Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:02:21 GMT

جهش گرما و سرمای مطبوع در مدارس سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۱۹۶۶

جهش گرما و سرمای مطبوع در مدارس سیستان و بلوچستان

استفاده از وسایل غیر استاندارد گرمایشی در مدارس علاوه بر ایجاد خسارت‌های اقتصادی می تواند مشکلات جبران ناپذیری را برای دانش آموزان و جامعه به همراه داشته باشد و سالیان سال جامعه و خانواده‌ها را درگیر خود کند به طوری که نمونه بارز این حادثه سال گذشته در پیش دبستانی غیرانتفاعی اسوه حسنه زاهدان رخ داد که براثر واژگون شدن چراغ نفتی در کلاس درس چهار نونهال این دیار جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان گونه که پیشگیری  بر درمان مقدم است با سنجش و تجهیز امکانات و نظارت بر سامانه گرمایشی مدارس می توان از بروز حوادث ناگوار اینچنینی جلوگیری و سلامت دانش‌آموزان را در مدارس تضمین کرد.

بیشتر مناطق استان سیستان و بلوچستان به دلیل برخوردار نبودن از گاز شهری به ناچار برای گرما از نفت سفید و گازمایع استفاده می کنند و در صورتی که تجهیزات گرمایشی نفتی و گازمایع استاندارد نباشند خطرات مالی و جانی زیادی را ببار می آورند.

تنها برخی محلات و مناطق زاهدان و ایرانشهر از گاز شهری برخوردارند که در این محدوده ها مشکل سوخت وجود ندارد و طرح گازرسانی به سایر نقاط نیز در حال اجراست.

وقوع حوادث آتش سوزی در برخی مدارس موجب شد تا اقدامات لازم برای حذف بخاری های غیراستاندارد از فضاهای آموزشی انجام شود هر چند که برخی والدین مدعی‌اند که هنوز در بعضی از مدارس بخاری‌های استاندارد اما ناایمن برای دانش آموزان استفاده می‌شود که این موارد بیشتر در روستاها و حاشیه شهرها وجود دارد.

سازمان نوسازی مدارس کشور با عنایت ویژه به سیستان و بلوچستان استانی که کودکان آن جزو باهوش ترین دانش آموزان جهان به شمار می روند به همراه مسوولان استانی و سایر سازمان های بشردوستانه نظیر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران عزم خود را برای حذف تجهیزات سرمایشی و گرمایشی غیراستاندارد جزم کرده است.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار ملی از ابتدای سالجاری تاکنون به استانداردسازی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی این استان اختصاص یافته است. 

رضا سرحدی‌نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بعد از حادثه دردناک مدرسه اسوه حسنه اعتبارات خوبی به حوزه گرمایش و سرمایش مدارس سیستان و بلوچستان اختصاص یافت به طوری که سال گذشته این اعتبارات از هشت میلیارد تومان سال ۹۶ به ۲۵ میلیارد تومان و امسال نیز تاکنون ۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی به این بخش اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: با قول  رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور قرار است اعتبارات گرمایشی و سرمایشی مدارس سیستان و بلوچستان تا پایان سالجاری به ۱۰۰ میلیارد تومان ارتقا یابد.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان دارای دو اقلیم متفاوت است، گفت: قبل از شروع طرح استانداردسازی مدارس استان به وسایل گرمایشی و سرمایشی استاندارد در ۱۷ هزار کلاس درس این استان وسایل غیر استاندارد وجود داشت که پنج هزار و ۴۶۰ کلاس درس شامل سه هزار و ۱۰۰ کلاس در اقلیم سرد و ۲ هزار و ۳۰۰ کلاس نیز در اقلیم گرم تا پایان سال ۹۷ استانداردسازی شد.

سرحدی‌نیا ادامه داد: با توجه به اعتبارات ابلاغ شده به این اداره قرار است امسال چهار هزار و ۹۰۰ کلاس درس از نظر امکانات سرمایشی و گرمایشی استانداردسازی شوند که معادل تمامی سالهای قبل از سال ۹۷ است.

وی بیان کرد: اگر اعتبارات ملی که قول آن داده شده است محقق شود به تعداد مدارس مورد هدف امسال افزوده خواهد شد.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: اگر استانداردسازی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی امسال در چهار هزار و ۹۰۰ کلاس درس استان انجام شود همچنان پنج هزار و ۵۰۰ کلاس درس این استان نیازمند استانداردسازی هستند.

سرحدی‌نیا افزود: هر مقدار که به اعتبارات سالجاری در حوزه استانداردسازی افزوده شود تعداد زیادی از مدارس سیستان و بلوچستان از این امکانات بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه اولویت این اداره کل در زمینه استانداردسازی کلاس های درس با توجه به خطرات احتمالی به سیستم های گرمایشی اختصاص دارد ، اظهار داشت: امسال برای نخستین بار با توجه به تجربه موفق سایر استان های کشور به ویژه نقاط سردسیر در زمینه رادیاتورهای روغنی از این سیستم نیز برای استانداردسازی مدارس استان بهره می گیریم که در این زمینه با خیران نیز نشست هایی برگزار شده است.

سرحدی‌نیا افزود: در این راستا قرار است هزار کلاس درس سیستان و بلوچستان امسال با اسپیلت و رادیاتور روغنی و بقیه با سیستم حرارت مرکزی به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شوند.

وی بیان کرد: آن دسته از مدارس سیستان و بلوچستان که دارای علمک گاز هستند بخاری نفتی برچیده می شود و به سیستم استاندارد مجهز می شوند.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: این استان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.
وی اظهار داشت: همچنین از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس در این استان ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان سازمان نوسازی مدارس زاهدان آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سازمان نوسازی مدارس زاهدان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان سازمان نوسازی مدارس زاهدان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۱۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: با نفوذ سامانه هوای جنوبی به آسمان گیلان و وزش باد گرم در مناطق کوهستانی، هوای استان دست کم تا یکشنبه آفتابی است.

محمد دادرس افزود: مه آلودگی شبانگاهی و صبحگاهی از پدیده‌های جوی در این مدت است.

وی با بیان اینکه کمترین دما در شبانه روز گذشته از دیلمان، ۱۰ درجه سانتی گراد گزارش شد، افزود: گرم‌ترین منطقه گیلان هم در این مدت، رودبار با ۳۲ درجه سانتی گراد دما اعلام شد.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: دریای خزر هم با ارتفاع موج ۱۰ تا ۵۰ سانتی متر، برای فعالیت‌های دریانوردی تا یکشنبه آینده مناسب است.

محمد دادرس افزود: دمای فعلی رشت مرکز گیلان، ۲۳ درجه سانتی گراد و رطوبت فعلی هوای این شهر، ۶۰ درصد است.

دیگر خبرها

  • درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان
  • رشد چشمگیر گرما در اروند
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • غیرحضوری شدن مدارس ۱۱ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • شدت بارندگی در سیستان و بلوچستان / مدارس ۱۱ شهرستان غیرحضوری شد
  • مدارس این شهرستان ها امروز چهارشنبه تعطیل شدند
  • بارش‌های رگباری و تعطیلی مدارس در سیستان و بلوچستان
  • مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد