Web Analytics Made Easy - Statcounter

 یک مقام ارشد نظامی آمریکا با اشاره به حملات راکتی گروه‌های مقاومت مورد حمایت ایران در عراق به پایگاه‌هایی که میزبان نیروهای آمریکایی است، گفت که شبه نظامیان مورد حمایت ایران در حال نزدیک شدن به خط قرمزی هستند، که ائتلاف با قدرت به آن پاسخ خواهد داد.

اخبار سیاسی- خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که این مقام ارشد نظامی آمریکا که نامش فاش نشده است، روز چهارشنبه ۲۰ آذرماه هشدار داد که حملات راکتی شبه نظامیان مورد حمایت ایران در عراق به پایگاه‌هایی که میزبان نیروهای آمریکایی است، همه طرف‌ها را به سمت درگیری و ورود به مرحله‌ای غیرقابل کنترل نزدیک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشدار این مقام نظامی آمریکا دو روز پس از آن است که چهار راکت کاتیوشا به یک پایگاه نظامی نزدیک فرودگاه بغداد اصابت کرد و منجر به زخمی شدن پنج نیروی ضدتروریسم عراقی شد.

این آخرین مورد از حملات اخیر در پنج هفته گذشته به تاسیسات نظامی در عراق است که میزبان نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا است. نیروهایی که در این پایگاه‌ها به نیروهای عراقی در جنگ با گروه حکومت اسلامی، داعش کمک می کنند.

بنابر این گزارش، این مقام آمریکایی افزود که این حملات توان نیروهای ائتلاف برای مبارزه با داعش را تضعیف می‌کند.

این مقام ارشد نظامی آمریکا گفت که ما به این حملات برای آزار و اذیت‌ها عادت داریم، اما این حملات در گذشته کاملا پراکنده بودند، اما اکنون سطح پیچیدگی افزایش یافته و تعداد راکت‌هایی که به یک جای کوچک شلیک می‌شود، زیاد شده است و این موضوع برای ما بسیار نگران کننده است.

این مقام نظامی افزود در نقطه‌ای این اقدامات آنها باعث خواهد شد تغییراتی در میدان رویارویی رخ دهد و منجر به اقدامات و اتخاذ گزینه هایی از سوی برخی‌ها چه آن‌ها چه ما بشود و تنش را به شکل ناخواسته‌ای تشدید کند.

این مقام نظامی گفت که شبه نظامیان مورد حمایت ایران در حال نزدیک شدن به خط قرمزی هستند که ائتلاف با قدرت به آن پاسخ خواهد داد، پاسخی که «نتیجه‌اش برای هیچ‌کس خوشایند نخواهد بود.»

در این گزارش آمده است که تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات راکتی را به عهده نگرفته است. با این حال این مقام‌ آمریکایی تاکید کرده است که تحلیل‌های اطلاعاتی و گزارش‌های کارشناسان پزشکی قانونی و نتایج بررسی نمونه‌های قطعات موشک‌های به کار رفته در این حملات و محل‌هایی که این موشک ها از آنجا پرتاب شده ، نشان می دهد که «کتائب حزب الله» و «عصائب اهل حق» شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران در این حملات دست داشته اند.

رویترز نوشت که گروه های شبه نظامی عراق آمریکا و اسرائیل را به حملات به پایگاه‌ها و انبارهای مهمات خود متهم می‌کنند.

این مقام ارشد نظامی آمریکایی به رویترز گفت که دولت شیعه عراق تاکنون در قبال این حملات موضعی اتخاذ نکرده است و به نظر من این موضوع «بسیار نگران کننده» است.

او در ادامه گفت که گروه های شبه نظامی در هشتم ماه نوامبر «از یک کامیون تغییر کاربری شده در عملیات پرتاب ۱۷ موشک به پایگاه نظامی القیاره در جنوب استان موصل استفاده کرده‌اند.»

بنابر گفته این مقام آمریکایی، این حملات تلفاتی در پی نداشته و خسارت‌های بزرگی وارد نکرده است اما از این روش در حملات هفته گذشته به «پایگاه های هوایی بلد و عین الاسد» نیز استفاده شده بود با این تفاوت که در این حملات از راکت های بزرگی استفاده و خسارت قابل توجهی به مجتمع های مسکونی و باندهای پروازی در پایگاه عین الاسد وارد شده است.

رویترز نوشت که در حمله روز جمعه به نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد موشک های بزرگتری با کالیبر ۲۴۰ میلیمتری استفاده شده که پیش از این و از سال ۲۰۱۱ تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر کاربرد آن‌ها منتشر نشده بود. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حملات راکتی حمایت ایران عراق عراق آمریکا همپیمان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران فناوری تسلیحاتی معرفی نشده دارد؟ | مقام عالی رتبه نظامی کشور: اگر اتفاقی برای کشور بیفتد ...

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سردار رسول سنایی‌راد ادامه داد: در عرصه‌های دیگر توانمندی‌هایی داریم که زمان رونمایی از آن‌ها فرانرسیده اما اگر اتفاقی برای کشور بیفتد حتما از آن استفاده می‌کنیم؛ چون آمادۀ استفاده است.

کد خبر 845288 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه دفاع - موشک

دیگر خبرها

  • آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت
  • جزئیات جدید از خسارات و تلفات سنگین به اسرائیل در حملات ایران/ اصابت موشک به تاسیسات هسته ای دیمونا
  • ادعای روزنامه اسرائیلی: ۸۴ درصد حملات ایران دفع شد نه ۹۹ %
  • افشای دروغ‌پردازی صهیونیست‌ها درباره عملیات «وعده صادق»
  • پیام مقام‌های آمریکایی به صهیونیست‌ها: در صورت تکرار حملات ایران، قادر به مقابله نیستیم
  • گاردین: ایران و اسرائیل را از یک جنگ بزرگ دور کنید
  • ایران فناوری تسلیحاتی معرفی نشده دارد؟ | مقام عالی رتبه نظامی کشور: اگر اتفاقی برای کشور بیفتد ...
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • مقام نظامی سابق تل‌آویو: محاسباتمان درباره ایران اشتباه بود
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد