Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات سال آینده آمریکا جمعه شب به هم‌حزبی‌هایش هشدار داد نباید به سمت چپ‌گرایی افراطی حرکت کنند.

اخبار بین‌الملل- بایدن در کمپینی انتخاباتی در «سان‌فرانسیسکو» گفت: «ببینید زمانی که حزب کارگر خیلی خیلی به سمت چپ [گرایی] حرکت می‌کند چه بر سرش می‌آید» و حزب کارگر ایده‌هایی را مطرح کرد که نمی‌توانستند سریعاً در منطق بگنجند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن افزود: «می‌بینید که مردم می‌گویند، خدای من، بوریس جانسون برنده انتخابات انگلیس که هم از نظر فیزیکی و هم احساسی، کپی شده رئیس‌جمهور (دونالد ترامپ) است، قادر به بردن [انتخابات] است».

گاردین نوشت، دیدگاه بایدن به‌عنوان بنیان‌گذار شورای رهبری دموکراتیک در آمریکا و کسی که در سال ۱۹۹۰ «بیل کلینتون» را برای رهبری این حزب برگزید، از هر لحاظ قابل تأیید است.

بایدن همچنین در این سخنرانی گفت:‌‌ «به نظر من درسی که باید از بریتانیای بزرگ گرفت این است که اگر زیادی به سمت چپ بروید مردم اشتیاقی به حمایت از شما در این مسیر نخواهند داشت».

بایدن در ادامه شرح داد: «آنچه مهم است این است که دموکرات‌ها مطمئن شوند این انتخابات [۲۰۲۰] یک همه‌پرسی بر سر ترامپ است. او باید شکست بخورد».

علاوه بر بایدن، «مایکل بلومبرگ» که دیرتر از سایر دموکرات‌ها به رقابت‌های انتخاباتی پیوسته است نیز پیروزی جانسون را «هشداری روشن» برای دموکرات‌هایی دانست که امیدوارند بتوانند ترامپ را شکست دهند.

«جان دیلینی» نماینده دموکرات سابق مجلس نمایندگان آمریکا نیز پیروزی جانسون را «ندای بیدارباش» برای حزبش عنوان کرد. او گفت: «جانسون اثبات کرد که جریان اصلی رأی‌دهندگان، فقط به این دلیل که طرف‌دار رهبر حزب محافظه‌کار نیستند، به طرح‌های اقتصادی سنگین که موجب تحول اساسی می‌شود استقبال نمی‌کنند».

«رند پال» نماینده جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی در مجلس سنای آمریکا نیز در این باره در پیامی توئیتری به نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا درباره ضدیت و مخالفت افکار عمومی این کشور با  افکار چپ‌گرایانه و سوسیالیستی آنها هشدار داد و نوشت: «برنی (سندرز) مراقب باش. حتی بریتانیا هم دارد سوسیالیست را رد می‌کند».

برخی نامزدهای دموکرات نظیر «الیزابت وارن» طرح‌های اقتصادی بزرگی نظیر اقتصاد بر ثروت را مطرح کرده‌اند. برنامه‌ای که گفته ترامپ، سرمایه‌داران را ظرف ۱۵ دقیقه به خاک سیاه خواهد نشاند.

انتخابات پارلمان بریتانیا روز پنجشنبه برگزار و نتایج آن صبح جمعه اعلام شد. بر اساس نتایج این انتخابات، حزب محافظه‌کار به رهبری جانسون توانست اکثریت شکننده خود را به کثریتی قاطع تبدیل کند.

فرایند رأی گیری در این انتخابات بریتانیا در چهار منطقه اصلی انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی انجام شد. این اولین انتخابات سراسری در انگلیس بود که به دلیل ناتوانی جانسون در تصویب طرح برگزیت و خروج از اتحادیه اروپا در تاریخ مقرر آن (۳۱ اکتبر - ۹ آبان)، در آخرین ماه سال میلادی (دسامبر) برگزار شد که طی چند دهه اخیر تاریخ این کشور بی‌سابقه بود.

در این انتخابات حزب محافظه کار ۳۶۵ کرسی، حزب کارگر ۲۰۳ کرسی، حزب ملی اسکاتلند ۴۸ کرسی و حزب لیبرال دموکرات ۱۱ کرسی را تصاحب کردند.

این پیروزی قاطع غیرمنتظره، بهترین نتیجه برای حزب محافظه‌کار از زمان پیروزی «مارگارت تاچر» در سال ۱۹۸۷ محسوب می‌شود. جانسون پیشتر در مراسم رونمایی از برنامه حزب محافظه کار برای دولت بعدی، وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات، انگلیس روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

جانسون روز جمعه و پس از پیروز شدن در انتخابات سراسری این کشور، پس از بازگشت به در دفتر نخست وزیری در خیابان «داونینگ» گفت، انگلیس نیازمند شراکت جدید با اتحادیه اروپا است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انتخابات انگلیس جانسون انگلیس انتخابات انگلیس جو بایدن جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات هزاران نفر در آمریکا علیه حملات رژیم اسرائیل در غزه

وبگاه شبکه الجزیره نوشت: «تظاهرکنندگان در سراسر ایالات متحده در “روز مالیات”، خیابان‌ها و مراکز خرید را بستند و خواستار پایان دادن به جنگ در نوار غزه شدند».

نیویورک تایمز گزارش داد که تظاهرکنندگان قصد داشتند با مختل کردن اقتصاد رهبران جهان را برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه تحت فشار قرار دهند.

این در حالی است که» جو بایدن» با فشار اعضای حزبش برای تغییر سیاست آمریکا در قبال اسرائیل و فاجعه انسانی فزاینده در نوار غزه، در بحبوحه هشدار‌های دموکرات‌ها مبنی بر اینکه شیوه برخورد او با ادامه جنگ بر شانس او ​​برای دور دوم ریاست جمهوری تأثیر می‌گذارد، روبه رو است.

رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته گفت که معتقد است سیاست بنیامین نتانیاهو در غزه با توجه به انتخابات ریاست جمهوری آینده‌اش «اشتباه» است و از اسرائیل خواست آتش‌بس کند، اما در اواخر هفته پس از واکنش ایران به هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق، حمایت قاطع خود از تل‌آویو را تأیید کرد.

در همین رابطه؛ یک نظرسنجی که روز دوشنبه توسط شبکه آمریکایی CBS منتشر شد، نشان داد که درصد آمریکایی‌هایی که می‌خواهند جنگ در غزه را متوقف کنند از ۳۱ درصد رسید، به ۳۷ درصد افزایش یافته است و درصد حمایت‌کنندگان از نحوه برخورد رئیس‌جمهور آمریکا با جنگ اسرائیل در غزه به ۳۳ درصد کاهش یافته است که در اکتبر گذشته ۴۴ درصد بود.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که درصد دموکرات‌هایی که با مردم فلسطین همدردی می‌کنند از ۳۹ درصد در اکتبر گذشته به ۴۶ درصد افزایش یافته است، در حالی که همدردی آنها با اسرائیلی‌ها از ۴۴ درصد به ۳۲ درصد کاهش یافته است.

این نظرسنجی نشان داد که تعداد کمتری از دموکرات‌ها و مستقل‌ها بر این باورند که لازم است ایالات متحده تسلیحات و تجهیزات به اسرائیل بفرستد، زیرا تنها ۴۰ درصد گفته‌اند که واشنگتن باید سلاح به تل‌آویو بفرستد، در حالی که این نظر هنوز در میان جمهوری‌خواهان از حمایت برخوردار است.

از سوی دیگر، درصد آمریکایی‌هایی که خواستار افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه بودند از ۵۷ درصد در اکتبر گذشته به ۶۳ درصد افزایش یافت.

منبع: شفقنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • محافظه کاران در انتخابات کرواسی اکثریت مطلق را از دست دادند
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • بایدن در مخصمه؛ تشدید نارضایتی‌ها در پی حمایت از اسرائیل
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی
  • پافشاری دولت انگلیس بر اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا
  • تظاهرات هزاران نفر در آمریکا علیه حملات رژیم اسرائیل در غزه
  • مجلس نمایندگان کوتاه آمد/ لایحه کمک به کی‌یف به رای گذاشته می‌شود
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا