Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل راه‌آهن کشور گفت: در هشت ماهه اول امسال 432 دستگاه انواع واگن باری، مسافری و لوکوموتیو به شبکه ریلی کشور افزوده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 97 درصد رشد داشتیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، سعید رسولی امروز در حاشیه سفر به شهرستان زرند اظهار داشت: امروز برای بازدید از روند پیشرفت طرح‌های ریلی و دیدار با همکاران در استان کرمان به این استان سفر کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل راه‌آهن کشور بیان داشت : دو پروژه الان در حال فعالیت است برای اتصال معدن جلال‌آباد و فولاد زرند ایرانیان به شبکه ریلی که اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی هستند و در بند 25 سیاست‌های کلی برنامه ششم مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: الان شبکه راه‌آهن کشور به خاطر اینکه تعداد زیادی از مراکز بار مانند چشمه باری که در کرمان وجود دارد با فاصله کوتاهی به شبکه ریلی کشور متصل نیستند، بهره‌وری پایین‌تری دارند و برای استفاده حداکثری از سرمایه بزرگی که در توسعه شبکه ریلی کشور وجود دارد بایستی مراکز بار را به شبکه ریلی متصل کنیم.

رسولی تصریح کرد: با این دو پروژه با خطوط حدود 22 کیلومتر و 44 کیلومتر خط ایجاد می‌شود ظرفیت جذب 5 میلیون تن بار به شبکه ریلی ایجاد می‌کند که در کاهش تلفات جاده‌ای، آلایدنگی زیست‌محیطی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نقش زیادی ایفا کرده و به اقتصاد ملی کمک می‌کند.

وی ابراز داشت: در ارتباط با جابه‌جایی مسافر علی‌رغم اینکه صرفه اقتصادی ندارد اما شرکت‌های حمل و نقل با علاقه به مردم با کمکی که دولت می‌کند امسال رشد چشمگیری در جابه‌جایی مسافر داشتیم اما به جهت اینکه شبکه ریلی وظیفه اصلی‌اش حمل بار است در صدد افزایش ظرفیت در شبکه ریلی هستیم که هم بار به اندازه کافی جابه‌جا کنیم هم خدمت‌رسانی به مسافر را افزایش دهیم.

رسولی اضافه کرد: در کرمان تعداد قطارهایی که در حال سرویس‌دهی هستند با ضریب اشغال بیش از 90 درصد خدمت‌رسانی می‌کنند و بازهم تقاضا وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز از واگن‌سازی بلورسبز بازدید می‌کنیم، ادامه داد: یکی از شرکت‌های حمل و نقل ریلی سفارش ساخت واگن داشته که سعی می‌کنیم با افزایش قطارها و با برنامه‌ریزی دقیق تقاضاهای موردنیاز را پاسخ دهیم.

رسولی عنوان داشت: در هشت ماهه اول امسال 432 دستگاه انواع واگن باری، مسافری و لوکوموتیو به شبکه ریلی کشور افزوده  شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 97 درصد رشد داشتیم و تمام این واگن‌ها در کارخانه‌های داخلی ساخته شده؛ صنعت ریلی نشان داده در سخت‌ترین شرایط اقتصادی می‌تواند روی پای خود بایستد و خدمات خود را گسترش دهد.

وی با ذکر این مطلب که در مورد سیستم ترمز قطار به خودکفایی رسیدیم، توضیح داد: امسال کارگروه مشترک با وزارت صمت برای حمایت از تولید داخل تشکیل دادیم با تشکیل جلسات مستمر تمام ظرفیت‌های تولید داخل را در حوزه ریلی رصد کردیم هرچه امکان تولید داخل باشد واردات آن ممنوع و از بخش تولیدی داخل حمایت مالی می‌کنیم.

 مدیرعامل راه‌آهن کشور ابراز کرد: در مورد بازسازی خطوط  ریلی، منطقه‌ای را بایستی انجام می‌شد که از سال 90 به طول 75 کیلومتر بازسازی شده که کل منطقه 234 کیلومتر بوده که تا پایان خردادماه سال 99عملیات بازسازی 46 کیلومتر دیگر از منطقه بحرانی این خط انجام می‌شود تا به ایمنی و سرعت کمک زیادی کند چون به دلیل اینکه خط اشکالاتی دارد ناگزیر به تقلیل سرعت در این منطقه شده‌اند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این 46 کیلومتر همزمان با این سفر آغاز می‌شود، تصریح کرد: در این خصوص تجهیزات خریداری و اداره کل راه‌آهن کرمان مأمور به بازسازی این منطقه شده است.

رسولی در ادامه با اشاره به اینکه قطارها را از اول سال 98 رتبه‌بندی کردیم که 5 ستاره، 4 ستاره و 3 ستاره هستند و بر اساس شاخص‌ها روی بلیت‌ها امکانات هر قطار ذکر شده است، افزود: در مسیر کرمان دو قطار چهار ستاره لوکس داریم که جزء بهترین قطارهاست.

وی گفت: با سلسه اقداماتی که مدیرعاملان این دو قطار انجام دادند تقاضای ارتقا دادند که به پنج ستاره ارتقا یابند ضمن اینکه یک قطار سه ستاره شش تخته هم در این مسیر وجود دارد، ما ناگزیریم سبدی از قطارها با قیمت‌ها و امکانات مختلف را ارائه کنیم.

رسولی متذکر شد: با 12 سالنی که به زودی ساخت آن تمام می‌شود وضعیت قطارهای کرمان جزء استان‌های اول کشور قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/3388/ب

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: راه آهن واگن شبکه ریلی خودکفایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف قطار تهران گرگان بر اثر سیلاب

تین نیوز

مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: سیلاب قطار تهران گرگان را متوقف کرد و با فروکش کردن آب حرکت قطار تهران گرگان برقرار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، نعمت الله حاجی زاده گفت: آبگرفتگی شدید بخشی از خط ریلی در محدوده شهرستان بندرترکمن به دلیل بارش شدید باران، قطار تهران گرگان را وادار به توقف کرد.

حاجی زاده گفت: با اطلاع از آبگرفتگی خط ریلی در شهرستان بندرترکمن برای جلوگیری از حوادث احتمالی قبل از رسیدن به مقصد، قطار در ایستگاه بندرگز متوقف شد.

وی گفت: مسافران این قطار با مینی بوس و اتوبوس از بندرگز در حال جابه جایی به گرگان هستند. قطار تهران به گرگان شب گذشته حرکت خود را آغاز کرده بود.

حاجی زاده گفت: با فروکش کردن آب حرکت قطار تهران گرگان برقرار می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توقف قطار تهران گرگان بر اثر سیلاب
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه انجام شد
  • در ساخت و تعمیر کشتی به خودکفایی رسیده ایم
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • تکذیب ورود قطار ترانزیتی از افغانستان به شبکه ریلی
  • تکذیب ورود قطار ترانزیتی از افغانستان به شبکه ریلی ایران
  • قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است
  • قطار ترانزیتی افغانستان -ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است