Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی روز شنبه در دیدار قائم مقام سازمان انتقال خون ایران با وی در ساری افزود: گزارش قطع وابستگی سازمان انتقال خون ایران به خارجی ها یک گام مهم در کشور به حساب می آید.

وی گفت: اینکه در شرایط تحریم های ظالمانه دستگاه هایی که تاحدودی وابسته به واردات یا خارج از کشور دارند بتوانند با نوآوری و خلاقیت و مدیریت صحیح موجب رشد و توسعه بدون وابستگی به خارج شوند، باید مورد توجه قرار گرفته و تشویق شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در مازندران  همچنین گفت: اهدای خون سالم، زندگی دوباره بخشیدن به بیمارانی است که نیاز به دریافت خون دارند و در واقع اهداء خون ریشه در فرهنگ دینی دارد.

وی  اهدای خون را  از شاخصه‌های مهم پیوند با همنوع، احساس مسئولیت، نجات زندگی و کسب رضایت پروردگار توصیف کرد و افزود: خون در فرهنگ دینی ما نمادی از  غرور و غیرت و آمیخته با فرهنگ دینی است.

محمدی لایینی گفت: این که طبق آمار مردم نوعدوست در ایام محرم بیشترین اهدا خون را انجام می دهند، نمونه بارزی از این اعتقاد است که اهدا خون ریشه در فرهنگ دینی دارد.

وی با تاکید بر این که انگیزه اهدا خون باید از رضایت دیگران به رضایت خدواند متعال گسترش بیابد، گفت: این که در برطرف کردن نیاز خونی از مرحله خونگیری از اعضای خانواده بیماران به اهدا خون و وجود ذخایر خونی رسیده ایم، نشانگر وجود نوعدوستی بین آحاد مردم  است.

استان مازندران با داشتن ۶ مرکز جراحی قلب باز و حوادث ناشی از رانندگی و وجود بیش از چهار هزارو ۵۰۰ بیمار خاص اعم از تالاسمی ،هموفیلی ،دیالیزی و سرطانی از جمله استان های مصرف کننده پر مصرف خون و فرآورده های خونی است. 

بیماران خاص در مازندران سالانه بیش از ۶۰ درصد از خون های اهدایی فراوری شده را مصرف می کنند.

مازندران همچنین در زمینه تامین خون ، معین استان تهران نیز است.

مازندران با  بیش از سه میلیون و ۲۸۵هزار نفر جمعیت ،۱۳پایگاه ثابت و سیار انتقال خون دارد که همواره آمادگی پذیرش اهدا کنندگان خون هستند.

برچسب‌ها سازمان انتقال خون ایران نماینده ولی فقیه مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان انتقال خون ایران نماینده ولی فقیه مازندران سازمان انتقال خون ایران نماینده ولی فقیه مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای روزنامه آمریکایی درباره انتقال دفاتر حماس به خارج از قطر

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه وال استریت ژورنال امروز شنبه در گزارشی نوشت: با افزایش فشارها از سوی اعضای کنگره آمریکا بر دوحه در موضوع میانجی‌گری میان حماس و تل‌آویو، رهبران سیاسی حماس در صدد انتقال دفاتر خود به خارج از قطر هستند.

این روزنامه در ادامه گزارش خود به نقل از مسئولان عرب نوشته است که جنبش حماس در روزهای اخیر حداقل با مقامات دو کشور در منطقه درباره موضوع انتقال دفاتر خارجی خود به این کشورها ارتباط برقرار کرده است.

وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود نوشت: انتقال دفاتر و رهبران سیاسی حماس به خارج از قطر ممکن است موضوع مذاکرات آتش بس و آزادی اسرا در غزه را به بن بست بکشاند، چون در این صورت ارتباط مقامات قطر با رهبران حماس دشوار خواهد شد.

وال استریت ژورنال در ادامه مدعی شد: یکی از دلایل اصلی تصمیم رهبران حماس برای انتقال دفاتر خود به خارج از قطر این است که میانجی‌گران قطری و مصری در هفته های اخیر فشارهای شدیدی را علیه حماس برای پذیرش توافق تبادل اسرا اعمال کرده و حتی مقامات این جنبش را به اخراج از قطر تهدید کرده اند!

کد خبر 6083300 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • کسب رتبه اول توسط مرکز مدیریت راه های استان یزد در ارزیابی عملکرد
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • عملکرد حوزه‌های تخصصی شهرداری‌های استان تهران ارزیابی می‌شود
  • اهدای پنج دستگاه ویلچر به افراد دارای معلولیت
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان
  • هنرمندان با پرداختن به موضوعات دینی - ملی آنها را ماندگار می‌کنند
  • موزه دفاع مقدس مازندران محل انتقال فرهنگ جهاد است
  • توجه به ارزش های دینی در تولید محصولات فرهنگی
  • ادعای روزنامه آمریکایی درباره انتقال دفاتر حماس به خارج از قطر