Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:43:00 GMT

مسیرگشایی گره‌گشای ترافیک شهری مراغه

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۲۲۶۸

مسیرگشایی گره‌گشای ترافیک شهری مراغه

به گزارش ایرنا، گسترش بی رویه شهرنشینی در سال های اخیر زمینه ساز مشکلات بی شماری در زندگی روزمره شهروندان و ساکنان شهرها شده که معضلات ترافیکی بخش از آن را تشکیل می دهد.

افزایش خودروهای شخصی و نیز عمومی همگام با توسعه حمل و نقل، شاهراه های درون شهری را با گره های متعددی در ساعات پیک ترافیک مواجه کرده است امری که توسعه زیرساخت های ترافیکی از جمله راه های دسترسی، خیابان ها و کمربندی های شهری را بیش از پیش حیاتی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر مراغه به عنوان دومین شهر بزرگ آذربایجان شرقی پس از تبریز، در سال های اخیر با مشکل وجود گره های ترافیکی در مناطق مختلف از جمله در کمربندی ها و ورودی شرقی دست و پنجه نرم می کند و اجرای ۲ طرح مسیرگشایی با احداث خیابان های جدید در منطقه شرق شهر مراغه توسط شهرداری می تواند زمینه ساز تحول موثری در بهبود ترافیک شهری شود.

طرح احداث خیابان ۴۵ متری شهرک سهند به میدان مادر و نیز طرح احداث خیابان ۳۵ متری الغدیر به خیابان رسالت شهرک گلشهر را می توان بزرگترین طرح ترافیک شهری و مسیرگشایی شهری دانست که توسط شهرداری در حال اجراست.

اجرای این طرح، می تواند علاوه بر هدایت جریان ترافیک ورودی و خروجی شهر، زمینه ساز کاهش بار ترافیکی کمربندی های شرقی و جنوبی شهر شود.

معاون استاندار و فرماندار مراغه با اشاره به طرح احداث خیابان های ۴۵ و ۳۵ متری در این شهر گفت: اجرای این طرح ها که شهرک های اقماری سهند و امام علی (ع) را به جاده اصلی مراغه- هشترود متصل می کند، گام بزرگ و موثری در رفع گره های ترافیکی شهر خواهد بود.

حمید شکری افزود: دسترسی مستقیم شهروندان به ورودی و خروجی شرقی شهر و تسهیل در تردد و ترافیک شهری و نیز ایجاد بستر و زمینه مساعد برای توسعه شرق شهر مراغه را فراهم می سازد.

وی ادامه داد: همچنین اجرای این طرح های عمران شهری، می تواند شهرک های گلشهر، امام علی (ع) و شهرک سهند و نیز شهرک امام حسن (ع) را از بن بست ترافیک شهری رها کرده و مشکلات ساکنان این مناطق را مرتفع کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت بالای اجرای این طرح های عمرانی، انتظار اینست که شهرداری در کنار سرعت بخشی به اجرای آن، حقوق شهروندان را در زمینه تملک با کسب رضایت از آنان را رعایت کرده و شهروندان این مناطق نیز همکاری مناسبی برای تسهیل در اجرای این طرح ها داشته باشند.

شهردار مراغه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خیابان ۴۵ متری حدفاصل میادین مادر و سهند گفت: این طرح با هدف ایجاد راههای دسترسی متعدد به بافت مرکزی شهر با هدف حذف گره های ترافیکی و کاهش ترافیک در ورودی شهر از سمت تهران و میدان جهاد، در حال اجراست.

محمدرضا احمدی افزود: این مسیر که عرض آن ۴۵ و طول آن ۱۴۲۰ متر بوده با هدف گسترش مسیرها و شریان های اصلی شهر جهت کنترل و هدایت ترافیک و نیز رفع مشکل ترافیکی محدوده پل روگذر جهاد و دسترسی آسان به شهرک های مسکونی شرق مراغه در طی ۱۸ ماه توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه اجرا می شود.

وی ادامه داد: در جریان اجرای عملیات تملک این خیابان که از اول مهرماه سالجاری در دستور کار واحد املاک  شهرداری قرار گرفته، تعداد ۵۲ ملک از املاک مصادف به مسیر با انجام مصالحه با مالکان تعیین تکلیف شده و تملک ۱۳ ملک باقی مانده که بیشتر آنها به صورت زمین بایر بوده،  در مرحله طی مراحل قانونی جهت تعیین تکلیف قرار گرفته است.

احمدی اضافه کرد: با احداث و بهره برداری از خیابان ۴۵ متری میدان مادر تا سهند علاوه بر کاهش حجم ترافیک میدان جهاد دسترسی به شهرک های سهند، ولی عصر(عج)، امام علی(ع)، زیباشهر و امام حسن (ع) به میزان قابل توجهی تسهیل خواهد شد.

شهردار مراغه با تاکید بر ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای گسترش استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی با هدف کاهش بار ترافیکی معابر اصلی شهر گفت: با اجرای این مسیر ضمن ایجاد فرصت های شغلی جدید، موجبات تقویت بخشی از اقتصاد شهری مراغه نیز فراهم خواهد شد.

احمدی افزود: هم اکنون این طرح با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در زمینه تملک اراضی واقع شده در مسیر آن، در حال اجراست.

طرح خیابان ۳۵ متری گلشهر به الغدیر، به عنوان یکی دیگر از طرح های بزرگ مسرگشایی شهری با بهره برداری از آن زمینه برای خروج از بن بست شهرک های اقماری این شهر تاریخی فراهم می شود.

شهردار مراغه گفت: در راستای گره گشایی از ترافیک شهر مراغه، نیز این طرح بزرگ عمرانی نیز در مسیری به طول ۲ کیلومتر و عرض ۳۵ متر در حال اجراست.

احمدی افزود: در این راستا، تاکنون یکی از باند های مسیر ۳۵ متری میدان رسالت گلشهر به میدان الغدیر در انتهای خیابان ۴۸ متری شهید دهقان نیز تا پایان سال جاری اجرا و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: هم اکنون این طرح بزرگ عمرانی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی توسط شهرداری مراغه در حال اجرا بوده که مسیر انتهایی خیابان ۴۸ متری را به میدان دانشجو و دانشگاه مراغه و در نتیجه میدان مادر متصل می کند.

اجرای این ۲ طرح بزرگ و تاثیر گذار عمرانی از سوی شهرداری، تحولی بزرگ در عمران شهری را به دنبال خواهد داشت.

تسریع و تهسیل در اجرای این طرح ها علاوه بر تامین بودجه و اعتبار مورد نیاز برای آن، نیازمند همراهی دستگاه های خدمات رسان و اجرایی و نیز ساکنان و شهروندان برای برون رفت از مشکلات ترافیک شهری خواهد بود.

شهر مراغه با بیش از ۱۸۶ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

برچسب‌ها شهرداری مراغه سازمان حمل و نقل و ترافیک مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مراغه سازمان حمل و نقل و ترافیک مراغه شهرداری مراغه سازمان حمل و نقل و ترافیک مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۲۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت؟

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران در مورد سرانجام مطالعات تغییر در اجرای طرح ترافیک در شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میراث دار کم و کاستی‌هایی هستیم، گفت: حوزه طرح ترافیک در سال‌های اخیر با توجه به مقتضیات زمانی به‌روزرسانی نشده است.

به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود

وی با بیان اینکه در به‌روزرسانی طرح ترافیک قواعد را در سال جدید در دستور کار قرار دادیم؛ بگونه‌ای که موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود، افزود: بعد از نهایی شدن تغییرات، طرح اصلاحی باید در نهاد‌های بالادستی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و بعد از آن نسبت به ابلاغ و اجرایی کردن طرح جدید اقدام می‌کنیم.

در طرح ترافیک جدید چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت

هرمزی با تأکید بر اینکه جزئیات تغییرات بعد از نهایی شدن به اطلاع شهروندان می‌رسد، اظهار کرد:، اما باید بگویم که بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت. در محدوده بازار و منطقه ۱۲ نیز محدودیت‌هایی برای تردد موتورسیکلت‌های بنزینی ایجاد خواهد شد.

 طرح جدید ترافیکی کمکی به شب مردگی خیابان‌های پایتخت

معاون حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم؛ زیرا طرح ترافیک سال‌ها باعث شده که به شب مردگی خیابان‌ها کمک کند.

منبع: ایسنا

tags # پلیس راهنمایی و رانندگی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت؟
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب پروژه شاخص در حوزه بازآفرینی شهری است
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است
  • اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیک در مراغه
  • آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان روستایی در مراغه