Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از رصد لحظه به لحظه وضعیت بیماری آنفلوانزا در مدارس سراسر کشور و ارائه توصیه های لازم در خصوص پیشگیری و درمان این بیماری خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهرزاد حمیدی با اشاره به شیوع بیماری آنفلوانزا در برخی استان ها اظهار کرد: با شیوع این بیماری از اول آذرماه در کشور، دستورالعمل مراقبت بیماری آنفلوانزا در مدارس، مهد کودک ها، کودکستان ها و سایر مراکز آموزشی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و به استان ها ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از بارگذاری دستورالعمل مراقبت بیماری آنفلوانزا در پورتال این معاونت علاوه بر ارسال آن به استان ها خبرداد وافزود: این بیماری حاد تنفسی به شدت واگیردار است و به وسیله چند ویروس از جمله h1n1 و h2n3  در مناطق مختلف جهان از جمله ایران مشاهده شده است.

حمیدی تصریح کرد: تب، سرفه، گلودرد، بدن درد، سردرد، لرز و خستگی از علائم این بیماری است لذا دانش آموزان با مشاهده این علائم بهتر است به پزشک مراجعه کنند و از خو درمانی پرهیز کنند.

وی ادامه داد: استفاده از لوازم شخصی، مایعات گرم، استامینوفن ساده و استراحت در منزل از جمله توصیه هایی است که بیماران باید رعایت کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت در خصوص تعطیلی برخی مدارس به واسطه شیوع این بیماری در بین دانش آموزان خاطرنشان کرد: هیچ مدرسه ای نباید بدون اخذ تاییدیه از ستاد مرکزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش و نیز هماهنگی با استانداری تعطیل شود.

وی ادامه داد: در صورتی که 15 درصد یک کلاس و یا یک مدرسه طی سه روز متوالی به این بیماری دچار شوند مدیریت استان می تواند در خصوص تعطیلی مدرسه تصمیم گیری کند.

حمیدی از فروکش کردن این بیماری خبر داد و گفت: این بیماری در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، خوزستان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد و مازندران شیوع بیشتری داشت و در همین راستا نمایندگانی از حوزه ستادی برای بررسی فعالیت های انجام شده در خصوص پیشگیری و درمان به این استان ها اعزام شدند.

وی در پایان گفت: گزارش لحظه به لحظه از وضعیت بیماری آنفلوانزا از استان ها دریافت می شود و توصیه های لازم در این خصوص به آنها ارائه می کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آنفلوانزا پزشک درمان سلامت وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از موافقت با راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان آذربایجان غربی، گلستان و خوزستان خبر داد.

حمید طریفی حسینی گفت: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده، اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مداس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهرماه حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

طریفی حسینی گفت: این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملا استاندارد دارد که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که بعضا به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آنها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: انشالله از مهرماه برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و انشالله سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و ... که باید تامین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • تأمین پاکت شیر چالش توزیع شیر در مدارس کشور!
  • توزیع شیر رایگان در مدارس تا چه وقت ادامه دارد؟
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • مدارس ابتدایی کیش چهارشنبه غیرحضوری است
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز در نظرآباد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی