Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: معلم اثربخش، معلمی است که همگام با تدریس برای یافتن راهکارهای مسائل فرایند یاددهی ـ یادگیری به تحقیق بپردازد.

خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت جشنواره تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی تحصیلی، اظهار کرد: معلم دارای انگیزه و صلاحیت‌های حرفه‌ای، رکن اساسی آموزش و پرورش با کیفیت است و موجب پویایی و بالندگی سایر اجزا و عناصر آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه معلم کارمند نیست که وظایف محوله را طبق رویه معمول به روش یکسان انجام دهد،
 افزود: معلم اثربخش بر اساس تفاوت‌های فردی هر دانش‌آموز در موقعیت‌های مختلف یادگیری فرایند آموزش خود را طراحی و اجرا می‌کند لذا برای شناسایی مسائل و مشکلات و راه حل هر مورد به تفکر، مطالعه و تحقیق می‌پردازد، به همین دلیل برای ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان برنامه‌های متعدد و متنوعی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است که جشنواره تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی تحصیلی یکی از آنهاست.

ساکی ادامه داد: با توجه به ماهیت تعلیم و تربیت، معلمان اثر بخش برای یافتن راه حل مسائل آموزشی و پرورشی در موقعیت‌های مختلف یادگیری باید به پژوهش در حین عمل بپردازند و نتایج آن را مستند کنند تا در موقعیت‌های مشابه، خود و سایر فرهنگیان از آن استفاده کنند. بنابراین معلم اثر بخش معلمی است که همگام با تدریس برای یافتن راهکارهای مسائل فرایند یاددهی ـ یادگیری به تحقیق بپردازد.

وی با بیان اینکه جشنواره تجارب برتر بر همین اساس با هدف ارتقای دانش و مهارت‌های حرفه‌ای معلمان در زمینه سنجش و ارزشیابی تحصیلی برگزار می‌شود، گفت: اهداف این جشنواره شامل  «هم‌اندیشی در زمینه سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی به عنوان جزء جدایی ناپذیر فرآیند یاددهی- یادگیری»، «تقویت انگیزه معلمان برای ارتقای دانش و مهارت‌های حرفه‌ای خود در زمینه سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی»، «گردآوری تجربیات بومی معلمان در زمینه سنجش و ارزشیابی تحصیلی»، «انتقال تجربیات برتر معلمان به سایر همکاران در نقاط مختلف کشور با بارگذاری بر روی پورتال ادارات کل و مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی»، «تبیین نقش سنجش و ارزشیابی در بهبود فرایند یاد دهی و یادگیری با تأکید بر اهداف سنجش برای یادگیری، سنجش به عنوان یادگیری و سنجش یادگیری» و «تقویت روحیه پژوهش در عمل برای دقت و توجه به مسائل آموزش و پرورش در زمینه سنجش و ارزشیابی تحصیلی» است. 

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با تأکید بر گفتمان سنجش برای یادگیری به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل ارتقای کیفیت آموزش و پرورش، اظهار کرد: سنجش و ارزشیابی تحصیلی جزء جدایی ناپذیر فرایند یاددهی ـ یادگیری است و تدریس اثربخش با سنجش آغازین شروع و با سنجش تکوینی ادامه و با سنجش تراکمی در پایان دوره، میزان یادگیری دانش‌آموزان را مشخص می‌کند. 
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش سنجش جشنواره معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوختن برای ساختن

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز کردستان ،ثريا مطهرنيا به واسطه شناسايي و حمايت از جمع زیادی از دانش‌آموزان و تامين هزينه درمان آنان ، عنوان برتر دومين جشنواره جلوه هاي معلمي كشور را از آن خود کرد.
عنوان معلم نمونه کشور در جشنواره الگوهای برتر تدریس ،نامزد 10 معلم برتر از طرف یونسکو و بانوی صلح جهان اسلام از دیگر افتخارات این معلم بیجاری است.
ثريا مطهرنيا معلم فداكار ديار گروس 32 سال سابقه خدمت در مدارس روستايي بيجار را در كارنامه كاري خود به ثبت رسانده است.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • ۷۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در مرکزی برگزار می‌شود
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود
  • سوختن برای ساختن
  • برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس