Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@05:28:58 GMT

ممیزی رمان های مجازی برعهده خانواده است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۱۲۳۹

ممیزی رمان های مجازی برعهده خانواده است

یک نویسنده گفت: والدین باید آنچه را که مورد مطالعه فرزندان شان قرار می گیرد، کنترل کنند و در خصوص رمان‌های مجازی باید گفت که ممیزی به عهده خانواده‌ها است. پدران و مادران باید مراقب باشند تا کودکانشان آنچه را که مناسب سن آن ها نیست و وقت آن ها را تلف می کند مطالعه نکنند.

مجید زهتاب در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص رمان های مجازی اظهار کرد: چنین رمان هایی بدون نام نویسنده ودر برخی موارد با محتوای های مبتذل در فضای مجازی منتشر و مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فضای مجازی نیز مانند بسیاری از جاهای دیگر که در آن محتوای خوب و مبتذل وجود دارد، است. که این امر در فضای رمان و شعر نیز به همین شکل است.

این نویسنده در خصوص نظارت بر محتوای این رمان ها ادامه داد: نظارتی بر این محتواها نیست و نمی شود بر آن نظارت داشت بنابراین ضروری است که هر فرد بتواند خود آثار را ممیزی کند و به توان تشخیص شعر، رمان و مطلب مناسب برساند.

زهتاب با اشاره به اینکه فضای مجازی پر شده از آنچه خوب و بد است، ادامه داد: اینکه می گویم امکان نظارت در این خصوص وجود ندارد را از این رو می گویم که اگر امکان آن بود تا کنون انجام شده بود.

وی در خصوص روند چاپ یک کتاب رمان اضافه کرد: زمانی که رمانی بخواهد چاپ شود باید زیر نظر فرهنگ و ارشاد مجوز چاپ بگیرد و اگر مجوزی نباشد چاپ خانه آن را چاپ نمی کند، اگرهم چاپ کند با آن برخورد می شود.

این نویسنده ادامه داد: حال فضایی را در نظر بگیرید که بدون چنین زحمت هایی  با یک کلیک رمان در اختیار همگان قرار می گیرد و کنترل این امر مانند بسیاری دیگر از امور که کنترل آن ها در فضای مجازی دشوار است، کاری بسیار مشکل است.

زهتاب با بیان اینکه انتشار رمان های مجازی بدون نام نویسنده و با محتوای مبتذل پدیده ای جدید است، افزود: کسانی که اهل مطالعه هستند باید آنقدر مطالعه کنند و سطح معلومات خود را بالا ببرند تا بتوانند صواب و ناصواب را از هم تشخیص دهند.

وی با اشاره به نقش والدین در این خصوص تصریح کرد: والدین باید آنچه را که مورد مطالعه فرزندان شان قرار می گیرد، کنترل کنند و در خصوص این رمان ها باید گفت که ممیزی به عهده خانواده ها است. پدران و مادران باید مراقب باشند تا کودکانشان آنچه را که مناسب سن آن ها نیست و وقت آن ها را تلف می کند مطالعه نکنند و والدین خود مسیر درست حرکت در مطالعه را برای آن ها ترسیم کنند.

این نویسنده در خصوص این راهکار گفت: البته باید توجه داشت که این راهکار نیز برای همه خانواده ها میسر نیست علت آن هم این است که همه خانواده ها اهل مطالعه نیستند و فرد اگر بخواهد به فرزندش بگوید چه بخواند و چه نخواند باید ابتدا خودش مطالعه داشته باشد و این نیز خود یک مساله اساسی است.

کد خبر 401030

منبع: ایمنا

کلیدواژه: كتاب و كتاب خواني کتاب فضای مجازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۱۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اول مستند مهرجویی، بعد رمان و بعد هم فیلم سینمایی‌اش را می‌سازم

به گزارش همشهری آنلاین، بهروز افخمی گفت: پخش سری جدید برنامه «هفت» از هفته آینده شروع می‌شود. امیدوارم که این برنامه بتواند تاثیرگذاری همیشگی خود را داشته باشد.

افخمی در عین حال از ساخت نخستین اثر علمی – تخیلی خود بر اساس داستانی از میخائیل آفاناسیویچ بولگاکُف؛ نویسنده، پزشک و نمایشنامه‌نویس مشهور روسی در نیمه نخست قرن بیستم که مشهورترین اثر او مرشد و مارگاریتا، از شاهکارهای ادبی قرن بیستم است، به نام «دل سگ» خبر داد.

وی اظهار داشت: خود داستان، یک داستان علمی - تخیلی است که در زمان حاضر مشغول نوشتن سناریوی آن هستم.

امسال تهیه‌کنندگی می‌کنم

افخمی همچنین درخصوص دو اثر سینمایی که پیشتر از ساخت آنها برای جشنواره فجر امسال خبر داده بود، گفت: این کارها هنوز قطعی نشده است. ممکن است تهیه‌کنندگی کنم و بنابراین فکر نمی‌کنم امسال به سمت کارگردانی بروم چرا که ساخت این اثر علمی – تخیلی، کل سال من را درگیر می‌کند و نوشتن فیلمنامه آن دست‌کم سه، چهار ماه زمان می‌برد.

کارگردان فیلم «صبح اعدام» اسفند سال گذشته با اعلام این خبر که برای فیلمسازی روی دو موضوع شاهنامه و غزه مشغول کار و تحقیق است، گفته بود: موضوع «داریوش مهرجویی» را هم مدنظر دارم که اول باید مستندش ساخته شود. ممکن است رمانش را هم بنویسم و بعد سراغ ساخت فیلم سینمایی با این سوژه بروم.

اکنون دوره قاطعیت و صراحت است

افخمی یادی از شهید سید مرتضی آوینی کرد و اظهار داشت: شهید آوینی در سال‌های بعد از جنگ، تحت فشار هر دو گروه سیاستمدار و فرصت‌طلبانی بود که هم از توبره و هم از آخور می‌خوردند، افرادی که اصلا جرات حضور در جبهه‌ها را نداشتند ولی در حال حاکم شدن بودند، او وقتی درباره ین دو گروه صحبت می‌کرد می‌گفت «الان دیگر دوران ما نیست».

کارگردان و تهیه کنده سینما گفت: آن زمان دوره آدم‌هایی بود که در ادارات حاکم بودند که سعی می‌کردند کسانی که واقعا این مملکت را حفظ کردند منزوی و فراموش شوند و یا به تنگنا دچار و گرفتار شوند، اما اکنون دوره آنها گذشته، اکنون دوره قاطعیت و صراحت، دوران پهلوانان است.



کد خبر 844908 منبع: ایرنا برچسب‌ها تلویزیون مجری خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران بهروز افخمي

دیگر خبرها

  • افسردگی شدید میان اعضای یک خانواده منتقل می‌شود
  • روماریو به مستطیل سبز برگشت!
  • رمان قتل داریوش مهرجویی به کجا رسید؟
  • بهروز افخمی در حال نوشتن رمان قتل داریوش مهرجویی
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
  • ساره خسروی؛ مترجم: روانشناسان خواندن «سلام زیبا» را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند
  • مردم کردستان خواهان اجرای طرح نور در خصوص حجاب و عفاف هستند
  • شنیدن رنج‌ مردم برایم عادی نشده!
  • بیانیه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص انتشار خبر «اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!»
  • اول مستند مهرجویی، بعد رمان و بعد هم فیلم سینمایی‌اش را می‌سازم