال 2017 به دنبال بالا گرفتن اختلاف میان حزب اتحادگرای دموکراتیک (DUP) که در آن زمان حزب حاکم بود با حزب مخالف "شین فین" دولت ایرلند شمالی ساقط شد.

در انتخابات سراسری روز پنجشنبه انگلیس هم حزب DUP که حامی سرسخت اتحاد با انگلیس است و هم حزب ملی گرای شین فین نتایجی ضعیف تر از قبل کسب کردند. به گفته سایمون کاونی، دلیل این اتفاق تقویت شدن "احزاب میانه‌رو" است که بیشتر حامی گفتگو هستند.

کاونی در مصاحبه با RTE گفت: ما شاهد جهش واقعی سیاست میانه‌رو هستیم و من فکر می‌کنم این نشان دهنده دغدغه و بی صبری مردم برای مشاهده روی کار آمدن دوباره پارلمان و کارکرد دوباره آن در ایرلند شمالی است.

او ادامه داد: من فکر می کنم حالا می توانیم خیلی سریع در مذاکرات پیشرفت حاصل کنیم.

کاونی قرار است از روز دوشنبه آینده ریاست مذاکرات بر سر روی کار آمدن مجدد دولت در ایرلند شمالی را به عهده داشته باشد.

اتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انگليس ایرلند شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت انگلیس در مدار چین ستیزی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، اولیور داودن، معاون نخست وزیر انگلیس در نشست مشترک با نمایندگان مجلس عوام این کشور گفت: ما با متحدانمان از جمله در گروه هفت و دیگر اتحاد‌های نظامی تلاش خواهیم کرد با چالش‌های چین مبارزه کنیم. ما با آمریکا برای استرالیا زیر دریایی هسته‌ای خواهیم ساخت، ناو هواپیمابر به حوالی چین اعزام می‌کنیم و با همکاری ایتالیا و ژاپن هواپیما‌های نظامی جدید خواهیم ساخت.
چین ستیزی در انگلیس، با چاشنی ادعای نقض حقوق بشر، مخالفت با دموکراسی و آزادی بیان در چین و جاسوسی چینی‌ها در انگلیس، رو به افزایش است. ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس گفت: ما معتقدیم چین، چالشی نظام‌مند علیه ارزش‌ها و منافع ماست.
در یک هفته اخیر مقامات سیاسی و محافل رسانه‌ای در انگلیس موجی از چین ستیزی براه انداختد دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس هم در این باره گفت: کاری که آنان می‌کنند، چالش برای کشور ماست. 
پیش از این کارشناسان سیاسی هشدار داده بودند که آمریکا و متحدانش، به ویژه در غرب، جبهه جدیدی علیه چین تدارک می‌بینند.
مایر ویکفیلد Mayer Wakefield عضو ائتلاف ضد جنگ در انگلیس در این باره گفت: قدرت‌های جهانی اکنون مشغول یارگیری اند. اتحاد‌های نظامی در غرب، در حال شکل گیری و تغییرات است. هنوز گرد و غبار ناشی از جنگ‌های غرب در خاورمیانه فرو ننشسته، اما دولت‌های غربی، مدتهاست در حال ائتلاف در اطراف چین اند. ائتلاف نیرو‌های نظامی غربی اکنون به سرعت مشغول محاصره چین اند و آشکارا چینی‌ها را تهدید می‌کنند. ما از این گونه خشونت‌های نظامی نفرت داریم و نمی‌خواهیم پول مالیات هایمان صرف جنگ افروزی و دخالت نظامی در کشور‌های دیگر شود. ما به اندازه کافی در دیگر کشور‌ها جنگ افروخته ایم و نمی‌خواهیم جنگ جدیدی، این بار با چین آغاز شود.
دولت انگلیس این هفته همچنین تهدید کرد با همکاری متحدانش، تحریم‌های جدیدی علیه چین اعمال خواهد کرد، این در حالی است که حجم تجارت انگلیس با چین پارسال بیش از صد میلیارد پوند بود. 
جنگ سرد آمریکا، انگلیس و رفقایشان علیه چین، اکنون کاملا گرم شده است. این ائتلاف مدعی است چین به زودی تایوان را اشغال خواهد کرد و بدین ترتیب، همچون جبهه جنگ اوکراین، جبهه جدیدی در تایوان گشوده خواهد شد......

 

اظهارات:
۱ – اولیور داودن – معاون نخست وزیر انگلیس
۲ – ریشی سوناک – نخست وزیر انگلیس
۳ – دیوید کامرون – وزیر خارجه انگلیس
۴ – مایر ویکفیلد – عضو ائتلاف ضد جنگ در انگلیس

دیگر خبرها

  • رایزنی وزیر خارجه ایرلند با مقام‌های فلسطین، اردن و مصر درباره غزه
  • برپایی مراسم محوری شب‌های قدر در ۶۸ نقطه خراسان شمالی + جزئیات
  • زدن برچسب تحریم بر روی کالاهای اسرائیلی در دوبلین + فیلم
  • آسانژ فعلا به آمریکا تحویل داده نمی‌شود
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • مسیر خدمت برای مجموعه انتظامی در زنجان هموار است
  • نابودی ۸ میلیون شغل در انگلیس توسط هوش مصنوعی
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • استعفای دو عضو کابینه دولت انگلیس
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین