Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرعامل شرکت راه آهن کشور اظهار کرد: خوشبختانه در ترمز قطار به خود کفایی رسیده ایم و در همین راستا نیز امسال کارگروه مشترکی با وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل داده ایم تا بتوانیم همه ظرفیت های داخلی در حوزه ریلی را رصد کرده که براساس این بررسی ها، واردات قطعاتی که در داخل کشور تولید می شوند را ممنوع اعلام کرده ضمن آنکه از تولیدکنندگان نیز با مشوق های لازم حمایت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید رسولی امروز ۲۳ آذرماه در حاشیه عملیات اجرایی ریل گذاری ۲۷ کیلومتر فرعی ایستگاه جلال آباد تا کارخانه کنسانتره شرکت فولاد زرند ایرانیان گفت: برای بازدید از روند پیشرفت طرح های ریلی به استان کرمان سفر کرده ایم که در این راستا هم اکنون ۲ پروژه اتصال معدن جلال آباد و شرکت فولاد زرند ایرانیان به شبکه ریلی کشور در استان کرمان در دست اقدام است

وی از دلیل بهره وری پایین حمل و نقل ریلی سخن به میان آورد و اظهار کرد: تعدادی از مراکز باری کشور در فاصله کمی از شبکه ریلی کشور قرار دارند که باید این مراکز باری را به شبکه ریلی متصل کنیم.

مدیرعامل راه آهن کشور کاهش مشکلات زیست محیطی و تصادفات را از مزایای حمل و نقل ریلی برشمرد و عنوان کرد: حمل و نقل ریلی به اقتصاد کشور کمک شایانی می کند.

رسولی ادامه داد: علی رغم اینکه جابجایی مسافر صرفه اقتصادی برای ما ندارد اما با همین اقتصاد ضعیف نسبت به سایر سرمایه گذاری ها، امسال رشد چشمگیری در جابجایی مسافر داشته ایم.

مدیرعامل راه آهن کشور جابجایی بار را وظیفه اصلی راه آهن دانست و بیان کرد: در صدد افزایش ظرفیت در مسافر و بار هستیم.

رسولی با بیان این مطلب که با افزایش قطارها و برنامه ریزی دقیق تقاضاهای مورد نیاز را پاسخ خواهیم داد تصریح کرد: در ۸ ماهه گذشته سال جاری، ۴۳۲ واگن از انواع مختلف به شبکه ریلی کشور افزوده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۹۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: همه واگن های یکه امسال به شبکه ریلی اضافه شده ساخت داخل بوده و می توان عنوان کرد که صنعت ریلی کشور در این دوران تحریم ها نشان داد که می توان ضمن حفظ وضعیت موجود، شبکه ریلی را توسعه داد.

مدیرعامل راه آهن کشور اظهار کرد: خوشبختانه در ترمز قطار به خود کفایی رسیده ایم و در همین راستا نیز امسال کارگروه مشترکی با وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل داده ایم تا بتوانیم همه ظرفیت های داخلی در حوزه ریلی را رصد کرده که براساس این بررسی ها، واردات قطعاتی که در داخل کشور تولید می شود را ممنوع اعلام کرده ضمن آنکه از تولیدکنندگان نیز با مشوق های لازم حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قطار شبکه ریلی مدیر عامل شرکت راه آهن استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان

رئیس جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از رویکردهای مهم سازمان برای تحقق شعار سال تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، سید محمدرضا سیدحسینی ارتقای ضریب خوداتکایی به تأمین گوشت مرغ و تخم مرغ و توسعه واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی و مرغ تخم‌گذار تا دستیابی رسیدن به مرز خودکفایی را از مهم‌ترین راهبردهای سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای تحقق شعار امسال برشمرد و اظهار کرد: توسعه کشت در محیط‌های کنترل شده با توسعه گلخانه‌های پیشرفته، مدرن، سایه‌بان و گلخانه‌های خانگی، توسعه کشت‌های گیاهان دارویی و کم آب‌بر با نگاه به بازار و صادرات، توسعه کشت محصولات خارج از فصل، تکمیل زنجیره ارزش تولید خرما با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذایی، توسعه نخلستان‌ها با ارقام تجاری و بازار پسند جهانی، توسعه موزستان‌های جنوب استان برای تحقق خودکفایی کشور به تولید موز، توسعه پرورش شتر با توجه به ظرفیت خاص استان در پرورش شتر، ارتقای تولید گوشت قرمز و تأمین گوشت مورد نیاز کشور، توسعه پرورش و تولید میگو و مبادلات مرزی از رویکردهای دیگر این سازمان برای تحقق شعار سال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: برای تحقق برنامه‌های محوری فوق، بهره‌گیری حداکثری از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ را در دستور کار بخش کشاورزی استان قرار داده‌ایم.

کد خبر 739756

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از ۱۴۸۰۰ مسافر با حمل و نقل ریلی در فارس
  • جابه‌جایی بیش از ۱۴۸۰۰ مسافر با حمل و نقل ریلی / نوروز با طعم برنامه‌های فرهنگی
  • تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان
  • ۶۹ هزار مسافر نوروزی از طریق ناوگان ریلی قم جابه‌جا شدند
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد
  • قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد ۴ رام افزایش یافت
  • ◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری
  • ۶۹ هزار مسافر نوروزی توسط ناوگان ریلی قم جابه‌جا شدند
  • قطارهای نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافته است