Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان گفت: تصمیم گیری درباره تولید نفت باید در این استان و در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب صورت بگیرد تا در مواقع خاص در سریع ترین زمان ممکن اقدامات لازم انجام شوند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی شامگاه جمعه در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت و هفدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری خوزستان که در محل تالار اجتماعات باشگاه نفت برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان با نفت عجین است و می‌تواند به قطب فعالیت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت نفت تبدیل شود از این رو رویکرد نمایشگاه امسال، حمایت از صنایع کوچک، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: اگر تولید نفت در استان‌های زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب را در نظر نگیریم، کل تولید شرکت‌های نفتی دیگر از جمله، فلات قاره، شمال و غیره شاید کمتر از تولید نفت در خوزستان باشد.

شریعتی با بیان اینکه نباید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب را محدود به یک شرکت عملیاتی دانست، بیان کرد: این شرکت باید قدرت تصمیم گیری داشته باشد و اگر چنین نباشد و تمرکز قدرت تصمیم گیری از این شرکت برداشته شود؛ کارشناسان مجرب آن که طی سال‌های گذشته به توانمندی‌های خیلی خوبی رسیده‌اند، برای حضور در دیگر مراکز تصمیم گیری اقدام کنند و در این صورت مناطق نفت‌خیز جنوب در استان خوزستان تهی از کارشناسان توانمند می‌شود.

استاندار خوزستان افزود: کم کردن اختیارات مناطق نفت‌خیز جنوب و رفتن کارشناسان از آن باعث می شود تا این شرکت به یک شرکت کارگری تبدیل شود و به همین دلیل تاکید می‌شود تا چنین اتفاقی رخ ندهد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با بیان اینکه تصمیم‌گیری و انجام تولید باید در کنار هم و متمرکز باشد، بیان کرد: تصمیم گیری درباره تولید نفت باید در این استان و در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب صورت بگیرد تا در مواقع خاص در سریع ترین زمان ممکن اقدامات لازم انجام شوند.

لزوم بهره گیری از توان شرکت های درون استانی در پروژه ها

استاندار خوزستان ضمن حمایت از توسعه ۲۸ مخزن نفتی در سطح شرکت ملی مناطق نفت‌خیر جنوب در استان اظهار کرد: با این وجود نباید ساز و کارها به شکلی باشد که شرکت‌های استانی توان ورود به کار را نداشته باشند و از توان آنها در این پروژه ها بهره گیری نشود.

او با بیان اینکه تقسیم کار این پروژه باید از سوی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب انجام شود، ادامه داد: قرار است با حضور وزیر نفت روند واگذاری پروژه ها به هلدینگ ها اصلاح شود تا هزینه های بالادستی کاهش یابد.

شریعتی بر حمایت از شرکت های استانی برای حضور در توسعه ۲۸ مخزن نفتی تاکید کرد و افزود: خوزستان باید حمایت و تقویت اقتصادی را از اجرایی شدن پروژه‌های ۲۸ مخزن لمس کند.

استاندار خوزستان اضافه کرد: اینکه چنین سرمایه گذاری در استان خوزستان انجام می‌شود کار ارزشمندی است با این وجود انتظار می رود مردم این استان از محل اجرای این پروژه های نفتی تقویت بنیه اقتصادی را لمس کنند.

مقام عالی دولت در خوزستان در ادامه خواستار اعتماد بیشتر به بخش خصوصی و سازندگان قطعات نفتی شد و تاکید کرد: در شرایط موجود که در تحریم های ظالمانه قرار داریم باید اجازه داد بخش خصوصی تقویت شود و با کسب تجربه در مسیر قطع وابستگی به خارج از کشور گام بردارد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه شرکت‌های بزرگ نفتی دنیا با کار کردن در صنعت نفت کشور ما تجربه کسب کرده‌اند، افزود: به همین دلیل باید به حضور بخش خصوصی میدان داد و اجازه داد تا نیازهای داخلی صنعت نفت کشور را تامین کنند.

شریعتی بیان کرد: ممکن است کیفیت کار شرکت های سازنده داخلی که برای اولین بار یک قطعه را می‌سازند به اندازه شرکت‌های خارجی که نزدیک به ۱۰۰ سال چنین قطعه‌هایی را می‌سازند، نباشد؛ اما صنعت نفت باید به حمایت‌های خود ادامه دهد و وابستگی خارجی را به صفر برساند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه وابستگی کشور در این حوزه هم اکنون به حداقل رسیده، تصریح کرد: نمایشگاه نفت در خوزستان با چنین هدفی باید توسعه پیدا کند، برگزاری نمایشگاه ساخت تجهیزات نفت و حفاری در سال رونق اقتصادی با وجود تحریم‌های ظالمانه نشان از فعال بودن اقتصاد و صنعت نفت کشور دارد.

تلاش برای کم کردن تحریم ها با دانش جوانان کشور

استاندار خوزستان با بیان اینکه نمی توان گفت تحریم ها اثرگذار نیستند، بیان کرد: این شرایط باعث شده تا ما به منظور  برطرف کردن مشکلات به وجود آمده، تلاش کنیم و با دانش جوانان کشور شاهد تلاش برای کم اثر کردن تحریم‌ها هستیم که نمونه آن را در احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره – جاسک شاهدیم که از لحاظ امنیت ملی نقش حیاتی ایفا خواهد کرد و وابستگی کشور به خلیج فارس را کاهش می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: لوله‌های این پروژه با اتکا به توانمندی‌های استان در شرکت‌های لوله سازی اهواز و فولاد اکسین تولید می‌شود که باعث رونق صنایع و کاهش وابستگی به خارج از کشور شده است.

شریعتی بیان کرد: در این رابطه هماهنگی بسیار خوبی بین صنایع فولادی انجام شده به صورتی که شمش مخصوص این لوله‌ها را شرکت فولاد مبارکه اصفهان، ورق آن را فولاد اکسین خوزستان و تبدیل به لوله شدن آن در شرکت لوله سازی اهواز انجام می شود تا امکان اجرایی شدن این پروژه عظیم را شاهد باشیم.

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به گستره و اهمیت فعالیت‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، خواستار تمرکز بیشتر نفت در خوزستان فراتر از سطوح عملیاتی شد و بیان کرد: امیدواریم با توسعه نمایشگاه تخصصی تجهیزات خوزستان، سال آینده بتوانیم شاهد حضور نمایندگانی از کشورهای منطقه نیز در این رویداد باشیم.  

لازم به ذکر است که طرح استراتژیک و ملی انتقال نفت خام گوره به جاسک و تاسیسات نفتی بندرجاسک با هدف انتقال یک میلیون بشکه نفت خام سبک و سنگین صادراتی در روز از طریق یک خط لوله ۴۲ اینچ با طول تقریبی یک هزار کیلومتر و با استفاده از پنج تلمبه خانه بین راهی و دو ایستگاه توپکرانی، همچنین تعداد ۱۱ پست برق و خطوط انتقال برق به طول تقریبی ۱۸۰ کیلومتر، ‌ در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار دارد. این طرح شامل پایانه دریافت نفت، ‌۲۰ مخزن به ظرفیت مجموع ۱۰ میلیون بشکه و تاسیسات جانبی شامل سه عدد گوی شناور و اسکله صادراتی است.

یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت و هفدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری بعدازظهر امروز (جمعه، ۲۲ آذرماه) با حضور غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، فرخ علیخانی، معاون تولید شرکت ملی نفت ایران، احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دیگر مدیران ارشد و فعالان صنایع نفت و گاز فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و تا ۲۵ آذر ماه در محل نمایشگاه های بین المللی اهواز ادامه دارد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعت نفت وزارت نفت جوانان نمایشگاه توسعه خوزستان استانداری خوزستان تحریم ها برنا خوزستان مناطق نفت خیز جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه «ارائه توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان در حوزه نیازهای فناورانه ستاد مبارزه با مواد مخدر» با حضور علیرضا کاظمی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و دیگر مسؤولان و نیز شماری از شرکت‌های دانش بنیان امروز در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد.

کاظمی در این برنامه بیان داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر رویکرد مردمی سازی را در پیش دارد که این رویکرد در کانون توجه برنامه‌های ستاد است.

وی افزود: حوزه فرهنگی و پیشگیری، درمان و مبارزه را با رویکرد مردمی سازی پیش می‌بریم و این مهم‌ترین رویکرد ما است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بحث توسعه مشارکت‌های مردمی حائز اهمیت است که این برنامه در قالب مجمع خیرین و یاری گران در سطح استان‌ها شکل گرفته است.

وی ادامه داد: توسعه برنامه یاری گران زندگی با کمک بخش‌های مردمی مثل یاری گران زندگی در محلات، روستاها، مدارس و دانشگاه‌ها که همه اینها با رویکرد مردمی اداره می‌شود مد نظر است و به عبارتی این کانون‌ها مردم پایه هستند و با مردم اداره می‌شوند.

کاظمی گفت: اولویت دیگر که در نمایشگاه قابل مشاهده است، به روز رسانی برنامه‌های ستاد مواد مخدر با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان است که این نیز به نوع خود یک رویکرد مردمی سازی به حساب می‌آید.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در واقع شرکت‌های دانش بنیان نمونه‌هایی از گروه‌های مردمی هستند که می‌توانند شتاب دهنده باشند و با تولیدات و محصولات خود می‌توانند در به روز آوری روش‌های پیشگیری و درمان اعتیاد کمک کنند.

وی افزود: این موارد به موازات فعالیت‌هایی همچون ساماندهی معتادین متجاهر و درمان آسیب دیدگان این حوزه که در سال گذشته در کشور دنبال شد، است و همچنین ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان و سوداگران مرگ در کشور از اولویت‌های ما است البته تاکید بر پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی داریم.

کد خبر 6080521

دیگر خبرها

  • دانش‌بنیان‌های نفتی نقش موثری در دستیابی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی سال گذشته داشتند
  • اجرای طرح های مختلف وزارت علوم برای افزایش شرکت های دانش بنیان
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در آذربایجان شرقی تدوین شود
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در استان تدوین شود