Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ارزانی تنها راه کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه را تمسک و انس با قرآن، نماز و مسجد دانست و گفت: مردم دزفول در کل کشور بیشتر میزان استقبال زا مسجد را دارند که باید مدلی که دراین راستا به کار گرفته می شود رد کل کشور نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی» امروز (شنبه 23 آذر) در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی قرآنی مدهامتان ویژه روستائیان و عشایر کشور که به میزبانی استان خوزستان در شهر منتظران دزفول برگزار شد، تنها راه کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه را تمسک و انس با قرآن، نماز و مسجد دانست و اظهار کرد: هر چه ارتباط ما با نماز، قرآن، مسجد، معنویات و اخلاق بیشتر شود جامعه فرهیخته تری خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خوزستان را استان استقامت، مقاومت، پایداری، بردباری، ایثار، شهامت و شهادت عنوان کرد و افزود: خوشبختانه نخستین جشنواره قرآنی مدهامتان روستائیان و عشایر کشور در این استان برگزار شده و بیش از 70 نفر از استان های مختلف کشور در این جشنواره حضور دارند.

 

وی به دلایل برگزاری این جشنواره در خوزستان اشاره کرد و اذعان داشت: جلسات متعددی برای برگزاری این جشنواره برگزار شد و با توجه به سابقه خوزستان در امور قرآنی به این نتیجه رسیدیم که این جشنواره در این استان برگزار شود.

 

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه خوزستان روستاهای بسیاری دارد اما با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای بسیار ویژه ای که روستای شهید محمد منتظری به خصوص در زمینه قرآنی داشت تصمیم گرفتیم جشنواره را در این روستا برگزار کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: از برکات قرآن و برگزاری این جشنواره این بود که این روستا و قریه تبدیل به شهری به نام منتظران شد که این تمدن اصیل اسلامی که با آمدن قرآن صورت گرفت را به فال نیک می گیرم.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خوزستان یکی از دلایلی که دزفول جهت برگزاری این جشنواره انتخاب شد این بود که این شهرستان در کل کشور بالاترین استقبال مردم از مسجد را دارد و اضافه کرد: باید مدلی که ائمه جماعت این شهرستان از طریق آن با مردم برخورد می کنند و تربیت دینی و اخلاقی را ترویج می دهند، برای تمام کشور نهادینه کنیم.

 

وی به رویداد ملی فهما اشاره کرد و یاد آور شد: با توجه به اینکه اعتبارات کانون های مساجد بسیار اندک است و طی دو سه سال اخیرنیز افزایش اعتباری صورت نگرفته و در این مدت قطعا هزینه ها و حجم کارهای انجام شده بیشتر بوده، تلاش کردیم زیرساختی را تحت عنوان بچه های مساجد آماده کنیم.

 

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به اینکه در این سامانه 18 عنوان از فعالیت هایی که باید کانون های مساجد انجام دهند، وجود دارد ابراز کرد: در زیرساخت کانون های مساجد می توانند به وسیله ابزارهایی همچون تلفن همراه، وارد این سامانه شود و فعالیت های خود را با توجه به عناوین موجود بارگزاری کنند.

 

وی بیان کرد: در پایان یک استان که بیشترین فعالیت را در این سامانه به ثبت رسانده باشد در شب ولادت حضرت زهرا (س) به عنوان پایتخت فهما معرفی می شود که امیدواریم استان خوزستان نیز در این عرصه پیشتاز و پیشگام باشد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد قرآن کریم اجلاس نماز کانون های مساجد فعالیت های مسجدی قرآن خبرگزاری شبستان خطبه نماز جمعه جشنواره قرآنی مدهامتان روستایی کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۱۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، غلامعلی دهشیری در نشست شورای سیاست گذاری جشنواره شعر طنز عدلیه بیان داشت: دادخند، ورود دستگاه قضا است در برگزاری جشنواره طنزی که مسیری را برای اتفاقات فرهنگی در عرصه‌ی ملی به روز قوه قضاییه باز کرده است.

این مقام قضایی، طنز را یکی از زیباترین و موثرترین قالب‌های انتقال پیام دانست و اظهار داشت: شکوفایی استعداد‌های ادبی در حوزه شعر و ادب، تولید محتوا و تولید آثاری ماندگار با موضوع عدلیه علاوه بر انتقال پیام در اطلاع رسانی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند در زمینه پیشگیری از وقوع جرم نیز اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: تبیین سختی‌ها و دغدغه مندی‌های دستگاه قضا و همچنین بیان آسیب‌های اجتماعی و راهکار‌های پیشگیری از آن، با استفاده از بهره گیری از ظرفیت شعر طنز یکی از اصلی‌ترین هدف‌های این جشنواره است.

دهشیری افزود: این جشنواره و سایر برنامه‌های اجتماعی دستگاه قضایی، در اجرای سند تحول قوه قضاییه و اجتماعی کردن این قوه و افزایش سرمایه اجتماعی دستگاه قضا صورت می‌گیرد.

گفتنی است اولین دوره جشنواره شعر طنز عدلیه (دادخند) از ابتکارات دادگستری استان یزد در سال ۱۴۰۱ بود که با ارسال ۱۲۴ اثر از ۲۲ استان کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب