Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تئاتر در هفته جاری با اخبار و حواشی متعددی روبرو بوده که از جمله مهمترین آنها می‌توان به اجرای نمایش «چنور» به نویسندگی و کارگردانی «قطب الدین صادقی» در سالن سایه مجموعه تئاترشهر اشاره کرد. تاریخ انتشار: 13:00 - 23 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۶۵۴۹

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، تئاتر در هفته جاری با اخبار و حواشی متعددی روبرو بوده که از جمله مهمترین آنها می‌توان به اجرای نمایش «چنور» به نویسندگی و کارگردانی «قطب الدین صادقی» در سالن سایه مجموعه تئاترشهر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای نمایش «مریم» در شهر بابل، خوانش نمایش «پهلوان اکبر» در فرهنگسرای سرو، نقد نمایش «پینوکیو» در مجموعه هنری تو، اجرای نمایشی جدید در تماشاخانه سپند و اجرای نمایش «مهم نیست» در تماشاخانه شانو از دیگر اخبار مهم تئاتر در هفته جاری است. 

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنید

 

نمایش «مریم» در بابل به روی صحنه رفت

نمایش «مریم» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا کامیاب نمایشی برگرفته از ایده و قصص قرآنی در رابطه با زندگی حضرت مریم، سه شنبه ۱۹ آذر ماه ۹۸ با استقبال خوب مخاطبان در سالن آمفی تئاتر هلال احمر بابل به روی صحنه رفت.

محمدرضا کامیاب نویسنده و کارگردان نمایش «مریم» و سرپرست گروه نمایش شمیم بابل گفت: به حول قوه الهی نمایش مریم پس از گذشت شش ماه تمرین، سه شنبه ۱۹ آذر ماه ۹۸ با استقبال خوب مخاطبان درسالن آمفی تئاترهلال احمر بابل به روی صحنه رفت.

وی با ارایه این مطلب که نمایش «مریم» برگرفته از ایده و قصص قرآنی و در رابطه با زندگی حضرت مریم است، افزود: نمایش «مریم» با دعدغه‌های موجود در جامعه کنونی و نگاهی ویژه به ارزش زن درجامعه به رشته تحریر در آمده و خلاصه داستان آن به روایت زندگی دختری می‌پردازد که به خاطر نذر مادرش در معبد حضور پیدا می‌کند، حضور دختر در معبد موجب نارضایتی مردم را فراهم می‌آورد و...

کامیاب ادامه داد: در این نمایش که تا ۲۳ آذر ماه هرشب ساعت ۱۸ به روی صحنه می‌رود، فاطمه زهرا موسویان، مهیار جایمند، میلاد حسن پور، هدی نوری، مصطفی یگانه، ایمان ابوالحسینی، پیمان چمنی، فاطمه پرکار، زهرا ضرابی، محنا اصغری، نیلوفر شجاع، مونا بزرگ پور، ستایش واسعی، معصومه حسنی، سپیده علی پور در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

نویسنده و کارگردان نمایش مریم خاطرنشان کرد: طراحی پوستر و بروشور این نمایش را دفتر تبلیغات طرح و نشر بابل بر عهده دارد و مهیار جای‌مند به عنوان دستیارکارگردان، حمیدرضا علی زاده به عنوان طراح نور، علیرضا گل بابائی به عنوان طراح صدا و موسیقی، سپیده علی پور به عنوان طراح لباس، محنا اصغری به عنوان منشی صحنه، حسام علیزاده به عنوان مدیر اجرایی، محمدجواد اصغری به عنوان طراح صحنه، مریم رکیده به عنوان کارشناس روابط عمومی، فاطمه پرکار به عنوان چهره پرداز وامیرحسین شکری به عنوان صدابردار در این نمایش همکاری دارند.

قطب‌الدین صادقی با «چنور» به تئاتر شهر بازگشت

نمایش «چنور» به نویسندگی و کارگردانیِ قطب‌الدین صادقی از بیست‌ویکم آذرماه ۱۳۹۸ در سالن چهارسوی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

این نمایش که پیش از این، در فستیوال «تئاتر کردی سقز»، فستیوال «مونودراما» اربیل و همچنین کشور سوئد به نمایش درآمده است، روایت مردی است که پس از بیست سال مهاجرت، از روسیه به زادگاهش برمی‌گردد؛ یکراست به قبرستانی می‌رود که پیش از مهاجرت، نامزدش را در آنجا دفن کرده‌اند تا با او از خاطرات گذشته و رنج‌های غربت سخن بگوید. مهاجرت او پس از اعدام نامزدش در جریان کودتای ۱۳۳۲ اتفاق افتاده است. فرشید گویلی که برگزیدۀ بهترین بازیگر مرد از فستیوال «مونودراما» اربیل نیز شده است، به عنوان بازیگر، نقش مرد مهاجرت‌کردۀ این اثر را ایفا می‌کند.

دیگر عوامل این نمایش عبارت‌اند از: دستیار کارگردان: کیوان اسماعیلی؛ طراح صحنه: فرشید حیدری؛ طراح گریم: افسانه قلی‌زاده؛ طراح لباس: نیوشا صادقان؛ طراح پوستر: فرید ستاربخش؛ طراح نور: میثم صفری؛ عکاس: اختر تاجیک؛ عکاس و گرافیست: کیوان اسماعیلی؛ مدیر صحنه: سعید مصطفایی؛ گروه کارگردانی: اهورا علیزاده و مارال علیپور؛ گروه صحنه و ساخت دکور: حسن نصیریان، محمد متحدی و کامیار خزاعی؛ مجری گریم: کامبیز معماری؛ مجری نور: حسین اکبری؛ صدابردار: ایوب محمودنیا؛ مشاور رسانه: دانیال اربابی و روابط عمومی: ندا کاوندی و مهران عشریه.

فروش اینترنتی نمایش «چنور» در سایت تیوال صورت می‌پذیرد.

این نمایش، از بیست‌ویکم آذرماه تا هفتم بهمن‌ماه ۱۳۹۸، هرشب جز شنبه‌ها، از ساعت ۱۹:۳۰ به مدت شصت دقیقه در سالن چهارسوی تئاتر شهر به نشانیِ تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر، مجموعه فرهنگی و هنری تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

«پهلوان اکبر» نمایشنامه خوانی می شود

«پهلوان اکبر» ۲۷ آذر در فرهنگسرای سرو نمایشنامه‌خوانی می‌شود. «پهلوان اکبر» ۲۷ آذر ماه ۹۸ ، ساعت ۱۸ در فرهنگسرای سرو ، به کار گردانی حسینعلی بینوایی ، نمایشنامه خوانی شود.

در خلاصه این نمایش آمده است: این نمایش بازنویسی است بر اساس نمایشنامه پهلوان اکبر می میرد بهرام بیضایی ، در واقع بهتر است بگویم که اندکی دخل و تصرف در متن شده و تغییرات کوچکی انجام شده است....

داستان نمایش در باره پهلوان اکبر _ پهلوان مشهور و محبوب و بی همتای شهر _ است که به احترام دعا و گریه و زاری مادری ، تن به شکست می دهد تا پسر آن زن ( پهلوان حیدر ) به آرزوی خود ( ازدواج با دختر خان حاکم ) برسد.

نمایش «پینوکیو» نقد و بررسی می‌شود

نمایش «پینوکیو» نوشته و کارگردانی اوشان محمودی که از جمله نمایش‌های برگزیده بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی بوده و این روزها در تالار مولوی روی صحنه است، در محفل نقد تئاترعمارت هنری تو مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

بیست‌وچهارمین محفل نقد تئاتر روز شنبه ۲۳ آذرماه ساعت ۱۶ میزبان کارگردان، بازیگران و عوامل نمایش «پینوکیو» است تا با حضور سه منتقد تئاتر، سپیده شمس، حامد اصغرزاده و محمدحسین خدایی نقد و بررسی شود.
مجری این جلسه پیروز میرزایی، کارگردان و بازیگر تئاترو تلویزیون خواهدبود.

در نمایش پینوکیو صادق برقعی، علی تاریمی، پارمیدا حسینی، گل آرا غفرانی، نرگس نیک سیرت ایفای نقش می‌کنند.

تهیه‌کننده این اثر نمایشی حمیدرضا زبیر، مشاور کارگردان شهاب محمودی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز نرمین اسماعیل زاده رهبری، منشی صحنه آوا صالحی، طراح صحنه اوشان محمودی، ساخت و اجرای دکور سعید غفاری، طراح‌نور پدرام رضوانی، طراح‌صدا و موسیقی سجاد بهرامی، اجرای گریم مریم مجد، گرافیک آیه فیلی، عکاس سارا ثقفی، ساخت تیزر و موشن شهاب محمودی هستند.

این نمایش در بخش طراحی‌صحنه ، طراحی‌نور ، نویسندگی و کارگردانی کاندید دریافت جایزه جشنواره بیست دوم بوده و در بخش طراحی‌صحنه مورد تقدیر قرار گرفته است.

«مهم نیست» در تماشاخانۀ شانو

نمایش «مهم نیست» به کارگردانی حمیدرضا عیوضی در تماشاخانۀ شانو به صحنه می‌رود. نمایش «مهم نیست» به نویسندگی دیوید آیوز و مهران عشریه و به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حمیدرضا عیوضی از یکم دی‌ماه 1398 در تماشاخانۀ شانو به نمایش درمی‌آید.

بخشی از این متن کمدی را که نوشتۀ دیوید آیوز است، شادی جلیلیان ترجمه کرده و بخش دیگر این متن را مهران عشریه نگاشته است. در این اثر که به تأثیر سرنوشت در زمان زندگی می‌پردازد، مهدی رضایی، مسعود رحیمی و یانا فومنی به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر عوامل این نمایش عبارت‌اند از: طراح لباس: آتنا تندرو؛ طراح پوستر و گرافیک: مه‌سیما کلاه‌چی و روابط عمومی: ندا کاوندی.

فروش بلیط اینترنتیِ «مهم نیست» در سایت تیوال صورت می‌پذیرد. این نمایش از یکم تا ششم دی‌ماه، هرشب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت چهل‌وپنج دقیقه در تماشاخانۀ شانو به نشانیِ تهران، خیابان وصال شیرازی، بالاتر از تقاطع طالقانی، کوچۀ فرهنگی (بهنام) روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نقد تئاتر اخبار تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۱۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آن‌ها دروغ می‌گویند» در پردیس تئاتر شهرزاد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نمایش، «آن‌ها دروغ می‌گویند» به نویسندگی و کارگردانی سهراب حسینی که از نیمه اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود، روایت زن و مردی جوان است که به طور اتفاقی در پارک با هم آشنا شده‌اند. آن‌ها نقشه گروگانگیری و سرقت مسلحانه می‌کشند، اما به مرور برنامه‌ها به هم می‌ریزد و مسیرشان تغییر می‌کند.

حسن مصطفوی تهیه‌کنندگی این نمایش را بر عهده دارد.

سهیل مستجابیان در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازد و اسامی سایر بازیگران نیز متعاقبا اعلام می‌شود.

بهزاد عبدی آهنگسازی و بهنام معیریان طراحی گریم این پروژه را بر عهده دارند و مریم نراقی مجری طرح این نمایش است.

سهراب حسینی پیش از این نمایش‌های «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی»، «زیبایی گاهی زن است» و «خونین‌زار» را روی صحنه برده است.

نمایش «آن‌ها دروغ می‌گویند» از ۱۶ اردیبهشت‌ هر شب در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

کد خبر 6063454 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • «مافیای روباه‌ها» بهار هم روی صحنه می‌رود
  • اجرای نمایش «مافیای روباه‌ها» تمدید شد
  • پیش‌فروش بلیت‌ نمایش «توقف اتانازی» آغاز شد
  • «هیدن» دور چهارم اجرایش را آغاز می‌کند
  • «هیدن» پس‌ از ۲۳۰ اجرا به صحنه باز می‌گردد
  • از نمایش «طلوع خونین» چه خبر؟
  • پیش فروش نمایش «طلوع خونین» آغاز شد
  • «هیدن» پس‌از ۲۳۰ اجرا به صحنه باز می‌گردد
  • «آن‌ها دروغ می‌گویند» در پردیس تئاتر شهرزاد
  • آغاز پیش‌فروش بلیت «طلوع خونین»