Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@07:13:33 GMT

ظریف راهی قطر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۰۲۳۶

ظریف راهی قطر شد

ظریف به منظور شرکت در «فروم دوحه» لحظاتی پیش تهران را به مقصد قطر ترک کرد.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان به منظور شرکت در «فروم دوحه» لحظاتی پیش تهران را به مقصد قطر ترک کرد.

قرار است محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در این سفر ضمن سخنرانی در فروم دوحه دیدار و گفت‌وگوهایی نیز در حاشیه این نشست با برخی همتایان  خود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۰۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهرونی‌های قدیم از کجا بستنی می‌خریدند؟

همان روزها، اما کار و کاسبی بستنی‌فروش‌های دوره‌گرد سکه بود. چرخ‌بستنی‌ها با چرخ طوافی راهی کوچه‌ها و محله‌های شهر می‌شدند و قالب‌بشکه‌ای‌ها هم قالب‌های چوبی‌ای که با بستنی پر شده بود را روی سر می‌گذاشتند تا با فروش بستنی، تابستان داغ را برای تهرانی‌ها دلپذیر کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زمانی، تهران‌پژوه، می‌گوید: «اولین بستنی‌فروش تهران ممدریش بود که دکان‌دار بود و در دکان خود بستنی تولید می‌کرد و می‌فروخت. او به بستنی خامه اضافه کرد به گونه‌ای که خامه را دور قالب می‌مالید تا با گرداندن قالب، خامه سفت شود. در همان دوران که علاقه به بستنی حسابی همه‌گیر شد، شغلی بستنی‌فروشی دوره‌گرد هم در تهران به وجود آمد. بستنی‌فروش‌های دوره‌گرد معمولا بستنی را با کیفیت پایین‌تر درست می‌کردند و قیمت بستنی تولیدی آن‌ها هم برای مشتری کمتر از بستنی دکان‌ها تمام می‌شد. با پایان زمستان و گرم شدن هوا بود که سر و کله بستنی‌فروش‌های دوره گرد در گذر‌ها و کوچه‌های تهران پیدا می‌شد. آن‌ها بستنی‌ها را در ظرف‌های فلزی دوجداره که سرما را حفظ می‌کرد، می‌ریختند و با چرخ راهی کوچه‌ها می‌شدند و فریاد می‌زدند: بستنی، آی بستنی، نوبر بهاره بستنی!»

تهرانی‌ها به فروشندگان دوره‌گردی که بستنی یخی می‌فروختند آلاسکافروش می‌گفتند. آلاسکافروش‌ها نیز در کوچه‌های شهر دوره می‌افتادند تا در روز‌های گرم تابستان مشتری پیدا کنند. زمانی ادامه می‌دهد: «در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ با رونق گرفتن کارخانه‌های یخ‌سازی صنعتی، کار و بار آلاسکافروش‌ها هم رونق گرفت. کارگاه‌های کوچکی در تهران از جمله کارگاهی در خیابان کارون وجود داشتند که آلاسکا تولید می‌کردند. آلاسکافروش‌های دوره‌گرد صبح‌ها آلاسکا‌های تولید کارگاه‌ها را در ظرف‌های عایق می‌ریختند و راهی کوچه‌های شهر می‌شدند.»

دیگر خبرها

  • مقصد پروازهای ایرانی کدام فرودگاه استانبول است؟
  • رئیسی صبح امروز تهران را به مقصد اسلام‌آباد ترک کرد
  • آیت الله رئیسی تهران را به مقصد اسلام‌آباد ترک کرد
  • رئیسی تهران را به مقصد اسلام‌آباد ترک کرد
  • رئیسی با بدرقه مقامات تهران را به مقصد اسلام‌آباد ترک کرد
  • منظور از صورت سود و زیان چیست؟
  • اعزام تیم ملی پاراتیراندازی به جام جهانی در کره جنوبی
  • رئیس جمهور فردا تهران را به مقصد پاکستان ترک می‌کند
  • رئیس جمهور فردا (دوشنبه) تهران را به مقصد پاکستان ترک می‌کند
  • تهرونی‌های قدیم از کجا بستنی می‌خریدند؟