Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:52:32 GMT

بزرگداشت و نمایشگاه کتاب سهروردی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۱۸۹۹

بزرگداشت و نمایشگاه کتاب سهروردی برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی موسسه خانه کتاب، نجفقلی حبیبی افزود: این نمایشگاه از سوی موسسه توسعه دانش و پژوهش ایران همزمان با هفته پژوهش از یکشنبه بیست‌وچهارم تا پنجشنبه بیست‌وهشتم آذرماه برگزار می شود.

شهاب الدین یحیی بن حبش بن امیرک ابوالفتوح سهروردی، ملقب به شهاب‌الدین، شیخ اشراق، شیخ مقتول و شیخ شهید از فیلسوفان نامدار ایرانی‌ست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که مکتب فلسفی فلسفه اشراق را پایه گذارد.

 سهروردی را رهبر افلاطونیان جهان اسلام لقب داده‌اند. او خود فلسفه‌اش را حکمت اشراق نامیده بود که به معنای درخشندگی و برآمدن آفتاب است. برخی معتقدند که مکتب سهروردی هم فلسفه است  و هم نیست. فلسفه از این جهت که به عقل اعتقاد دارد، اما عقل را تنها مرجع شناخت نمی‌داند و عرفان است از این نظر که کشف و شهود و فلسفه اشراق را شریف‌ترین و بلندمرتبه‌ترین مرحله شناخت می‌شناسد.

بر اساس این خبر، اساتید فلسفه از جمله نصرالله پورجوادی (۲۴ آذرماه)، بابک عالیخانی (۲۵ آذرماه)، محمد ذبیحی (۲۶ آذرماه)، غلامحسین ابراهیمی‌دینان (۲۷ آذرماه) و نجفقلی حبیبی (۲۸ آذرماه) از ساعت ۱۶ تا ۱۸ و همزمان با برپایی این نمایشگاه درباره سهروردی سخنرانی می‌کنند.  

علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه و حضور در این مراسم می توانند به نشانی تهران، خیابان کارگر شمالی، روبروی پارک لاله، کوچه فردوسی، پلاک ۸، واحد ۲ مراجعه کنند.

برچسب‌ها روز بزرگداشت شیخ شهاب الدین سهروردی فلسفه کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فلسفه کتاب فلسفه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۱۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رمضانی قایم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: بخوانیم و بسازیم» به عنوان شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد.

«بخوانیم و بسازیم» شعار محوری فعالیت‌های کتابی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۴۰۳ نیز خواهد بود.

شعار سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و فعالیت‌های سال گذشته (۱۴۰۲) «آینده خواندنی است» بود که با استقبال مردم نیز مواجه شد. سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز با شعار «با کتاب سلامتیم»‌ برگزار شده بود.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 6081137 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه کتاب به گردشگری ادبی کمک می‌کند
  • تازه‌ترین اخبار کتاب معرفی شد
  • شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • بزرگداشت اصغر فرهادی در کلمبیا
  • همایش بزرگداشت روز جهانی زمین پاک در کرج برگزار می‌شود
  • نمایشگاه تصاویر تاریخی بهشت بقیع/ آخرین عکس نویافته از بقیع در قم به نمایش در می‌آید