Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:20:57 GMT

صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۱۱۵۲

صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان گفت: صادرات کالا، نشان از توانمندی و مرغوبیت تولید محصول در هر کشوری است که در این زمان، بازاریابی کالا در کشورهای هدف کار بسیار سختی است.

سجاد رستمی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان در دوران تحریم شدید اقتصادی دشمنان را سربازان خط مقدم کشور در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن عنوان کرد و افزود: صادرات کالای تولیدی، به عنوان نیروی محرکه مهمی برای جایگزینی صادرات نفتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، وجود مشکلات بانکی در جابه جایی ارز، ایجاد محدودیت حمل و نقل بین‌المللی و تعرفه‌های سنگین گمرکی از سوی کشورهای وارد کننده، از جمله مشکلات پیشرو برای صادرکنندگان کشور است.

وی، از صادرات افزون بر ۳۲ میلیون دلار کالا از این استان  به خارج از کشور در سالجاری خبر داد و گفت: بخش عمده صادرات استان شامل مواد خوراکی شیلات و آبزیان، لوازم خانگی، ورق خودرو و فرش موکت است، که به کشورهای عراق ترکیه و رومانی صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، محصول سیمان، مغز بادام مامایی و ادوات کشاورزی تولید شده در این استان، به برخی کشورهای قاره آفریقا و حوزه خلیج فارس را از دیگر محصولات صادراتی استان در امسال ذکر کرد.

رستمی، از آماده بهره‌برداری شدن مجتمع پتروشیمی لردگان و فاز دوم مجتمع فولاد سفیددشت استان تا اوایل سال آینده خبر داد و تاکید کرد: تولید انبوه و صادرات محصولات این دو مجتمع در استان، تحولی بزرگ در بخش صادرات استان ایجاد خواهد شد.          

به گزارش ایرنا، در این آیین برخی از تولیدکنندگان، نبود ثبات قوانین گمرکی، وجود قوانین مالیاتی، توجه نشدن به برندهای واحدهای تولیدی و نداشتن دانش لازم از سوی تولید کنندگان را از جمله مشکلات فراروی صادرات کالا در چهارمحال و بختیاری اعلام کردند.
یکهزار و ۲۷۰ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

برچسب‌ها صادرات چهارمحال وبختیاری صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات چهارمحال وبختیاری صادرات غیر نفتی صادرات چهارمحال وبختیاری صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۱۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند

امام جمعه مرند در مراسم تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه با بیان اینکه یکی از الویت‌های جهادکشاورزی باید تامین امنیت غذایی باشد گفت: دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید نظارت خود را افزایش دهند تا کیفیت محصولات ارائه شده به مردم مخصوصاً نان پخت شده افزایش یابد.

حجت الاسلام نعمت زاده با تاکید بر افزایش بازدهی نانوایی‌های شهرستان مرند اظهار کرد: استفاده از دستگاه‌های مبتنی بر علم روز در نانوایی‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع کند.

وی به گله مندی مردم در خصوص قیمت‌ها اشاره و تاکید کرد: مسئولین ضمن کنترل کیفیت محصولات ایجاد ثبات قیمت کالا‌ها را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

فرماندار مرند نیز در این جلسه با بیان اینکه امروزه گندم جزو موضوعات راهبردی کشور محسوب می‌شود گفت: جهادکشاورزی شهرستان مرند آماده است بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی نسبت به خرید تضمینی گندم اقدام کند.

 عباسی ادامه داد: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ پیش بینی می‌شود میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان مرند ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن باشد.

وی با بیان اینکه علاوه بر گندم کلزا نیز جزو محصولات استراتژیک محسوب می‌شود افزود: پیش بینی کارشناسان کشاورزی از خرید تضمینی کلزا در سال زراعی پیش رو در شهرستان مرند ۲۶۰ تن می‌باشد.

فرماندار مرند ادامه داد: در شهرستان مرند ۲ مرکز خرید تضمینی گندم و یک مرکز خرید تضمینی کلزا در حال فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • معلمان نمونه استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • راه‌اندازی بازارچه‌ها در چهارمحال و بختیاری در دستورکار باشد
  • اعزام ۲۶ کارگر خراسان جنوبی برای دیدار با رهبری
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • تحقق شعار سال در گرو نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان