Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ همانطور که پیش بینی می شد، رئیس جمهور آمریکا سرانجام تحت فشار شدید احزاب مخالف، پیش از رسیدن به تاریخ 15 دسامبر و موعد اعلام تعرفه های جدید بر واردات چین، در خصوص توافق تجاری اقدام کرد. از این رو اخبار شب گذشته رسانه های چینی و همچنین توئیت ترامپ حاکی از آن بود که دو طرف چین و آمریکا، بر سر سند مرحله اول پایان جنگ تجاری و نبرد تعرفه ها به توافق رسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توئیت ترامپ بدین مضمون بود که: "ما به یک توافق بسیار بزرگ در فاز اول با چین رسیدیم. آن ها با بسیاری از تغییرات ساختاری و خریدهای گسترده محصولات کشاورزی، انرژی و کالاهای تولیدی و سایر موارد دیگر توافق کردند.تعرفه های25درصدی باقی می ماند اما تعرفه های  15 دسامبر اعمال نخواهد شد.ما مذاکرات مربوط به فاز 2 را فورا آغاز خواهیم کرد تا اینکه بخواهیم منتظر انتخابات 2020 بمانیم. این یک توافق شگفت انگیز برای همه است."

دو طرف جنگ تعرفه ای اعلام کردند که به فاز نخست توافق تجاری دست یافته اند که به موجب آن بخشی از تعرفه های آمریکا علیه کالاهای چینی کاهش می یابد و در مقابل چین نیز خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را به میزان 50 میلیارد دلار افزایش خواهد داد. چین همچنین توافق کرده که در طی 2 سال 32 میلیارد دلار بیشتر محصولات کشاورزی از آمریکا خریداری کند. اما مقامات چینی هیچ اشاره ای به رقم دقیق محصولات کشاورزی ای که قرار است از آمریکا بخرند اشاره نکردند.

این اخبار سبب شد تا شاخص نفت برنت پس از 92 روز با رشد 1.52 درصدی در محدوده 65 دلار و   22 سنت قرار گیرد. گفتنی است محدوده 65 دلار از نظر تکنیکالی، مقاومت مهمی برای این شاخص نفتی محسوب می شود و در صورت تداوم روند فعلی می توان به صعود قیمت برنت تا محدوده 66 دلار و 50 سنت نیز امیدوار بود.

شاخص وست تگزاس اینترمدییت نیز در روز گذشته رکورد جدیدی برای مدت سه ماهه اخیر به ثبت رساند و با جهشی مشابه نفت برنت، به رقم 60 دلار در هر بشکه رسید. تحلیلگران بر این باورند که در صورت ادامه اخبار خوش از بازارهای جهانی و تثبیت نفت وست تگزاس در محدوده 60 دلار، گام بعدی صعود این شاخص 61.28 دلار خواهد بود.

خبر دیگری که در میان هیاهوی جنگ تجاری مغفول ماند، ثابت ماندن نرخ بهره فدرال رزرو بود. فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است. باوجود ثابت ماندن نرخ بهره، اما صحبت های حاشیه ای این نشست امیدوار کننده بود و سبب تقویت بازارها شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت بازار نفت توافق تجاری نرخ بهره فدرال رزرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در اولین رویداد ملی جایزه معماری شیخ بهایی با اشاره بر تعیین تعرفه نظام مهندسی ساختمان، گفت: طی سال‌های اخیر با برای تعیین تعرفه نظام مهندسی ساختمان با چالش مواجه بودیم و سال‌های گذشته مشکلات متعددی که تبعات اجتماعی در این زمینه در پی آن وجود داشت.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه تاکید کرد: همچنین از سوی دیگر در نظام فنی و اجرایی در زمینه نظام تعرفه گذاری مشکلی وجود نداشت که سال‌های متعددی این موضوع قانونی خود را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در راستای تعیین حق‌الزحمه «مهندسان سازمان نظام مهندسی»، عنوان کرد: هرساله این دغدغه در بین جامعه مهندسان وجود داشته که به دلیل وجود قوانین و مقررات ملی ساختمان است و از سوی دیگر مبحث روش تعیین تعرفه چالش برانگیز و از ۱۸ سال گذشته تاکنون این مقررات بازنگری نشده است.

شکیب با بیان اینکه تعرفه حق‌الزحمه مهندسان براساس هزینه ساخت تعیین می‌شود، تصریح کرد: فرمول محاسبه تعرفه حق‌الزحمه هیچ تطابقی با هزینه ساخت واقعی ندارد؛ برهمین اساس از سال (۱۴۰۱) درخواست بروزرسانی نرخ تعرفه را به سازمان مربوطه ارجاع دادیم.

وی در خصوص میزان مبلغ افزایش حق‌الزحمه مهندسان در سال‌جاری، گفت: تا بدین لحظه رقم دقیقی در این زمینه مشخص نشده و باید تعرفه مهندسان به اندازه تعرفه سازمان نظام پزشکی ۴۰ درصد یا برابر با افزایش حقوق کارگران به میزان ۳۵ درصد لحاظ شود. البته ناگفته نماند بر مبنای هزینه ساخت باید ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند.

این مسؤول عنوان کرد: براساس شرایط فعلی کشور، جامعه مهندسی توقع دارد تا میزان افزایش نرخ حق‌الزحمه طبق نظام پزشکی یا معادل رشد حقوق کارگران باشد.

رونق ساخت ساختمان با معماری‌های با شکوه در کشور

همچنین در ادامه این رویداد، علی کریمی آنچه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، گفت: در دهه‌های اخیر ارمغان خلاقیت معماران دور از دسترس قرار گرفته و جلوه آفرینش ساخت و ساز به چشم نمی‌رسد؛ ایران نیاز دارد تا مجدد ساختمان‌های با شکوه مانند ساختمان‌های قدیمی ساخته شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران در ادامه تاکید کرد: معماران باید از چهارچوب قوانین تکراری ساخت ساختمان‌های مکعبی و مستطیلی خارج شوند تا از گونه‌های نوین ساخت و ساز بهره‌مند شوند.

این مسؤول عنوان کرد: یکی از دلایل عمده که موجب دامن زدن به این موضوع می‌شود، حق‌الزحمه است. نظام تعرفه گذاری مسیر خلاقیت و شکوفایی معماران را منحرف کرده و قانون‌گذار باید قانون تعرفه گذاری را تعلیق کند و این اتفاق نیازمند مطالبه جمعی فعالان این صنعت است.

کریمی آنچه در پایان خاطر نشان کرد: ساخت ملک‌های خوش طرح نیازمند سرمایه بوده؛ قطعاً با قیمت‌گذاری‌های دستوری موج خلاقیت معماران شکوفایی نخواهد داشت.

کد خبر 6088762 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • اودینزه ۱-۲ آاس رم؛ دشت سه امتیازی ده روسی از جدال ۲۰ دقیقه‌ای
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • در حاشیه خبرهای فارس ؛ دریافت تعرفه های سنگین برخی پزشکان
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان