Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@07:28:16 GMT

کاهش ۲۸ درصدی اهدای خون در قم

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۰۴۸۷

کاهش ۲۸ درصدی اهدای خون در قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،علیرضا کبیری معاون فنی اداره کل انتقال خون قم گفت: طی هشت ماهه نخست امسال ۳۲ هزار و ۴۱۰ نفر برای اهدای خون به مراکز مربوطه مراجعه کرده‌اند در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال قبل ۳۴ هزار و ۵۸۰ نفر بود و کاهش ۶ و سه دهم درصدی داشته است.

کبیری عنوان کرد: طی این مدت ۲۶ هزار و ۳۴۹ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال قبل ۲۷ هزار و ۴۷ نفر بوده و کاهش ۲ و ۶ دهم درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم با اشاره به کاهش ذخایر خونی در استان قم افزود: طی هشت ماهه نخست امسال اهدای خون نسبت به کل جمعیت ۲۸ و هشت دهم درصد بوده در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد بوده است.

کبیری بیان کرد: تعداد اهداکنندگان خانم طی این مدت هزار و هفت نفر بوده است در حالی که در مدت مشابه سال قبل هزار و ۱۱۷ نفر بود و کاهش سه دهم درصدی داشته است.

او تصریح کرد: تعداد اهدا کنندگان مستمر طی هشت ماهه نخست امسال ۱۶ هزار و ۱۸۳ نفر بود، ولی در مدت مشابه سال قبل ۱۶ هزار و ۹۷۲ نفر اهدا کننده مستمر خون بودند که کاهش یک و سه دهم درصدی را نشان می‌دهد.

معاون فنی اداره کل انتقال خون قم گفت: میزان خون ارسالی به بیمارستان‌ها از ابتدای سال تا پایان آبان‌ماه هشت هزار و ۳۰ واحد بود در حالی که این میزان در مدت مشابه سال قبل هشت هزار و ۹۵ واحد بوده است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۰۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، سید رضا احمدنیا مدیرشرکت ملی پخش فراورده های نفتی استان با تاکید بر مدیریت سفر و مصرف بنزین توسط شهروندان و مسافران اظهار داشت: با آغاز تعطیلات و افزایش سفرهای نوروزی به استان، مصرف بنزین در مرکز استان و نواحی تابعه نه درصدافزایش یافته است.

وی افزود: با آغاز تعطیلات نوروزی مصرف بنزین از ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ لغایت چهارم فروردین ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۹ درصد رشد داشته و در حال حاضر متوسط مصرف بنزین روزانه به ۱ میلیون و ۱۵۷ هزار لیتر رسیده است. که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹ درصد رشد یافته است.

وی افزود:در روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ ، بیش از ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار لیتر بنزین در استان مصرف شد که رکوردی بی‌سابقه در مقدار مصرف بنزین کل استان به‌شمار می‌آید.

خبرنگار: فواد چاهی

انتهای خبر/

کد خبر: 1225409 برچسب‌ها بنزین عید نوروز

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۱ درصدی سرقت درایام نوروز در آذربایجان غربی
  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی
  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • کاهش ۶ درصدی مراجعان به اورژانس بیمارستان‌ها
  • افزایش ۱.۶ درصدی حجم آب پشت سد های آذربایجان غربی
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی طی سال گذشته
  • افزایش ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار
  • افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین در خراسان شمالی
  • رشد ۷۸ درصدی ورود مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۳ درصدی اعمال جراحی در نوروز ۱۴۰۳