Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:00:50 GMT

رکوردشکنی دیگری از معاملات بورس تهران

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۱۶۹۵

رکوردشکنی دیگری از معاملات بورس تهران

براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۲۴۸ میلیون برگه سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۵ هزار و ۷۷۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۹۸۲ واحد افزایش به ۱۰۷ هزار و ۱۸۳ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۳۲۴ واحد رشد به ۷۱ هزار و ۶۲۱ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با چهار هزار و ۹۸۳ واحد افزایش به رقم ۴۰۵ هزار و ۵۵۰ واحد رسید، شاخص بازار اول دو هزار و ۲۴۹ واحد و شاخص بازار دوم ۱۰ هزار و ۵۹۴ واحد افزایش داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۳۸ واحد، س. نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲۹۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲۰۹ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۰۵ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۲۰۲ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۴۸ واحد و گروه مپنا (سهامی عام)(رمپنا) با ۱۴۷ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

 مخابرات ایران (اخابر) با ۸۳ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۴۵ واحد، سیمان تهران (ستران) با ۳۸ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۳۸ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۳۶ واحد هم از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، ماشین سازی اراک، سایپا، نوش مازندران، بانک اقتصاد نوین و ایران خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۶۶ میلیون و ۴۴۰ هزار برگه سهم به ارزش دو هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۶۳ واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار و ۴۴۹  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۶۴۹ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۳ هزار و ۴۴۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)،‌ سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، بیمه کوثر (کوثر)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) و پتروشیمی مارون (مارون) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، داروسازی آوه سینا (داوه)‌ و نفت ایرانول (شرانل) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

برچسب‌ها معاملات بورس بورس اوراق بهادار بازار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاملات بورس بورس اوراق بهادار بازار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار معاملات بورس بورس اوراق بهادار بازار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۱۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۳۲۰ میلیارد تومان نقدینگی

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان معاملات امروز (۲ اردیبهشت) شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی ۲۷ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۳۱۲ هزار واحد رسید.

همچنین نیز شاخص کل هم‌وزن با رشدی ۸۵۰۰ واحدی به ارتفاع ۷۵۳ هزار واحد رسید.

ارزش معاملات خُرد در بازار امروز (۲ اردیبهشت)، مبلغ ۷ هزار میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۳۲۰ میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

در بازار امروز ۲۸۸ نماد در محدوده مثبت و ۱۷۱ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۲۴۲ نماد در محدوده مثبت و ۱۱۱ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

براساس معاملات امروز، سه نماد «فولاد»، «فملی» و «نوری» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «فصبا» و «زاگرس» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌، همچنین سه نماد «فولاد»، «ذوب» و «فملی» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «فزر»، «کرمان» و «فن افزار» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

کد خبر 6084346 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص در معاملات امروز
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۳۲۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • بورس ۲۷ هزار واحد قد کشید