Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت ملی حفاری ایران و دانشگاه شهید چمران اهواز همزمان در حاشیه دومین روز یازدهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات صنعت نفت و هفدهیمن نمایشگاه تجیهزات حفاری خوزستان، تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین شرکت ملی حفاری و دانشگاه شهید چمران اهواز توسط غلامحسین خواجه، رئیس دانشگاه شهید چمران و سید عبدالله موسوی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تفاهم‌نامه همسو با گسترش زمینه‌های همکاری علمی و پژوهشی برای برطرف کردن نیازهای صنایع  به‌ویژه صنعت حفاری بین شرکت ملی حفاری و دانشگاه شهید چمران اهواز امضا شد.

در آیین امضای این تفاهم‌نامه، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به تعاملات سازنده و اثر بخش میان این شرکت و مراکز آموزش‌عالی، پژوهشی و تحقیقاتی کشور از جمله دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: در نتیجه این همکاری و هم‌افزایی تاکنون درباره ساخت قطعات و تجهیزات و اجرای طرح‌های پژوهشی توفیق‌های قابل توجهی حاصل شده است.

رئیس دانشگاه شهید چمران نیر به همکاری‌ها و خدمات مستمر و متقابل بین این دانشگاه و شرکت ملی حفاری اشاره و تصریح کرد: این همکاری‌ها، موفقیت‌های ارزشمندی برای صنعت نفت و حفاری از جمله طراحی و ساخت شبیه ساز کنترل فوران چاه‌های نفت و گاز پرتابل به ارمغان آورده است.

در حاشیه این مراسم مهدی عرشیان، مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری، درباره محورهای این تفاهم‌نامه گفت: بومی سازی و انتقال فناوری‌های نو، بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های دانشگاه از جمله قطب علمی حفاری و مرکز تحقیقات حفاری دانشگاه در تعریف و اجرای پروژه‌های پژوهشی از شمار محورهای این سند همکاری است.

وی افزود: حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلی تکمیلی در ارتباط با مدیریت فناوری در صنعت حفاری با محوریت شرکت ملی حفاری، محور قراردادن مرکز تحقیقات حفاری در روابط فیمابین، بهره‌گیری متقابل از اعضای هیئت علمی و کارکنان شرکت در برگزاری دوره‌ها و همایش‌های علمی و پژوهشی، تسهیل در برگزاری بازدیدهای متقابل علمی آموزشی از دیگر موارد این تفاهم‌نامه است.

وی، کاربست موثر ظرفیت‌های آموزشی دانشگاه از جمله دکترای پژوهش محور یا رشته‌های بین‌المللی تحصیلات تکمیلی در صورت نیاز، همکاری در برگزاری دوره‌های کارورزی و کار آموزی،   بهره‌گیری متقابل از خدمات فنی و آزمایشگاهی قابل ارائه از جمله در زمینه دانش فنی قطعات لاستیکی و افزایه‌های سیال حفاری را از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه برشمرد.

منبع: شانا

کلیدواژه: یازدهمین نمایشگاه صنعت نفت خوزستان شرکت ملی حفاری ایران دانشگاه شهید چمران اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۲۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد

منابع عراقی از تفاهم نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات در زمینه پروژه جاده توسعه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری عراقی واع، منابع عراقی اعلام کردند که در مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، امروز دوشنبه تفاهم‌نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات برای همکاری در پروژه جاده توسعه امضا شد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که این تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک در پروژه راهبردی جاده توسعه تنظیم شده است.

بر اساس این گزارش، این تفاهم‌نامه را وزرای حمل و نقل عراق و ترکیه و وزیر حمل و نقل قطر و نیز وزیر انرژی و زیرساخت امارات امضا کردند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که به موجب این تفاهم‌نامه این کشور‌ها در تنظیم چارچوب‌های لازم برای اجرای پروژه همکاری می‌کنند.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق آمده است: جاده توسعه یک پروژه راهبردی است که موجب تقویت رشد اقتصادی و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و تحقق هم‌افزایی اقتصادی میان شرق و غرب می‌شود و به تسهیل مبادلات تجاری و ایجاد مسیر رقابتی منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • ایران و پاکستان هشت سند همکاری امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش
  • آغاز رسمی همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی کرمانشاه
  • تفاهم نامه همکاری سه جانبه آموزش فنی در خوزستان به امضا رسید