Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: تا کنون 14 ثبت جهانی ناملموس در کشور ما اتفاق افتاده است و برای سال 99، 4 پرونده مشترک با دیگر کشورها را برای ثبت جهانی پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در حاشیه مراسم هفته پژوهش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ثبت جهانی دوتار را تبریک عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا کنون 14 ثبت جهانی ناملموس انجام شده است که در سال 99 هم چند پرونده مشترک در حوزه ثبت جهانی آثار ناملموس با دیگر کشورها به ثبت جهانی می‌رسانیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور خاطرنشان کرد: وقتی که چند پرونده مشترک را برای ثبت جهانی در یونسکو مطرح می‌کنیم از سهمیه سالانه کشورها کم نمی‌شود و می‌توانیم یک سهمیه غیرمشترک را به نام کشورمان به ثبت برسانیم.

مونسان خاطرنشان کرد: امیدواریم سال 99 سال خوبی برای ثبت جهانی آثار ناملموس کشور باشد.

وی افزود: ثبت آثار ناملموس از ثبت بناهای تاریخی ارزش آن کمتر نیست و قطعاً این اتفاق تأثیر جهانی و خاص خود را بر روی آثار خواهد داشت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور بیان داشت‌: ما باید آثار خاص خود را در حوزه‌های ملموس و ناملموس به ثبت جهانی برسانیم چرا که ما دارای آثار فراوانی هستیم که شاید با سایر کشورها هم مشابه باشد.

مونسان خاطرنشان کرد: در سال 99 خبرهای خوبی از ثبت آثار ملموس و ناملموس در کشور خواهیم داشت.

وی گفت: ما از آثار تاریخی و ملی خود حمایت خواهیم کرد تا دیگر کشورها آن را به نام خود ثبت نکنند. برخی از هنرها علاوه بر اینکه در کشور ما حضور دارد در دیگر کشورها هم موجود است و ریشه آن به کشور ما برمی‌گردد بنابر این تلاش می‌کنیم هنرهای ریشه‌دار ایرانی را بیش از ورود دیگر کشورها به ثبت جهانی برسانیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری پژوهش صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکارات اصفهان در خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی قابل‌تقدیر است

رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر کشور در نشست با اعضاء ستاد اجرایی خدمات سفر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، ابتکارات اصفهان در خدمات‌رسانی به گردشگران نوروزی را قابل‌تقدیر دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان علی اصغر شالبافیان صبح امروز _هفتم فروردین‌_ در نشست ستاد سفر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ضمن ابراز خرسندی از فعالیت همکاران ستاد سفر اصفهان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های ما در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تلاش برای ایجاد تعامل با مردم و سایر دستگاه‌ها برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران با آفرینش و خلاقیت رویدادهای جدید است.

وی با تاکید بر اینکه تنزل جایگاه اصفهان به معنای ضعف در کل کشور است، افزود: ابتکارات اصفهان در خدمات‌رسانی به گردشگران بسیار ارزشمند بوده و قابل‌تقدیر است، لذا امید داریم تا با افزایش تعاملات، اصفهان بتواند الگوی مناسبی برای همه ایران باشد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور تصریح کرد: با توجه به تنوع رشته‌های صنایع‌دستی و ابلاغ معاونت محترم صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، تورهای کارگاه‌گردی صنایع‌دستی در دستور کار است.

شالبافیان تأکید کرد: باید تلاش کنیم میراث‌فرهنگی و شناخت آن عمومی شود، لذا باید اصفهان در زمینه عمومی شدن میراث‌فرهنگی هم در کشور الگو باشد، لذا بهره‌گیری از جوانان و حتی نوجوانان در این زمینه از ارزش والایی برخوردار است.

کد خبر 739317

دیگر خبرها

  • بازدید گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی فارس از مرز یک ‌میلیون گذشت
  • مراسم رونمایی از لوح جهانی ثبت افطار در بندرلنگه
  • برپایی سفره‌های ساده افطاری در چهارمحال و بختیاری
  • زبان فارسی میراث مشترک ایران و افغانستان
  • رایزن فرهنگی ایران: زبان فارسی میراث مشترک با افغانستان است
  • انتخاب اثر هنرمند هرسینی به عنوان اثر فاخر صنایع‌دستی کشور
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • مراسم گرامیداشت ثبت ملی سیاه‌دوزی و لعبتک در سیستان برگزار شد
  • ابتکارات اصفهان در خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی قابل‌ تقدیر است
  • ابتکارات اصفهان در خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی قابل‌تقدیر است