Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد بار دیگر از رژیم صهیونیستی خواست که به قطعنامه‌های متعلق به جولان اشغالی سوریه به ویژه قطعنامه شماره ۴۹۷ صادره در سال ۱۹۸۱ عمل کند.

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای تحت عنوان «جولان اشغالی سوریه» تصویب کرد که ۱۵۷ کشور به آن رأی مثبت دادند و بیست کشور نیز رأی ممتنع دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی بود که فقط رژیم صهیونیستی و آمریکا با آن مخالفت کردند.

در این قعطنامه تأکید شده است به موجب حقوق بین‌الملل از جمله منشور سازمان ملل، چپاول اراضی با توسل به زور جایز نیست.

مجمع عمومی سازمان ملل از رژیم صهیونیستی به عنوان طرف اشغالگر خواست که از تغییر در بافت جمعیتی و شهری جولان و وضع قانون برای این منطقه دست بردارد.

مجمع عمومی در قطعنامه خود تأکید کرد که تمامی اقدامات اداری و قانون‌گذاری که رژیم صهیونیستی به عنوان یک اشغالگر، از آن با هدف تغییر ماهیت جولان استفاده می‌کند، ملغی و باطل است و آن را نقض فاحش حقوق بین‌الملل و معاهده ژنو مبنی بر حمایت از غیرنظامیان می‌داند.

مجمع عمومی سازمان ملل از کشور‌های عضو این سازمان خواست که هیچ یک از اقدامات مخالف حقوق بین‌الملل را که رژیم صهیونیستی در جولان انجام می‌دهد، به رسمیت نشناسند.

بر اساس قطعنامه ۴۰۷، تصمیم رژیم صهیونیستی برای تحمیل قوانین و مدیریت قضایی و اداری خود بر جولان اشغالی، ملغی و باطل بوده و هیچ اثر حقوقی در سطح بین‌الملل ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جولان اشغالی مجمع عمومی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر تاکتیک حزب‌الله مقابل رژیم صهیونیستی

روزنامه فایننشال تایمز آمریکا امروز دوشنبه تایید کرد مقاومت اسلامی در لبنان (حزب الله) هفته گذشته از تاکتیک‌های جدیدی علیه رژیم صهیونیستی استفاده کرد، اما هنوز پیشرفته‌ترین قابلیت‌های موجود در زرادخانه خود را نشان نداده است.

در همین راستا هفته گذشته شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که این جنبش به هرگونه تخطی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد. معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: پشتیبانی ما برای غزه است و لبنان می‌داند که اگر در برابر آنچه که امروز در این باریکه رخ می‌دهد سکوت کند، نفر بعدی خواهد بود.

با وجود تغییر تاکتیک حزب‌الله اما همچنان این جنبش علیه رژیم صهیونیستی از تمام توان خود استفاده نمی‌کند. بار‌ها رسانه‌های غربی اعلام کردند زرادخانه موشکی حزب‌الله که گل سرسبد نیرو‌های مقاومت در منطقه است، بیش از ۱۱۰۰۰ فروند موشک، راکت و انواع تسلیحات نظامی را داراست. از سویی دیگر فایننشنال تایمز اعلام کرد تخمین زده می‌شود که حزب الله ۲۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ نیروی نظامی در اختیار داشته باشد.

در این میان نیرو‌های زبده یگان رضوان همیشه باعث هراس رژیم صهیونیستی هستند. در همین راستا «یوسی یهوشواع» تحلیلگر امور نظامی رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارونت» که به منابع امنیتی عالی رتبه در تل آویو دسترسی دارد، اعتراف کرده، تا زمانی که یگان رضوان در مرز لبنان وجود دارد، ساکنان شمال (شهرک نشینان صهیونیست) که تخلیه شده‌اند و شمار آنها بیش از دویست هزار نفر است، امیدی به بازگشت به خانه‌های خود ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد
  • فراخوان دو تیپ ارتش رژیم صهیونیستی از مرز لبنان به غزه
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • با انجام عملیات وعده صادق همه دنیا به قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی پی برد
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند
  • ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • تغییر لحن به سبک بایدن
  • تغییر تاکتیک حزب‌الله مقابل رژیم صهیونیستی
  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی