Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@04:53:30 GMT

شهدای مدافع حرم الگوی فداکاری برای نسل جوان هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۱۷۶۹

شهدای مدافع حرم الگوی فداکاری برای نسل جوان هستند

ایسنا/گیلان سرپرست مرکز علمی - کاربردی جهاددانشگاهی لنگرود با بیان اینکه متولیان فرهنگی برای شناساندن سیره شهدای مدافع حرم به نسل جوان باید اهتمام داشته باشیم، اضافه کرد: شهدای مدافع حرم بهترین الگوی ایثار و فداکاری برای نسل جوان و جامعه محسوب می شوند.

سعید اروندی در دیدار با خانواده شهید گیلانی مدافع حرم، شهید «فرهاد خوشه بر»، فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از پشتوانه‌های محکم و استوار انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم مصداق عینی فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را وامدار ایثارگری و شهادت‌طلبی جوانانی دانست که با ایثار و فداکاری از جان خویش در راه خدا گذشتند و گفت: شهدای مدافع حرم کیلومترها دورتر از مرزها با دفاع از حریم اهل بیت(ع) از کیان اسلام و انقلاب دفاع کردند.

سرپرست مرکز علمی - کاربردی جهاددانشگاهی لنگرودT شهدای مدافع حرم را احیاگر نهضت عاشورا دانست و تصریح کرد: این عزیزان با دفاع از حریم اهل بیت(ع) و حضرت زینب(س) یاد شهدای کربلا را در اذهان بشریت زنده کردند و عزت، سربلند و پیروزی را برای اسلام به ارمغان آوردند.

اروندی با بیان اینکه متولیان فرهنگی برای شناساندن سیره شهدای مدافع حرم به نسل جوان باید اهتمام داشته باشیم، اضافه کرد: شهدای مدافع حرم بهترین الگوی ایثار و فداکاری برای نسل جوان و جامعه محسوب می شوند.

این دیدار با حضور دانشجویان، مسئول بسیج و کارکنان مرکز علمی - کاربردی جهاددانشگاهی لنگرود برگزار شد.

به گزارش ایسنا، شهید فرهاد خوشه بر در سال ۱۳۶۰ در خراط محله کوشالشاه از توابع شهرستان لنگرود متولد شد. این شهید بزرگوار حین عملیات سپاه پاسداران در ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ در تل قرین سوریه به شهادت رسید.

او سومین شهید گیلانی مدافع حرم است که برای دفاع از حرم‌های شریف حضرات معصومین(ع) در سوریه و عراق به شهادت رسیده است. پیکر این شهید بزرگوار با حضور گسترده مردم در شهرستان لنگرود گیلان تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

از شهید خوشه‌بر دو فرزند به نام‌های محمد و فاطمه به یادگار مانده و دختر این شهید مدافع حرم شش ماه بعد از شهادت پدرش به دنیا آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهید مدافع حرم شهر لنگرود فرهنگ ایثار و شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نشان فداکاری رهبری به شهدای دانشگاه امام علی(ع)

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین رونمایی از یادمان «نشان فداکاری اهدایی رهبر معظم انقلاب به دانشگاه امام علی (علیه السلام)» به پاس رشادت‌های شهدا و نقش بی بدیل هزار و ۱۸۴ شهید دانش‌آموخته دانشگاه افسری امام علی (ع) در دوران انقلاب، دفاع مقدس و صیانت از مرزهای اعتقادی و حریم اهل بیت (ع) دانشگاه افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران و شرکت بهره برداری مترو فردا سه شنبه ۲۸ فروردین با حضور مسؤولان لشکری و کشوری در ایستگاه مترو امام علی (ع) برگزار می‌شود.

اجرای ویژه یگان موزیک دانشگاه، پخش نماهنگ از اقدامات و مراحل اجرای یادمان، سخنرانی فرمانده این دانشگاه از جمله بخش‌های این برنامه است.

برنامه مذکور فردا سه شنبه ۲۸ فروردین از ساعت ۱۰ صبح در ایستگاه مترو امام علی (ع) برگزار می‌شود.

کد خبر 6079048 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا
  • خون پاک شهدا موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شده است
  • نواختن زنگ حماسه و ایثار در مدرسه ای در روستای چاه ملک خوروبیابانک
  • تشریح مصوبات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • جانبازان، سند زنده عزت و ایستادگی در دفاع از امنیت جامعه
  • رونمایی از نشان فداکاری رهبری به شهدای دانشگاه امام علی (ع)
  • رونمایی از نشان فداکاری رهبری به شهدای دانشگاه امام علی(ع)
  • تحول آوینی منجر به نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت شد
  • دیدار مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با خانواده‌های شهدای فاطمیون