Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@01:30:48 GMT

نماز محکم ترین رشته الفت بین بندگان و خدا است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۱۹۲۶

نماز محکم ترین رشته الفت بین بندگان و خدا است

رفیعی بابیان اینکه نماز محکم ترین رشته الفت بین بندگان و خدا و نورانی ترین حکم در شبستان حیات بندگان شایسته الهی است گفت: نماز مایه ای است که بدون داشتن آن کسی لایق بارگاه قرب نیست.

«احمد رفیعی» امروز (شنبه ۲۳ آذر) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: نماز، ابعاد گوناگونى دارد که هر بعد آن نقش والایی را در پالایش روح و جان از آلودگى ها بر دوش مى کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: براى بررسى و آثار هر چیز، باید به حقوق آن عنایت ویژه کرد، چرا که انجام امورى بدون دانستن حق آن، قطعا ناقص است و به کمال بهینه آن نمى توان دست یافت.

 

وی با اشاره به رساله حقوق امام سجاد (ع) درباره حق نماز ابراز کرد: در رساله حقوق امام سجاد (ع) درباره حق نماز آمده است: «حق نماز بر تو این است که بدانی با آن به میهمانی خدا می روی و در برابر خدا می ایستی پس وقتی این را دانستی، شایسته است در این محضر مانند ذلیل نگرانی که امیدوارانه، رغبت نزدیک شدن به مولا دارد، با مسکنت و بیچارگی ایستاده محضرش را بزرگ بداری و با آرامش جسم و جان و توجه کامل بـه معبـود، تواضع نموده آزادیت را از بار خطاها و گناهانی که به بندت کشیده و بسوی هلاکت برده است، تقاضا کنی و نیرویی نیست مگر بـه سبب خدا».

 

رفیعی در ادامه اظهار داشت: نماز حقیقتی است که کیمیای حیات بدون آن بی سود است، بی خبران از نماز بی خردانند، محرومان از این مقام اسیر دست شیطان، ثروتمندان بی نماز تهی دست اند و فقیران با نماز ثروتمندان بزم وجودند.

 

وی با اشاره اینکه فلسفه نماز برکسی پوشیده نیست افزود: روح، اساس، ریشه، نتیجه و فلسفه نماز همان یاد خدا است.

 

کارشناس فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نماز وسیله پرورش، فضائل اخلاق و تکامل معنوى انسان است و انسان را دعوت به توبه مى‌کند و به سایر اعمال انسان ارزش و روح مى‌دهد.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مسجد قرآن کریم خبرگزاری شبستان استان بوشهر شیراز سامانه فهما مسابقات قرآنی رساله حقوق امام سجاد ع ستاد اقامه نماز نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سروش رفیعی: چه مهمونی، روزمو ساختی!

به گزارش "ورزش سه"، تمرین روز دوشنبه پرسپولیس یک میهمان ویژه داشت. یارا، دختر سروش رفیعی در استادیوم کاظمی حضور پیدا کرد.

دختر سروش در محل تمرین پرسپولیس مورد توجه و استقبال اعضای تیم قرار گرفت و سوژه خوبی برای عکاس پرسپولیس شد.

تصاویر دختر سروش با پیراهن پرسپولیس در فضای مجازی مورد توجه هواداران این تیم قرار گرفته است. سروش نیز در اینستاگرامش نوشت:"چه تمرینی، چه مهمونی. روزمو ساختی عمر بابا."

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل صنعت نفت
  • پرسپولیس دنبال قهرمانی باشد، نه بیانیه‌نویسی
  • استیلی: رفیعی متحول شده است و وسط زمین را مدیریت می‌کند
  • دختر سروش رفیعی مهمان تمرین پرسپولیس شد (+عکس)
  • (عکس) شیطنت‌های دختر سروش رفیعی در تمرین پرسپولیس
  • نشست خبری معرفی کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» در شیراز برگزار شد
  • سروش رفیعی: چه مهمونی، روزمو ساختی!
  • کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی در شیراز رونمایی می‌شود
  • حسین انصاریان: خدا را شاکرم که استجابت دعاهای مکرر براى نابودى هیمنه کفر و شکست رژیم غاصب اسراییل را به دست مومنین مشاهده نمودیم
  • پیام استاد شیخ حسین انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق