Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرضیه جلیل‌پور روز شنبه در کارگاه طب سنتی و گیاهان دارویی اظهار داشت: مشاور امور بانوان وزیر کشور در سفر اخیر خود به استان تاکید بسیاری بر توجه به ظرفیت گیاهان دارویی استان داشت و بر این باور بود که این استان می‌تواند تحت عنوان شهر خلاق گیاهان دارویی در یونسکو ثبت شود.

وی ادامه داد: در همین راستا با توجه به ظرفیت‌های استان از یک سو و زنان توانمند و کارآفرین استان از سوی دیگر انتظار می‌رود، بانوان به این حوزه توجه بیشتری داشته باشند تا بتوان از این ظرفیت در رونق اشتغالزایی استان نیز گام برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیل‌پور تصریح کرد: امروز گیاهان دارویی تنها جنبه خوراکی و درمانی ندارد بلکه ارزش اقتصادی قابل توجهی در صنایع آرایشی و غذایی پیدا کرده است که می‌توان از این فرصت به نحو مطلوبی در حوزه ارزآوری اقدام کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت‌های این دفتر در تقویت فرصت‌های شغلی برای بانوان استان، خاطرنشان کرد: تولید و بسته‌بندی گیاهان دارویی می‌تواند به یکی از مهمترین عرصه‌های اشتغالزایی زنان استان تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری یکی از مرتفع‌ترین استان ایران است و آب و هوایی کوهستانی دارد از نظر پوشش گیاهی و به دنبال آن داروهای گیاهی بسیار غنی است.

ویژگی‌های طبیعی و اقلیمی این استان، نوع خاک، بارش، دمای هوا و مکان جغرافیایی ارتفاعات، شرایطی را پدید آورده است که این استان را به مهمترین رویشگاه گیاهان دارویی در کشور تبدیل کرده است.

۸۷ درصد مساحت این استان کوهستانی است و تاکنون بیش از یک هزار و ۳۵۰ گونه گیاهی در آن شناسایی شده است که از این تعداد ۲۷۰ گیاه جنبه دارویی، خوراکی و صنعتی دارد و ۲۷ گونه خاص این استان است و در هیچ یک از مناطق دنیا رشد نمی‌کند.

برچسب‌ها گیاهان دارویی اشتغال زنان چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیاهان دارویی اشتغال زنان چهارمحال وبختیاری گیاهان دارویی اشتغال زنان چهارمحال وبختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: حدود ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی جهرم به کشت گیاهان دارویی که به صورت آبی و دیم است اختصاص دارد.
حسن زمانی افزود: آویشن، مرزنجوش، رزماری، شیرین بیان و نعنا فلفلی گیاهان دارویی است که در این شهرستان کشت و محصول تولیدی پس از فرآوری به بازار‌های داخلی و خارجی صادر می‌شود.
وی بیان کرد: امسال برای نخستین بار ١٠ هکتار از زمین‌های این شهرستان به کشت زیره اختصاص یافته است که پیش بینی می‌شود سه تن زیره سبز برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: این سازمان با برگزاری کلاس‌های ترویجی برای کشاورزان در زمینه کشت گیاهان دارویی از جمله زیره ، گشاورزان  را به کشت این گیاه  تشویق می کند.
شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبارات دولتی برای راه اندازی بازارچه خاص بانوان
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی