Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@05:17:08 GMT

صدور ۱۶ هزار کارت معلولیت جدید برای معلولان استان قم

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۱۵۴۴

صدور ۱۶ هزار کارت معلولیت جدید برای معلولان استان قم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی مقدم‌خواه گفت: با عنایت به ابلاغ فرایند سطح بندی و تعیین میزان معلولیت به استان‌ها طبق تبصره ماده یک قانون جامع حمایت از معلولین مصوب ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۳ کلیه استان‌ها موظف به صدور کارت شناسائی معلولیت شدند که استان قم هم طی فرایند تعریف شده برای کلیه معلولین متقاضی نسبت به صدور کار جدید اقدام کرد و تا کنون حدود ۱۶ هزار کارت صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرایند سطح بندی قدیم در تعیین نوع و شدت معلولیت، مبنای علمی دقیقی نداشت لذا به همین دلیل طبق دستورالعملی که سازمان بهداشت جهانی به تمام کشورها ابلاغ کرده است، صدور کارت جدید معلولیت در دستور کار کشورها قرار گرفته است و سازمان بهزیستی کشور هم در همه استان‌ها اقدام به تشکیل کمیسیون‌های سطح بندی (Icf) نمود و تا کنون تقریباً تمام معلولین متقاضی نسبت به دریافت کارت جدید اقدام نموده‌اند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان قم تأکید کرد: کارت‌های جدیدی که برای معلولان صادر می‌شوند بر اساس استانداردهای یک نظام بین المللی است و صدور کارت شناسایی معلولان به دو زبان فارسی و انگلیسی مشتمل بر اطلاعات هویتی و تشخیصی انجام می‌شود و این اقدام می‌تواند به توسعه مشارکت اجتماعی و دسترسی به امکانات جامعه همچون دیگر شهروندان و افراد عادی جامعه برای گروه‌های هدف سازمان بهزیستی کمک کند.

وی توجه به عملکرد و میزان توانمندی و توانایی افراد معلول در مشاغل مختلف را از جمله مزایای کارت معلولیت جدید  برشمرد  و گفت: برای صدور کارت‌های معلولیت جدید جوانب مختلف وضعیت معلولان مورد سنجش قرار گرفته و در نهایت  شدت معلولیت آن‌ها را تعیین می‌شود.

مقدم‌خواه از کلیه ادارات، نهادها و دستگاهای اجرایی، خدماتی، قضایی، انتظامی و آموزشی استان درخواست کرد در هنگام ارائه خدمت به معلولین عزیز صرفاً همین کارت را مطالبه نموده از درخواست هرگونه معرفی نامه یا مکاتبات دیگر خودداری نمایند.

کد خبر 4797168

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی استان قم قم انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر ایلام مجلس شورای اسلامی گرگان قزوین بارش برف یاسوج ثبت نام کاندیداها تعطیلی مدارس خطبه های نماز جمعه بیرجند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۱۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اهدای کارت همیار محیط بان به سید «علی عامل هاشمی»، هنرمند سبزواری سینما و تلویزیون اختصاص یافته است، پیش از این صدور کارت همیار محیط بان به صورت متمرکز و از سوی سازمان مرکزی انجام می‌شد.

مهدی اله‌پور افزود: صدور این کارت در راستای تحقق اهداف اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اجرای شعار سال ۱۴۰۳، به منظور مشارکت مردمی و بهره گیری از ظرفیت عمومی در امر حفاظت محیط زیست و توسعه فرهنگ زیست محیطی در میان گروه‌های مختلف مردم صادر و اهدا شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: همچنین اهدای ۷۰ کارت همیار محیط‌بان به علاقمندان محیط زیست استان که اقدامات شایسته‌ای را برای حفاظت از این داشته‌های ارزشمند الهی انجام داده بودند، در حال انجام است.

۲۰ درصد گستره ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیر پوشش اداره کل حفاظت محیط زیست این استان قرار دارد.

مساحت زیستگاه‌های طبیعی و وحوش در خراسان رضوی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.

خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

حدود ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، ۲ گونه دوزیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می‌کنند.

گونه‌های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک است.

دیگر خبرها

  • خزعلی: صدور کارت ملی با نام مادران منتفی شد
  • توضیحات خزعلی درباره منتفی شدن صدور کارت ملی با نام مادران
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • ثبت ۱۰۵ هزار درخواست جدید صدور کارت سوخت
  • تحویل کارت سوخت ۱۰ روزه می‌شود
  • وزارت نفت : درخواست صدور کارت سوخت اینترنتی می‌شود
  • صدور نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی
  • درخواست صدور کارت سوخت اینترنتی می‌شود