Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-18@11:14:19 GMT

رشد ۱۸ درصدی حاشیه‌نشینی در تهران

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۰۲۱۳

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی، شهردار تهران در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری گفت: موضوع پژوهش های کاربردی و استفاده از این زمینه برای تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های ما در حوزه شهری و مدیریت شهری و موضوعاتی که با آن مواجه هستیم امری مهم است. باید تلاش کنیم نتایج این پژوهشها برای اداره شهرها کاربردی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حناچی گفت: امروز با دانشگاه های نسل سوم مواجهیم که کارآفرین هستند و نتیجه فعالیت هایشان بر روی کارآفرینی نتیجه مستقیم دارد و باید به سمتی حرکت کنیم که مراکز آموزشی و پژوهشی ما هم برای کارآفرین شدن و تأثیر آموزه های تحصیلی بر کارآفرین بودن حرکت کنیم.

شهردار تهران گفت: ما امروز رتبه هفتادم دنیا در میزان دارا بودن نیروی تحصیل کرده زیر سی سال است و از سوی دیگر نیمی از جمعیت زیر سی سال کشورمان تحصیلات عالیه دارند.

وی ادامه داد: شهرداری به عنوان یک شتابدهنده قوی در حوزه فعالیت استارتاپ ها می توان شرایطی را برای جوانان کشور ایجاد کند و بخش عمده این فضای کسب و کار را به آنها بدهد.

وی افزود: ما می توانیم بخش عمده ای از فضای کسب و کار را برای نیروهای جوان آماده کنیم. به همین خاطر در تهران هوشمند علاوه بر سرویس و خدماتی که شرکت های جوان ارائه می کردند دستگاه های خدمات شهری مشکلاتشان را پیدا می کردند.‌

حناچی گفت: هدف این کار درگیر کردن پژوهش های درحال انجام با مشکلات ملموس و کاربردی است که در شهرها با آن مواجه هستیم.

وی با اشاره به صحبت های رییس شورای شهر مبنی بر اختصاص بودجه ۲۰۰ میلیاردی در حوزه پژوهش گفت: حدود دو درصد از بودجه شهرداری به پژوهش اختصاص دارد، اما این بودجه تنها در مرکز مطالعات نیست و در خیلی از حوزه ها این اعتبارات را دیدیم.

حناچی با تاکید بر اینکه باید بهره وری پروژه ها را مورد بررسی قرار دهیم افزود: در این حوزه به خلاقیت، نواوری، آینده پژوهی و آینده نگری نیازمندیم.

شهردار تهران با اشاره به ساخت و سازها در شهر تهران به طور موردی به ساخت و ساز در ولنجک اشاره کرد و گفت: هر کدام از برج ها در ولنجک می توانستند ۱۵ طبقه کاهش طبقه داشته باشند..اتفاقاتی که در یک ماه گذشته رخ داد قطعا ریشه در فقر دارد و شیوه اداره شهرها می تواند به کنترل فقر کمک کند.

وی به حاشیه نشینی در شهر نیز اشاره کرد و گفت: اگر هدف ما افزایش قیمت مسکن در شهر باشد، شهرها را به حاشیه هدایت می کند. رشد سکونتگاهی در تهران دو درصد است در حالی که در حاشیه های شهر ۱۸ درصد شده است.

وی افزود: اکنون دو لایحه در مجلس مطرح است که امیدواریم بتواند نقطه عطفی را برای شهر رقم بزند.‌

شهردار تهران تصریح کرد: یکی از نتایج اقدامات براساس مطالعات پژوهشی هزینه کمتر و پربازدهی طرح ها است. در تهران طرح هایی داشتیم که برای چند سال بیش از ۲۰ درصد بودجه شهر را به آن اختصاص دادیم اما اثرگذاری آنها منفی بوده است، در نتیجه باید مطالعات کاربردی را به عنوان پشتوانه نظری تصمیمات به کارگیریم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: برج حاشیه نشینی خلاقیت رشد شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۰۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود زیرساخت‌های تئاتر شهر اصفهان/ رشد ۶ درصدی بودجه فرهنگی به نسبت سال گذشته

اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان امروز (دوشنبه) در نشست صمیمانه با هنرمندان اصفهانی مسائل پیرامون حوزه هنر را مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عصر امروز _دوشنبه، بیست‌وهفتم فروردین_ نشست صمیمانه اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با مدیر کل ارشاد و هنرمندان، برگزار شد که در این جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون مسائل حوزه هنر به ایراد سخن پرداختند.

برگزاری جلسات با هنرمندان موجب شناسایی نقاط قوت و ضعف حوزه هنر می‌شود

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این نشست اظهار کرد: برگزاری چنین جلسات و تدابیری با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی به شناخت بهتر و بیشتر نقاط قوت و ضعف حوزه هنر در شهر اصفهان و حیطه مدیریت شهری کمک می‌کند، همچنین موجب می‌شود تا تعامل و همکاری میان دستگاه‌های ذی‌ربط اتفاق بیفتد.

رشد ۶ درصدی بودجه فرهنگی به نسبت سال گذشته

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان در سال ۱۴۰۳، دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی دارد، تصریح کرد: میزان رشد این بودجه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۲ حدود دو برابر و سال جاری نسبت به سال گذشته حدود شش درصد رشد داشته‌ایم که هنوز جای کار دارد.

کمبود زیرساخت‌های تئاتر شهر اصفهان

فرزانه کلاهدوزان، عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدوارم این نشست به خروجی برسد، زیرساخت‌های تئاتر شهر اصفهان بسیار کم است، با توجه به تعامل و همکاری که میان دستگاه‌های مربوط وجود دارد امیدوارم شاهد نتایج خوبی باشیم.

نظارت شورای اسلامی شهر بر مباحث هنری موجب ارتقای ظرفیت‌های شهر اصفهان می‌شود

عباس حاج‌رسولی‌ها، عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان در حوزه تئاتر و فرهنگی ید طولایی دارد، تاکید کرد: اگر مدیریت واحد شهری جا افتاده بود و مباحث فرهنگی زیر نظر شورای اسلامی شهر بود، به‌طور قطع ظرفیت‌ها افزایش و بروز پیدا می‌کرد، مدیریت کلان کشور به مباحث محلی و منطقه‌ای آشنا نیست‌.

کد خبر 744957

دیگر خبرها

  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه
  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • برخورد جدی پلیس با تخلفات ساکن و ثبت تخلف پارک حاشیه ای با دوربین های متحرک
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی
  • تحقق ۱۰۰ درصدی مصوبات عمرانی سفر اول رئیسی به سمنان
  • رشد 48 درصدی راه آهن در جابه جایی مسافران حومه ای
  • رشد ۵۸ درصدی مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در البرز
  • گسترش حاشیه نشینی در تبریز معضل اساسی است
  • کمبود زیرساخت‌های تئاتر شهر اصفهان/ رشد ۶ درصدی بودجه فرهنگی به نسبت سال گذشته