Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@22:26:06 GMT

۷ خوراکی ممنوعه برای وعده صبحانه

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۱۸۴۴

۷ خوراکی ممنوعه برای وعده صبحانه

فرارو- امروزه دیگر برای تمامی افراد ثابت شده است که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی در طول روز به شمار می رود. یک صبحانه ی خوب و مقوی می تواند عملکرد مغز شما را بهبود بخشد و قدرت حل مسئله و یادگیری را نیز به طور چشمگیری افزایش دهد.
متخصصان تغذیه عقیده دارند که بهترین زمان برای صرف صبحانه ۱-۲ ساعت پس از بیداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صبحانه به ما انرژی لازم برای شروع روز را می‌دهد. مواد غذایی که در این وعده میل می‌کنیدیکی از منابع اصلی کلسیم، آهن، ویتامین ب، پروتئین و فیبر است.   بدن شما به این مواد معدنی مغذی برای اینکه بتواند روز خود را شروع کند نیاز دارد و نخوردن صبحانه باعث می‌شود بدن شما دیرتر روزش را شروع کند. میوه‌ها و سبزیجات از منابع بسیار خوب برای تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای بدن هستند می‌توانید به عنوان صبحانه حتییک موز یا آب میوه‌ها را میل کنید.

صبحانه برای کاهش وزن نیز می‌تواند مفید باشد. تحقیقات نشان داده کسانی که صبحانه می‌خورند بیشتر از کسانی که از خوردن آن سرباز می‌زنند در وزن ایده‌آل خود می‌مانند و دچار اضافه وزن نمی‌شوند. اگر صبحانه را حذف کنید در وسط روز نیاز بیشتری به قند پیدا می‌کنید و میان وعده پر قندتری میل می‌کنید.
اما باید بدانید که شما مجاز به خوردن برخی خوراکی ها در این وعده نیستید. تنها دلیل آن هم خالی بودن معده در این زمان می باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با برخی خوراکی ها که بهتر است از خوردن آن ها در وعده غذایی صبحانه و یا بعبارتی دیگر با معده خالی پرهیز کنید. بیشتر بخوانید غذا بخورید و وزن کم کنید؛ رژیم لاغری با غذای خوشمزه! ۸ خوراکی چربی سوز که شما را لاغر می‌کند بهترین رژیم‌های لاغری؛ از رژیم لاغری کم چربی تا رژیم لاغری یک ماهه ۱) گوجه
خواص بسیار زیادی برای گوجه تعریف شده است. این میوه سرشار از ویتامین C. و بسیاری از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی از جمله لیکوپن است. اما باید از خوردن گوجه با معده خالی پرهیز کنید. دلیل آن هم مشخص است؛ گوجه سرشار از اسید تانیک است، ماده ای که باعث افزایش اسیدیته ی معده خواهد شد و بسیاری از بیماری های گوارشی را ایجاد می کند. بسیاری از افرادی که از زخم های گوارشی رنج می برند توصیه می شود از خوردن گوجه، لیمو و پرتقال نیز پرهیز کنند.  
۲) نوشابه های گازدار
برخی افراد تصور می کنند که مصرف نوشیدنی های بدون الکل آن‌ها را با مشکلی مواجه نمی سازد. اما آیا واقعا این فرضیه درست است؟ مصرف نوشابه های گازدار به خودی خود مضرات بسیاری دارد که این موارد در صورت خالی بودن معده نیز بیشتر خود نمایی می کنند. یکی از مهم ترین آن ها ایجاد نفخ و یا کمک به بدتر شدن آن است. همچنین این نوشیدنی ها باعث بالا بردن میزان اسید معده می شوند که این مورد نیز دلیلی بر ایجاد سرطان های مری است. سرطانی که در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است.  
۳) کیک های فوری
برای بسیاری از ما پیش آمده است که برای صبحانه عجله داشته باشیم، در این هنگام سریع‌ترین و نزدیک‌ترین گزینه برای یک صبحانهکیک های آماده و فوری هستند. شیرینی هایی که در تهیه آن ها از مخمر‌ها استفاده شده است بدترین گزینه برای انتخاب بعنوان وعده صبحانه هستند. معده خالی مکان مناسبی برای حضور مخمر‌ها نیست و وجود آن ها اختلالات متعددی را برای دستگاه گوارشی فرد فراهم می کند.  
۴) غذا‌های تند
خوردن برخی خواراکی های تند با معده خالی سبب ایجاد بسیاری از بیماری های گوارشی و کرامپ های شکمی می شود. عمده‌ترین مشکلی که مصرف این خوراکی ها ایجاد می کنند، سوهاضمه است. سیر، فلفل چیلی و زنجبیل برخی از خوراکی هایی هستند که توصیه می شود آن ها را از صبحانه ی خود حذف کنید.  
۵) شیرینی جات
هضم شکر برای معده بسیار آسان است، اما نه با معده خالی! وقتی معده خالی باشد بدن قادر به ترشح انسولین کافی برای قندی که وارد شده نیست؛ و همین امر زمینه ساز بسیاری از بیماری ها از جمله آسیب به چشم ها می شود. علاوه بر این شکر یکی از خوراکی های اسیدی به شمار می رود و می تواند تعادل اسیدی بازی معده را بر هم زند. همچنین افرادی که در معرض ابتلا به دیابت با قند خون بالا هستند باید از مصرف این موارد پرهیز کنند.  
۶) ماست
ماست سرشار از باکتری های اسید لاکتیک است که فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارند. اما سطح اسیدیته معده هنگام صبح، تمام اسید لاکتیک آن را خنثی و بی اثر می کند و همین امر باعث افزایش اسید معده نیز خواهد شد. بسیاری از متخصصان تغذیه توصیه می کنند که ۱-۲ ساعت پس از صرف وعده غذایی ماست را میل و از مصرف آن با معده خالی پرهیز کنید.  
۷) خیار
یکی دیگر از مواردی که بسیاری از افراد تمایل به خودن آن در وعده صبحانه دارند، خیار است. اما باید بدانید که هضم این میوه هنگام صبح برای معده کاری دشوار است، زیرا هنوز مقادیر کافی از اسید های معده که برای هضم مواد غذایی مورد نیاز هستند درون آن وجود ندارد و مصرف آن مشکلاتی از قبیل: سوزش سر دل و یا دل درد برای فرد ایجاد می کند.  

۸) گلابی
گلابی حاوی فیبر خام است. هنگامی که آن را با شکم خالی می خورید، ممکن است به غشا‌های مخاطی ظریف معده آسیب برساند و باعث درد معده شود. توصیه می شود آن را با برخی از غلات یا جو دوسر همراه کنید.  

Reference:
buzznoble blog.liebherr

منبع: فرارو

کلیدواژه: صبحانه رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۱۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده

آفتاب‌‌نیوز :

چای کوهی به نام‌های دیگری مانند توکلیجه و کلکنه نیز مشهور است. طعم چای کوهی تقریبا شبیه ترکیبی از بابونه، نعناع و لیمو است. چای کوهی حاوی ترکیبات شیمیایی شامل هاپیرین، ماده قرمز رنگ هایپریسین، تانن و اسید نیکوتینیک است.

این چای، هزاران سال است که توسط مردم یونان مورد استفاده قرار می‌گیرد. «بقراط»، پدر علم پزشکی و فیلسوف باستانیِ یونان، تأثیر مثبت نوشیدن چای کوهی را بر روی سیستم تنفسی و ایمنی بدن انسان تشخیص داده بود. این چای گیاهی، در اروپا و آمریکا نیز از قرن‌ها پیش شناخته‌شده است.

یکی از خواص چای کوهی این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و به درمان سرماخوردگی کمک می‌کند. خلط‌آور است و در درمان برونشیت و آسم مؤثر است. دیگر خواص چای کوهی بهبود سوزش معده و زخم است. چای کوهی از اضطراب می‌کاهد و موجب خواب راحت و عمیق می‌شود.

از خواص چای کوهی می‌توانیم به مواردی مانند سلامت پوست، درمان ویروس‌ها، درمان افسردگی، پیشگیری آلزایمر، رفع بی‌خوابی، کمک به افزایش وزن، ضدعفونی مجاری ادراری، ضد درد و ورم معده، درمان کراز، تسکین درد دنبالچه، ضد سرطان، ضد کرم‌های گوارشی، درمان میگرن، درمان اسهال خونی، رفع آرتریت، رفع کم خونی و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کنیم.

چای کوهی و فشار خون

چای کوهی مانند چای ترش برای درمان فشار خون بالا عالی است. این چای حاوی ترکیباتی است که ویژگی‌های رگ‌گشایی دارد و می‌تواند فشار خون را پایین بیاورد. همچنین چای کوهی حاوی مقداری آنتی‌اکسیدان است و از انسداد عروق خونی و شریان‌ها جلوگیری می‌کند. فشار خون و کلسترول مضر خون را کاهش می‌دهد.

نوشیدن چای کوهی تاثیر زیادی در کنترل و کاهش فشار خون دارد. افرادی که فشار خون آن‌ها در نوسان است و به هر دلیلی فشار خون آن‌ها کاهش یا افزایش آنی دارد، برای ثابت نگه‌داشتن آن مصرف میزان مناسبی از چای کوهی می‌تواند مفید و موثر باشد. چای کوهی برای فشار خون بالا مفید است. کسانی که کاهش فشار خون دائمی دارد، بهتر است از نوشیدن چای کوهی اجتناب کند.

چای کوهی دارویی ضد درد و ضدالتهاب

چای کوهی با طبع گرم و خشک دارویی ضد درد و ضد التهاب است. در طب سنتی استفاده از چای کوهی را برای درمان روماتیسم مفصلی موثر دانسته‌اند. تاکنون آزمایشات متعددی در مورد اثربخشی عصاره گیاه چای کوهی نیز انجام گرفته است. اثر ضد دردی و ضد التهابی گیاه چای کوهی به دلیل وجود ترکیبات فلاونوئیدی، ایریدوئیدی و ساپونین‌ها در عصاره این گیاه است.

چای کوهی درمانی برای زخم‌ها و التهابات دهان
از دم کرده گل یا برگ گیاه چای کوهی می‌توان به عنوان دهان‌شویه استفاده کرد. این دمنوش گیاهی خاصیت ضدالتهاب و ضد عفونی دارد که ممکن است برای درمان زخم‌های دهان، مشکلات لثه و التهابات گلو موثر باشد. استفاده از چای کوهی برای درمان آفت‌های دهانی نیز مفید است.
افرادی که دچار التهاب گلو و زخم گلو در اثر سرفه‌های شدید و مکرر شدند، دمنوش سرد شده چای کوهی را غرغره کنند. ژ

چای کوهی موثر در درمان مشکلات گوارشی

متخصصان طب سنتی چای کوهی را برای درمان مشکلات گوارشی از جمله اسهال، نفخ معده و انگل معده و روده موثر می‌دانند. همان‌گونه که مطلع هستید، بیشتر نوشیدنی‌های گیاهی به خصوص انواع چای دارای ترکیباتی به نام تانن هستند. تانن مسؤول عطر و طعم گس و تلخ چای و عامل رنگ برخی از انواع چای است.

پژوهش‌های اولیه نشان داد که تانن‌ها ممکن است به واسطه خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی دارای فواید درمانی باشند. تانن برای معده خاصیت قابض کننده دارد و برای اسهال مفید است و به کاهش حرکات روده کمک می‌کند. این چای گیاهی از التهاب روده و معده می‌کاهد و فرآیند هضم را تقویت می‌کند. ژ

مضرات استفاده بیش از حد چای کوهی

*عصاره هیدروالکلی چای کوهی موجب سقط جنین می‌شود؛ بنابراین برای زنان باردار مضر است.

*افراد گرم مزاج از مصرف بیش از حد چای کوهی بپرهیزند. طبع گیاه گرم و خشک است و مصرف بیش از حد آن برای افراد گرم مزاج باعث خونی شدن ادرار می‌شود.

* مصرف بیش از حد چای کوهی می‌تواند برای افرادی که از فشار خون پایین رنج می‌برند، خطرناک باشد. همچنین افرادی که از دارو‌های فشار خون بالا استفاده می‌کنند باید در مصرف این گیاه احتیاط کنند.

* افرادی که قصد عمل جراحی دارند، بهتر است ۲ هفته قبل از عمل این گیاه و فرآورده‌های آن را مصرف نکنند.

* بو کردن برگ‌ها و گل‌های گیاه چای کوهی تازه ممکن است برای برخی ایجاد حساسیت کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • اعزام زائران حج عمره در امنیت کامل/ اعلام ۱۴ داروی ممنوعه برای زائران
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • ضرر‌هایی که نوشیدن قهوه به همراه دارد
  • خواص درمانی رازیانه
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • درباره فواید خوردن صبحانه بیشتر بدانیم